וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סאגת מינוי הנגיד – כשל מנהיגותי של נתניהו"

20.10.2013 / 14:31

ח"כים מימין ומשמאל בירכו על מינויה של פלוג לנגידה, אך הדגישו את הליך המינוי "הנלעג". יחימוביץ': נתניהו "חזר בו מטעויותיו". אחרים הדגישו את חשיבות מינוי אישה לתפקיד

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר; עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

במערכת הפוליטית בירכו על מינוי פלוג לנגידה: חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית שיבחו את החלטת ראש הממשלה ושר האוצר למנות את ד"ר קרנית פלוג, הנגידה בפועל, לתפקיד נגידת בנק ישראל, אך לא שכחו "לעקוץ" את השניים על סאגת המינוי. "העובדה שלקח ללפיד ונתניהו 112 יום כדי למנות את הנגידה המכהנת, שמינויה התבקש מלכתחילה, מצביעה יותר מכל על כשל מנהיגותי מדאיג", אמרה בצהריים (ראשון) ראשת מרצ ח"כ זהבה גלאון. "אני מברכת על סיומה של סאגת הנגיד המביכה, ועל מינויה של פלוג לתפקיד".

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי פלוג היא "המועמדת המנוסה, המוכשרת והמתאימה ביותר לתפקיד, גם אם איני מסכימה עם כל עמדותיה. על אף שתהליך המינוי היה לקוי ולעתים נלעג, דרוש היה אומץ לב מצד נתניהו לחזור בו מטעויותיו ולתקנן, ובמבחן התוצאה קיבל את ההחלטה הטובה ביותר". יחימוביץ' הוסיפה כי מעבר לכישוריה הייחודיים, יש משמעות לכך שלראשונה בישראל ממונה לתפקיד נגידה אישה.

דוקטור קרנית פלוג מנהל חטיבת מחקר בבנק ישראל בזמן הגשת דו"ח בנק ישראל לשנת 2009 בבנק ישראל בירושלים- אפריל 2010. עומר מירון
"המועמדת המנוסה, המוכשרת והמתאימה ביותר לתפקיד". פלוג/עומר מירון

שר התשתיות הלאומיות סילבן שלום ברך אף הוא על המינוי: "ד"ר פלוג היא הבחירה הנכונה למשרת הנגידה ואין לי ספק שהיא תסייע להוביל ולחזק את כלכלת ישראל. כבר לאחר הודעת הפרישה של הנגיד סטנלי פישר סברתי שד"ר פלוג היא המתאימה ביותר להחליפו. יחד עם זאת, גם שלושת המעומדים האחרים היו טובים וראויים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"מינוי אישה - אבן דרך היסטורית"

"מינוי אישה לתפקיד נגיד בנק ישראל היא אבן דרך היסטורית וחשובה לשוויון בין גברים לנשים", מסרה סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי. "התחום הכלכלי נתפס בעבר כגברי, ומעולם לא כיהנה אישה במשרות בכירות במגזר הציבורי - לא בתפקיד נגיד בנק ישראל ולא בתפקיד שר אוצר. התפוררות החסם המגדרי במגזר העסקי ובתוך כך בבנקים בישראל יצרה מציאות בה נשים מכהנות בתפקידי מפתח בכלכלה הישראלית, מציאות שחלחלה כפי שאנו רואים כיום גם לסקטור הציבורי. ד"ר קרנית פלוג הוכיחה כי יש לה את הכישורים המתאימים ואני מאחלת לה בהצלחה בתפקיד", אמרה.

ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד) התייחס למינויה של פלוג ואמר כי הוא הוכחה לכך "שגם החלטה שמתקבלת באיחור היא החלטה נבונה. קרנית פלוג היא מינוי ראוי. פלוג הייתה מי שעמדה מאחורי חקיקת חוק בנק ישראל, שהגביר את עצמאות הבנק ואת יכולתו לפעול מול גורמי הממשלה והכנסת. הניסיון שצברה פלוג והמקצועיות שנחנה בה, מעמידה אותה בשורה אחת עם נגידים בעולם, ומאפשרת לה להיכנס לנעליו של פישר ולהוביל את הבנק בתקופה של אתגרים כלכליים וחברתיים לא קלים".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ ד"ר עליזה לביא (יש עתיד), "התנהלותה האצילית של פלוג לאורך החודשים האחרונים מעוררת השראה ומלמדת אותנו שיעור חשוב בהגעה למטרה ובמלחמות אגו. אין ספק שדרכה תלמד לעומק בבתי הספר למנהיגות. זהו סדק נוסף בדרך לניפוץ תקרת הזכוכית, שתקרין ודאי על תחומים נוספים".

פלוג גברה על שלושת המועמדים האחרים לתפקיד: פרופ' מאריו בלכר, פרופ' צבי אקשטיין וויקטור מדינה. "התרשמנו מתפקודה של ד"ר פלוג בחודשים האחרונים בראשות בנק ישראל, ואנחנו בטוחים שהיא תמשיך לסייע לנו בהצעדת כלכלת ישראל להישגים נוספים מול הטלטלה הכלכלית העולמית", אמרו לפיד ונתניהו בתום הפגישה שהתקיימה בין השניים.

עוד על מינוי הנגידה:
סוף לסאגה: הנגידה הבאה של בנק ישראל – קרנית פלוג
מחר תיקבע זהות הנגיד: "קרנית פלוג חזרה - ובגדול"
מחלוקת בין נתניהו ללפיד באשר לזהות הנגיד הבא

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully