וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב המצב בסוריה: נדחו הבחירות לפרלמנט בלבנון

31.5.2013 / 17:45

המשבר במדינה השכנה משפיע על לבנון, שבה גם יש מבוי סתום בנושא שיטת הבחירות במדינה. על פי החלטת המחוקקים, הבחירות שהיו אמורות להתקיים בחודש הבא יתקיימו בנובמבר 2014

המחוקקים בלבנון החליטו היום (שישי) לדחות את הבחירות לפרלמנט שנקבעו לחודש יוני הקרוב עד לסוף השנה הבאה. זאת בשל מבוי סתום אליו הגיעו בנושא שיטת הבחירות במדינה ובשל מלחמת האזרחים בסוריה השכנה. על פי ההחלטה, צפויות הבחירות להתקיים בנובמבר 2014.

זוהי הפעם הראשונה שבה הפרלמנט החליט להאריך את כהונתו מאז מלחמת האזרחים של לבנון ב-1975-1990. "הם אישרו זאת תוך עשר דקות", סיפר גורם מדיני בכיר, אשר השתתף בהצבעה היום, לסוכנות רויטרס.

ההחלטה להאריך את הכהונה ולדחות את הבחירות התקבלה בעוד שבגבול בין לבנון לסוריה מתקיימים קרבות אלימים, בהם ארגון חיזבאללה היה מעורב באופן גלוי. הלחימה בסוריה החלה לגלוש ללבנון בשבוע שעבר, כאשר בעיר טריפולי החלו עימותים על רקע עדתי בין שיעים לסונים, המתנגדים למשטרו של בשאר אסד בסוריה. בין היתר, השתמשו הצדדים בפצצות מרגמה, ברימונים ובירי תתי מקלע. מאז שהחל סבב הלחימה בטריפולי נהרגו לפחות 24 בני אדם ומאות נפצעו.

שתי רקטות התפוצצו ברובע שבשליטת חיזבאללה. רויטרס
השבוע פגעו רקטות ברובע דאחייה בביירות/רויטרס

ביום ראשון האחרון התפוצצו שתי רקטות בדרום ביירות, ברובע דאחייה, הנשלט על-ידי אנשי חיזבאללה. איש לא קיבל אחריות על שיגור הרקטות, אך ייתכן שמדובר במורדים הסורים הנלחמים נגד משטר אסד, שביקשו לנקום באנשי חיזבאללה. עוד באותו היום קראה האופוזיציה הסורית ללוחמי חיזבאללה לערוק ולא להשתתף בקרבות בקוסייר לצד צבא אסד. "אנו מאחלים לשלום ללבנון ודחיית הקריאה של חיזבאללה להפוך את הסכסוך בסוריה לסכסוך דתי", נמסר בהודעה מטעם האופוזיציה. כמה רקטות נוספות שוגרו מאז משטח סוריה והתפוצצו סמוך לגבול המשותף.

על פי הדיווח, כמה בני אדם נוספים נפגעו במתקפה. עד כה נהרגה נערה מירי הרקטות ונפצעו כמה בני אדם. גם לפני שחלה ההסלמה באלימות בלבנון בשבוע שעבר, הפוליטיקאים במדינה היו חלוקים בעמדותיהם בנוגע לשינויים בחוקי הבחירות וכבר הטילו בספק את האפשרות לקיים את הבחירות במועדן. מרבית המפלגות מתנגדות לשיטת הבחירות במדינה, לפיה המועמד שעובר את מתחריו במספר הקולות מנצח בבחירות, והיו בתהליכי דיון בהצעת חוק שתאפשר ייצוג יחסי. אולם, הם כשלו בניסיונם להגיע להסכמה כללית בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully