וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש טוען: נשים אחראיות לציורי האדם הקדמון

עד כה סברו החוקרים כי הגברים הציידים הם שעיטרו את הקירות במערה, בעוד שהנשים עסקו בליקוט מזון. מחקר חדש מערער על התיאוריה ומאיר באור שונה את מקום הנשים בהיסטוריה

לארכיאולוג מאוניברסיטת פנסילבניה יש תיאוריה מעניינת הקשורה לציורי מערות עתיקים: לטענתו, רוב האמנים היו למעשה נשים. השערתו של החוקר, פרופ' דין סנואו, מעניינת במיוחד לאור העובדה שרוב הציורים מתארים פעילות הנחשבת באופן מסורתי לגברית. ב"נשיונל ג'אוגרפיק" פורסם אתמול (שני) כי התיאוריה מתבססת על מחקר שלפיו למעלה משלושה רבעים של טביעות האצבעות על הציורים במערות שייכים לנשים.

ציורי קיר פרה-היסטוריים של האדם הקדמון בצרפת.. AP
ציורי בעלי חיים של האדם הקדמון בצרפת/AP

לפי הפרסום, ארכיאולוגים מצאו ברחבי העולם מאות טביעות של כפות ידיים במערות שבהן חיו אבותינו הקדמונים. מכיוון שרבים מהציורים הללו מציגים ציד של ביזונים, איילים, סוסים, ממותות ועוד, מרבית החוקרים גרסו עד כה שהם נעשו על ידי ציידים גברים. אלא שהמחקר החדש קובע אחרת.

ציורי קיר פרה-היסטוריים של האדם הקדמון בצרפת.. AP
מרבית החוקרים גרסו עד כה שלציורי הקיר אחראים ציידים גברים/AP

סנואו התבסס על הנחה ולפיה קיימים הבדלים בפרופורציות של מבנה הקמיצה והאצבע המורה של נשים וגברים - הבדלים שאף היו גדולים יותר בתקופה הקדומה. לדבריו, "אנשים עשו הרבה הנחות בלתי מוצדקות. הגילוי הזה יכול להביא לשינוי משמעותי הנוגע לרבות מהתפיסות שלנו בקשר לתפקידים המגדריים של הגברים והנשים בתרבויות אנושיות עתיקות".

לקריאה נוספת
חוקרים טוענים: דולפינים לא חכמים יותר מתולעים
זה לא שקר: "לטאת פינוקיו" צצה מחדש אחרי 50 שנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully