וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לסאגה: הנגידה הבאה של בנק ישראל – קרנית פלוג

20.10.2013 / 13:25

ראש הממשלה ושר האוצר הודיעו על מינויה של האישה הראשונה לתפקיד, שנותר לא מאויש מאז עזיבת פישר ביוני. "בטוחים שתמשיך לסייע לנו בהצעדת כלכלת ישראל להישגים"

מערכת וואלה!

בתום חודשים של דרמה סביב זהות היורש של סטנלי פישר בתפקיד, החליטו היום (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יאיר לפיד, למנות את ד"ר קרנית פלוג לנגידת בנק ישראל הבאה. "התרשמנו מתפקודה של ד"ר פלוג בחודשים האחרונים בראשות בנק ישראל, ואנחנו בטוחים שהיא תמשיך לסייע לנו בהצעדת כלכלת ישראל להישגים נוספים מול הטלטלה הכלכלית העולמית", אמרו לפיד ונתניהו בתום הפגישה שהתקיימה בין השניים, שבה סוף כל סוף הצליחו להתגבר על המחלוקת ביניהם בדבר המועמד הראוי לתפקיד.

פלוג עצמה התייחסה לבחירתה, ואמרה כי היא מודה ללפיד ונתניהו על מינויו הצפוי. היא הוסיפה: "הבנק והמשק ניצבים בפני אתגרים משמעותיים, ואני מצפה לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם צוות העובדים והמנהלים המקצועי והמסור של הבנק, כמו גם עם גורמים ממשלתיים שונים על מנת לעמוד באתגרים הללו".

הנגיד הקודם, סטנלי פישר, עזב את תפקידו ב-30 ביוני, וכיסאו נותר ריק מאז. שני המועמדים הקודמים שרצה ראש הממשלה למנות לתפקיד – פרופ' יעקב פרנקל ופרופ' ליאו ליידרמן – החליטו לוותר על המינוי עוד לפני שהסתיימה הבדיקה בעניינם על ידי ועדת טירקל. פרנקל הסיר את מועמדותו על רקע "פרשת החליפון", שבמסגרתה נטען כי לא דיווח לוועדה על כך שנעצר בשדה התעופה בהונג קונג לפני כמה שנים בעודו מנסה לקחת תיק חליפות יוקרתי מחנות הדיוטי פרי מבלי לשלם. ליידרמן הסיר את מועמדותו לאחר שלוועדה הוגשו מכתבים אנונימיים, שדלפו לעיתונות, ובהם נטען כי הטריד מינית אישה שעבדה אתו בבנק הגרמני "דויטשה בנק".

רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד מכריזים על תכנית המכרזים לפתיחת שני נמלים נוספים, יולי 2013. יואב דודקביץ'
הכריעו סוף סוף. נתניהו ולפיד/יואב דודקביץ'

פלוג, ילידת פולין, עלתה בגיל שלוש לארץ. בשנת 1980 סיימה בהצטיינות לימודי MA בכלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים, ובשנת 1985 השלימה לימודי דוקטורט בכלכלה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. בשנת 1984 הצטרפה ככלכלנית לקרן המטבע הבינלאומית, ובשנת 1988 חזרה לישראל והחלה לעבוד במחלקת המחקר של בנק ישראל. במסגרת עבודתה עסקה בנושאי מאקרו-כלכלה ושוק העבודה, בהם שכר המינימום, קליטת העלייה והעוני. בשנים 1994-1996 עבדה בבנק האינטר-אמריקאי לפיתוח, ובשנת 1997 שבה לבנק ישראל. היא מונתה לסגנית מנהל מחלקת המחקר, וב-2001 מונתה למנהלת המחלקה.

ביולי 2011 מונתה למשנה לנגיד בנק ישראל. כשהודיע על פרישתו מהתפקיד, הודיע הנגיד המוערך פישר כי פלוג היא המועמדת המועדפת עליו לתפקיד, אך ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר לפיד בחרו שלא למנות אותה, והעדיפו על פניה מועמדים אחרים תחילה. בראשית יולי 2013, עם פרישתו של פישר מתפקיד הנגיד, היא מונתה לממלאת מקומו. לאחר שמועמדויותיהם של יעקב פרנקל ולאו ליידרמן, הכלכלנים המועדפים על לפיד ונתניהו לתפקיד, נפסלו – היא הסכימה להמשיך בתפקיד ממלאת המקום ולדחות את פרישתה. פלוג נשואה לפרופ' שאול לאך, ראש החוג לכלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים, והיא אם לשני ילדים.

הניסיונות הכושלים למנות לתפקיד את פרנקל וליידרמן פגעו בתדמיתה הכלכלית של ישראל בעולם, ויצרו מצב שבו בנק ישראל מתנהל ללא נגיד רשמי, כאשר בתפקיד כיהנה פלוג כממלאת מקום. ראש הממשלה אף ספג ביקורת ציבורית על סירובו העיקש למנות את פלוג לתפקיד באופן קבוע, למרות המלצה מפורשת של פישר למנות אותה ליורשתו.

על מנת להימנע ממבוכה נוספת, החליטו נתניהו ולפיד להגיש לוועדת טירקל את שמותיהם של שלושת המועמדים הרלוונטיים, פרופ' מאריו בלכר, פרופ' צבי אקשטיין וויקטור מדינה, לבדיקה מקיפה שרק בסופה החליטו מי מבין השלושה יתמנה לתפקיד. לפני כחודש אישרה הוועדה את המועמדים, אך גם לאחר מכן המשיך שמה של פלוג לעלות בהקשר של המינוי הצפוי, חרף התנגדותו של נתניהו בעבר למינויה לתפקיד. הבוקר היא נראתה מחויכת, ולצלמים מחוץ לביתה אמרה: "בוקר טוב, שיהיה לכם יום נפלא".

פרופ' אקשטיין קיבל את ההודעה על המינוי מראש הממשלה, ואמר: "אני מאחל לד"ר קרנית פלוג הצלחה בתפקיד ומודה לראש הממשלה כי שקל ברצינות יתרה את מועמדותי לתפקיד הנגיד. אני שמח להמשיך בתפקידי כדיקן בית הספר לכלכלה במרכז הבינתחומי הרצליה, בהוראה ובמחקר וכן, ביתר פעילותי הציבורית".

עוד בנושא:
מחר תיקבע זהות הנגיד: "קרנית פלוג חזרה - ובגדול"
מחלוקת בין נתניהו ללפיד באשר לזהות הנגיד הבא
המרוץ לתפקיד הנגיד: יועצי נתניהו בעד צבי אקשטיין

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

עוד במהדורה:

רעידת אדמה שלישית בארבעה ימים. בשעות הצהריים הורגשה רעידת אדמה נוספת באזור הכנרת. תושבת המושבה כנרת מספרת למהדורה איפה תפסו אותה הרעידות ועל החשש מפני רעידת אדמה גדולה. במכון הססמוגרפי מרגיעים וממשיכים לעקוב.

האם רופאי משפחה יוכלו לרשום מריחואנה רפואית? ועדת השרים לחקיקה דנה היום בהצעה לאפשר לכל רופאי המשפחה לרשום קנביס רפואי. שרת הבריאות מתנגדת בתוקף. כמה רופאים מורשים היום לרשום מריחואנה רפואית? וכמה מגלגלת תעשיית הגלגולים החוקית?

העולם מתעניין בילדות חטופות רק כשהן בלונדיניות. בסוף השבוע נמצאה בכפר צועני ביוון הילדה מריה לאחר שככל הנראה נחטפה, ומציאתה מפיחה תקווה בפרשת היעלמותה של הילדה מדלן מקאן. אלא שבעולם השלישי נחטפים מאות אלפי ילדים בשנה שלא זוכים לשום סיקור.

התחזית: היום עלייה קלה בטמפרטורות ובירידה בלחות. מחר התחממות נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully