וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה - חיזבאללה: "עוד רקטות נפלו בשטח לבנון"

הטלוויזיה בלבנון דיווחה כי שתי רקטות התפוצצו באזור בעלבק במזרח המדינה. גורם ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי נורו ארבע רקטות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

המלחמה בסוריה שוב זולגת ללבנון: רשת הטלוויזיה LBC בלבנון דיווחה הערב (שבת) כי שתי רקטות שנורו משטח סוריה נחתו באזור בעלבק שבמזרח לבנון. מקור ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי נורו ארבע רקטות, וכי הן נחתו ליד שדה התעופה ריאק. לפי שעה, לדבריו, לא ידוע על נפגעים או על נזק.

נזק ונפגעים ברובע דאחייה בביירות לאחר ירי שתי רקטות, מאי 2013. AP
בית שנפגע מרקטות בביירות, השבוע/AP

לאחרונה נורו כמה רקטות מסוריה לשטח לבנון, חלקן נחתו באזורי הסונים התומכים בהתקוממות העממית נגד משטרו של בשאר אסד בסוריה וחלק נחתו במעוזי ארגון חיזבאללה – התומך באסד, ואף על פי דיווחים בתקשורת הזרה שלח את אנשיו להילחם לצד אנשיו של אסד. בשבוע שעבר נהרגה אישה לאחר ששלוש פצצות מרגמה שנורו מסוריה התפוצצו ליד העיירה הרמל שבאזור בקעה בלבנון.

בראיון שהעניק נשיא סוריה, בשאר אסד, לתחנת הטלוויזיה "אל-מנאר" של חיזבאללה בלבנון ביום חמישי, הוא הדגיש כי פעילי חיזבאללה ממוקמים על הגבול בין לבנון לסוריה ואינם פועלים בלב סוריה. לדבריו, מטרתו היא לשמור על אחדות סוריה ולאחרונה יש "הפיכה במאזן הכוחות בלחימה". "אין מדובר במעבר מהגנה למתקפה", אמר. "אלא בשינוי במאזן הכוחות. המערכה היא מערכה על המולדת ולא על הכיסא".

ביום שלישי פרסם הגוף הצבאי המרכזי של המורדים, צבא סוריה החופשי, בעיר חלב הודעה יוצאת דופן שבה איים להעביר את הלחימה לתוך לבנון אם תימשך מעורבות חיזבאללה בלחימה בסוריה. הגנרל עבד אל ג'בר אל עקידי, מפקד המועצה הצבאית המהפכנית, אמר כי הוא דורש מממשלת לבנון לרסן את המיליציה של חיזבאללה. לדבריו, הלחימה באזור חומס נמשכת והמערכה שם עוד לא הוכרעה. הוא הבטיח כי בקרוב תגיע תגבורת לאזור חומס וקוסייר.

הרמטכ"ל של צבא סוריה החופשית, סלים אדריס, אמר כי הוא נותן 24 שעות לנשיא לבנון, למזכ"ל הליגה הערבית ולמזכ"ל האו"ם להביא להסגת כוחות חיזבאללה מסוריה. בראיון לאחד מערוצי הטלוויזיה הערביים אמר אידריס כי אנשיו ירדפו את מליציות חיזבאללה שנלחמות נגדו בכל מקום שבו יהיו. לדבריו, הנשיא הלבנוני מישל סלימאן אחראי על המתרחש בסוריה. הוא הכחיש כי אנשי חיזבאללה ולוחמיו של אסד הצליחו להשתלט על 80% משטחי קוסייר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully