וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט סוריה: סעודיה סירבה לכהן במועצת הביטחון

18.10.2013 / 11:53

הממלכה הערבית סירבה לכהונה זמנית בגוף, בטענה כי שיטת העבודה שלו בעלת "מוסר כפול", ואינה מסוגלת לסיים סכסוכים ומלחמות. גם צ'אד, ניגריה, צ'ילה וליטא נבחרו לכהונה

ערב הסעודית סירבה היום (שישי) להיות חברה זמנית במועצת הביטחון של האו"ם, בטענה שמדובר בגוף חסר יכולת להביא לסיום מלחמות וסכסוכים. בממלכה אף האשימו את הארגון ב"מוסר כפול", וטענו כי שיטת העבודה שלו נפגעת מכך ואינה מסוגלת לעמוד בנטל השאיפה לשלום עולמי שעל כתפיה. לדברי סגן שר החוץ הסעודי, מדינתו לא תיקח חלק במועצת הביטחון עד אשר יקוימו בה רפורמות, אולם הוא לא פירט על אודות השינויים שמדינתו הייתה רוצה לראות בארגון.

ערב הסעודית, כמו גם צ'אד, ניגריה, צ'ילה וליטא, נבחרה אמש לכהונה זמנית במועצת הביטחון. נציגי המדינות יישבו במועצה החל מינואר 2014, למשך שנתיים. ארגוני זכויות אדם ביקרו את ההחלטה וקראו לערב הסעודית, לצ'אד ולניגריה לפעול למניעת הפרת זכויות אדם בשטחן. המשלחות יחליפו את אזרביג'אן, גווטמאלה, פקיסטן, מרוקו וטוגו. רואנדה, ארגנטינה, קוריאה הדרומית, לוקסמבורג ואוסטרליה החלו לכהן במועצה לפני שנה, וימשיכו לשנה נוספת.

רוסיה ביקרה את סירובה של ערב הסעודית לכהן במועצת הביטחון, וגינתה את הטיעון על חוסר היכולת של הגוף לפעול בסכסוך בסוריה. "אנו מופתעים מההחלטה התקדימית של ערב הסעודית" , נמסר בהצהרה של משרד החוץ הרוסי. "הטיעון שלהם מעורר מבוכה והביקורת על מועצת הביטחון של האו"ם בהקשר של העימות בסוריה הוא מוזר במיוחד".

מועצת הביטחון של האו"ם מורכבת מחמש חברות קבועות, מנצחות מלחמת העולם השנייה: ארצות הברית, סין, רוסיה, צרפת ובריטניה. בנוסף למייסדות, ישנן עשר חברות מתחלפות שנבחרות לתקופה של שנתיים, כאשר בכל שנה נבחרות חצי מהן להחליף חמש מהחברות המתחלפות. בין עשר המתחלפות ישנן שלוש מדינות מאפריקה, שתיים מאסיה, שתיים מאמריקה הלטינית והאיים הקריביים, אחת ממזרח אירופה ושתיים נוספות ממערב אירופה ושאר העולם.

עוד בנושא
ישראל תתמודד על מקום במועצת הביטחון ב-2019
מועצת הביטחון אישרה את פירוק סוריה מנשק כימי
מועצת הביטחון: רוסיה מנעה גינוי כוחות אסד בקוסייר

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully