וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על מינוי פלוג: "התהליך היה מזעזע"

בראיון לערוצי הטלוויזיה התייחס שר האוצר למינויה של פלוג לנגידה בתום סאגה ארוכה: "מי שהיה לא בסדר זה אנחנו, לא אכפת לי להתנצל בפניה", אמר. "היא תהיה נגידה מצוינת"

צילום: באדיבות חדשות 10

שעות ספורות אחרי ההכרזה על מינויה של ד"ר קרנית פלוג לנגידת בנק ישראל, התייחס אמש (ראשון) שר האוצר יאיר לפיד לתהליך הארוך והסבוך שקדם לכך. "תהליך בחירת הנגיד היה מזעזע", אמר לפיד בראיון לערוצי הטלוויזיה. "אף אחד לא יכול היה לצפות את סיפור החליפון של פרנקל, בן אדם שהיה חתן פרס ישראל".

קרנית פלוג שמונתה להיות נגידת בנק ישראל. נועם מושקוביץ
הנגידה החדשה פלוג, אתמול/נועם מושקוביץ

לדברי שר האוצר, הוא תמך במינויה של פלוג, שהייתה המשנה לנגיד הקודם פרופ' סטנלי פישר, עוד מהיום הראשון. "לא אכפת לי להתנצל בפני הגברת פלוג אם זה יגרום לכולם להרגיש טוב יותר", אמר בראיון לחדשות 10. "מי שהיה לא בסדר זה אנחנו, היא בסדר גמור. כל הדבר הזה נמשך יותר מדי זמן. אני חושב שאם מישהו ממונה לתפקיד זה גם מחמאה וגם התנצלות, היא נראתה לי די שמחה כשהיא קיבלה היום את ההצעה", העיד.

באשר לפשרה שהביאה לבסוף לסיומה של הסאגה, שארכה כמעט ארבעה חודשים, אמר השר: "ישבתי יחד עם נתניהו ודיברנו, והצלחנו להגיע לעמק השווה, זו החלטה נכונה. יש החלטה על נגידה מצוינת, והיא תהיה נגידה מצוינת". על הביקורת בנוגע לסירובו של ראש הממשלה למנות את פלוג במשך זמן רב, אמר לפיד כי "יש בכל העולם 15 איש שראויים לתפקיד, קרנית היא אחת מהם. ביום מינוי צריך לברך".

על הסיבה שהביאה לאישורו של נתניהו את המינוי הוסיף שר האוצר: "אם תשאלי את ראש הממשלה, הוא יגיד שהדרך שבה היא התנהלה מולו במהלך ארבעת החודשים האחרונים כממלאת מקומו של הנגיד זו הסיבה שבחרנו בה". לפיד אף ציין כי הנגידה החדשה, שהיא גם האישה הראשונה בתפקיד בתולדות מדינת ישראל, עברה את ועדת טירקל. "יש עוד תהליך אבל זה נראה לי בסדר", אמר.

על מינויה של פלוג הודיעו אתמול בצהריים נתניהו ולפיד. "התרשמנו מתפקודה של ד"ר פלוג בחודשים האחרונים בראשות בנק ישראל, ואנחנו בטוחים שהיא תמשיך לסייע לנו בהצעדת כלכלת ישראל להישגים נוספים מול הטלטלה הכלכלית העולמית", מסרו השניים לאחר פגישה שקיימו.

פלוג מצדה אמרה כי היא מודה לראש הממשלה ולשר האוצר על המינוי. "הבנק והמשק ניצבים בפני אתגרים משמעותיים", אמרה הנגידה, "ואני מצפה לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם צוות העובדים והמנהלים המקצועי והמסור של הבנק, כמו גם עם גורמים ממשלתיים שונים על מנת לעמוד באתגרים הללו".

עוד על מינוי הנגידה:
פרשנות / הבעיות שלכם הן האתגרים שעומדים בפני פלוג
"סאגת מינוי הנגיד – כשל מנהיגותי של נתניהו"
סוף לסאגה: הנגידה הבאה של בנק ישראל – קרנית פלוג

(עדכון ראשון: 20:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully