וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון: רוסיה מנעה גינוי כוחות אסד בקוסייר

2.6.2013 / 5:17

רוסיה ממשיכה לגבות את ממשלתו של אסד לא רק באמצעות משלוחי נשק, אלא גם בזירה הדיפלומטית. לטענתה, כשהמורדים כבשו את העיר לא נשמעו קריאות לגנות את הלחימה במקום

רוסיה מנעה אמש (שבת) גינוי הלחימה בעיר קוסייר שבסוריה על ידי מועצת הביטחון של האו"ם– כך מסרו דיפלומטים מהמועצה. בריטניה הפיצה טיוטה של הצהרה לעמיתי בה הביעה "דאגה גוברת על המצב בקוסייר ובפרט על הפגיעה באזרחים בלחימה המתמשכת". על הצהרות מטעם המועצה להתקבל פה אחד ורוסיה כאמור, חסמה את טיוטת הטקסט.

לדברי אחד הדיפלומטים, "לא היה מומלץ לצאת בהצהרה ממועצתה ביטחון כשקוסייר נכבשה בידי המורדים". העיר קוסייר, הסמוכה לגבול של סוריה עם לבנון, היא ביתם של כ-30 אלף בני אדם. הלחימה על השליטה בעיר נמשכת זה שבועיים.

נמשכת הלחימה בין נאמני אסד למורדים ליד חומס. רויטרס
הלחימה בין כוחות אסד למורדים בקוסייר/רויטרס

המהלך של מוסקבה – למנוע את ההצהרה – הוא נספח נוסף בתהום העמוקה הפעורה בין רוסיה למדינות המערב בנוגע לתפיסתן לגבי ההתמודדות עם מלחמת האזרחים בסוריה, בה נהרגו למעלה מ-80 אלף בני אדם.

טיוטת ההצהרה דחקה בכוחות הנאמנים לנשיא סוריה, בשאר אסד ובמורדים המנסים להדיחו "לעשות כמיטב יכולתם כדי להימנע מפגיעה באזרחים" וקראה לממשלת סוריה "לגלות אחריות ולהגן על אזרחים". בהצהרה פנייה לממשלת אסד "לאפשר גישה מידית, מלאה וללא הפרעה לארגונים הומניטריים להגיע לאזרחים הלכודים בקוסייר".

דיפלומטים סיפרו כי רוסיה אמרה לחברי המועצה כי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם סוריה היא באמצעות דיפלומטיה אינטנסיבית. עם זאת, דיפלומט אחר מהמועצה ציין כי רוסיה ממשיכה למכור נשק לממשלתו של אסד. מוסקבה, בתורה, האשימה את מדינות ערב והמפרץ הפרסי בהעברת כסף, נשק ותמיכה אחרת במורדים. זוהי טענה שנשמעה גם מצידה של ממשלת אסד שוב ושוב.

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות אחרונות
המטרה - חיזבאללה: ”עוד רקטות נפלו בשטח לבנון”
בשל התמיכה במורדים: איראן ”מייבשת” את חמאס
ארה”ב וגרמניה קוראות לרוסיה: אל תחמשו את אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully