וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזר בו: ליידרמן הסיר מועמדותו לנגיד בנק ישראל

מועמדם המועדף של נתניהו ולפיד הפתיע בהחלטתו להמשיך ולכהן בתפקידיו הנוכחיים. לפי פרסום ב"הארץ", החלטתו נבעה מתלונה על הטרדה מינית שביצע לכאורה בזמן עבודתו בארה"ב

פרופסור ליאו ליידרמן, שהיה מועמד מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד לתפקיד נגיד בנק ישראל הבא, הודיע לשניים אתמול (שישי) על ההחלטה להסיר את מועמדותו.

הסיבה להחלטתו של ליידרמן למשוך את מועמדותו, נובעת מטענה שהועלתה בפני השופט בדימוס יעקב טירקל, שלפיה ליידרמן הטריד מינית לכאורה בזמן עבודותוב"דויטשה בנק" - כך פרסם אמיר אורן ב"הארץ". לפי הדיווח, ישראלית בשם ש"ו פנתה לטירקל וגוללה את הסיבה שגרמה להתפטרותו הפתאומית של ליידרמן מהבנק הגרמני, שבו עבד בארה"ב. "גועל נפש", כינה אחד מחברי ועדת טירקל את המעשים המיוחסים לכאורה של ליידרמן.

ליידרמן עצמו נמנע מלציין את הסיבה להחלטתו, ורק הדגיש כי הוא מעוניין להישאר בתפקידיו הנוכחיים בבנק הפועלים ובאוניבסיטת תל אביב. מלשכותיהם של ראש הממשלה ושר האוצר נמסר כי השניים הביעו צערם על ההחלטה.

שלשום פורסם בתכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10 כי ליידרמן נהג להיפגש באופן קבוע, לעתים שלוש פעמים ביום, עם האסטרולוג עמוס אהרוני לצורך התייעצות. בתגובה מסר ליידרמן: "התייעצתי בעבר עם עמוס אהרוני בנושאים אישיים ומשפחתיים בלבד. בוודאי שלא בנושאים מקצועיים וכלכליים. איני רואה כל צורך להרחיב בנושא זה, ששימש אותי באותה העת כתחביב".

הודעתו המפתיעה של ליידרמן מגיעה לאחר שמוקדם יותר אתמול הודיעה לשכת ראש הממשלה כי הוא צפוי להיפגש ביום ראשון עם ועדת טרקל, שתבחן את המינוי. "נגיד בנק ישראל המיועד פרופסור ליאו ליידרמן הודיע לפני זמן קצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יאיר לפיד על הסרת מועמדותו לתפקיד. פגישתו של פרופ' ליידרמן עם ועדת טירקל שתוכננה ליום ראשון לא תתקיים. ראש הממשלה ושר האוצר הביעו צער על ההחלטה", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

בתגובה להחלטתו של ליידרמן אמרה יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ': "כעת צריכים נתניהו ולפיד ללכת לביתה של ד"ר קרנית פלוג, לבקש ממנה סליחה ולהפציר בה כי תיאות לקחת על עצמה את תפקיד נגידת בנק ישראל". עוד אמרה יחימוביץ כי "אוסף ההחלטות הכושלות והמוזרות שקיבלו השניים רק כדי שלא למנות את האישה המתאימה ביותר לתפקיד תתחיל להיראות כפארסה אחת גדולה. זה הזמן להתעשת ולעשות את הדבר הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully