וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סקפטים: המחקר שיחסל את תופעת ההתקרחות?

צוות חוקרים מארצות הברית ובריטניה הביאו לפריצת דרך בתחום לאחר שהצליחו להצמיח זקיקי שערה מרקמה אנושית שגודלה במעבדה. "קשה לומר כמה זמן זה ייקח, אבל הטיפול יימצא"

מערכת וואלה!

הסוף לנסיגת השיער? מחקר חדש שבו גו?דל שיער במעבדה עשוי להביא לפריצת דרך בתחום ההתקרחות ולשים סוף לתרופות ולמשחות השונות. זאת הודות להצלחתם של חוקרים ליצור שערות חדשות מרקמה שנלקחה מזקיק השערה. ממצאי המחקר הופיעו בכתב העת המדעי Proceedings of the National Academy of Sciences, וזכו מאז אתמול (שני) לפרסום בכלי תקשורת רבים. אמנם נדרש עוד מחקר בתחום, אבל צוות המדענים, מאוניברסיטת דורהאם בבריטניה ומאוניברסיטת קולומביה בארצות הברית, טוענים כי לשיטה החדשנית פוטנציאל להפוך לטיפול מהפכני.

במחקרים רבים שנעשו בעבר ניסו מדענים לגדל שערות. המשימה התבררה כקשה למדי, על אף ההצלחה שהושגה כאשר הדבר נוסה על בעלי חיים. בכל פעם שנלקחה רקמה אנושית של תאים היוצרים את זקיקי השערה, הפכו התאים לעור במקום שיצמחו שם שערות חדשות. במחקר הנוכחי, קיבצו המדענים תאים שנלקחו משבעה אנשים בספרואידים, מעין גופים תלת-ממדיים שאפשרו לשמר את התאים. לאחר מכן הושתלו התאים בתוך רקמת עור אנושית, וזו הושתלה בעכברים.

כעבור שישה שבועות הבחינו החוקרים כי זקיקי שערה חדשים נוצרו בחמישה מתוך שבעת המקרים ושערות קטנות החלו לצמוח. פרופ' קולין ג'הודה מאוניברסיטת דורהאם אמר ל-BBC כי ייתכן שהדבר יסייע במציאת טיפול להתקרחות, אולם עדיין מוקדם לקבוע זאת באופן ודאי. "אנו קרובים יותר, אבל זה עדיין רחוק במידה מסוימת", הודה. "מבחינה קוסמטית, אנשים רוצים שהשיער החדש שיצמח יהיה באותה צורה, באותו אורך ובאותו כיוון צמיחה כמו זה שהיה להם. זה כבר דורש פתרונות הנדסיים". עם זאת, הוא שיגר גם מסר מעודד לקירחים ולאלה שבדרך: "אני סבור לחלוטין שיימצא טיפול להתקרחות. קשה לומר בדיוק כמה זמן זה ייקח, אולם העובדה שעשינו את זה צריכה לעורר עניין מחודש". לדבריו, הממצא החדש עשוי לשרת גם במקרים של השתלות אחרי כוויות קשות.

פרופ' אנג'לה כריסטיאנו מאוניברסיטת קולומביה נשמעה אופטימית הרבה יותר מעמיתה. "התרופות הקיימות בתחום מיועדות למנוע אובדן של זקיקי שערה או לגרות צמיחה של כאלה קיימים", הסבירה, "אבל הן לא יוצרות זקיקי שיער חדשים. השיטה שלנו תנסה להצמיח זקיקים חדשים בעזרת תאים מהמטופל". לצד ההצלחה, קיימת סכנה שתאים שגודלו במעבדה יגרמו לזיהום בגוף האדם ואף שיהפכו לבלתי-נורמליים או אפילו לסרטניים.

לקריאה נוספת:
מחקר חדש טוען: נשים אחראיות לציורי האדם הקדמון
מחקר קבע: ככה נראית הישראלית הממוצעת
חוקרים: יש לנו הוכחה מדעית שביגפוט הוא אמיתי

  • עוד באותו נושא:
  • קרחת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully