וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בסוריה מאיימים: נרחיב את הלחימה ללבנון

29.5.2013 / 10:30

בהודעה ראשונה מסוגה שעד כה נמנע מלהשמיע, איים צבא סוריה החופשית כי הוא נותן לחיזבאללה 24 שעות להסגת כוחות חיזבאללה מסוריה. עוד הבטיח "תגבורת" שתגיע בקרוב לקוסייר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צבא סוריה החופשי בעיר חלב פרסם אמש (שלישי) הודעה יוצאת דופן בה הוא איים להעביר את הלחימה לתוך לבנון אם תמשך מעורבות חיזבאללה בלחימה בסוריה. זו הודעה ראשונה מסוגה לאחר שלפחות עד כה, נמנעה האופוזיציה הסורית מלהשמיע. עם זאת, אנשי המועצה הצבאית העליונה בחלב נחשבים לאיסלמיסטים, חלקם אף קיצוניים. ייתכן שההודעה באה על רקע המתיחות בין סונים קיצוניים בלבנון לבין חיזבאללה.

הגנרל עבד אל ג'בר אל עקידי, מפקד המועצה הצבאית המהפכנית, אמר כי הוא דורש מממשלת לבנון לרסן את המיליציה של חיזבאללה. לדבריו, הלחימה באזור חומס נמשכת והמערכה שם עוד לא הוכרעה. הוא הבטיח כי בקרוב תגיע תגבורת לאזור חומס וקוסייר. הרמטכ"ל של צבא סוריה החופשית, סלים אדריס, אמר כי הוא נותן 24 שעות לנשיא לבנון, למזכ"ל הליגה הערבית ולמזכ"ל האו"ם להביא להסגת כוחות חיזבאללה מסוריה. בראיון לאחד מערוצי הטלוויזיה הערביים אמר אידריס כי אנשיו ירדפו את מליציות חיזבאללה שנלחמות נגדו בכל מקום שבו יהיו. לדבריו, הנשיא הלבנוני מישל סלימאן אחראי על המתרחש בסוריה. הוא הכחיש כי אנשי חיזבאללה ולוחמיו של בשאר אסד הצליחו להשתלט על 80% משטחי קוסייר.

נפגעים ברובע הדאחייה בביירות לאחר ירי שתי רקטות גראד, מאי 2013. רויטרס
. ייתכן שההודעה באה על רקע המתיחות בין סונים קיצוניים בלבנון לבין חיזבאללה. נזקי הרקטות בלבנון/רויטרס

נראה כי הלחימה כבר החלה לגלוש השבוע מסוריה ללבנון. ביום ראשון האחרון התפוצצו שתי רקטות בדרום ביירות, ברובע דאחייה, הנשלט על-ידי אנשי חיזבאללה. איש לא לקח אחריות על שיגור הרקטות אך ייתכן שמדובר במורדים הסורים הנלחמים נגד משטר אסד שביקשו לנקום באנשי חיזבאללה. עוד באותו היום קראה האופוזיציה הסורית ללוחמי חיזבאללה לערוק ולא להשתתף בקרבות בקוסייר לצד צבא אסד. "אנו מאחלים לשלום ללבנון ודחיית הקריאה של חיזבאללה להפוך את הסכסוך בסוריה לסכסוך דתי", נמסר בהודעה מטעם האופוזיציה. מספר רקטות נוספות שוגרו מאז משטח סוריה והתפוצצו סמוך לגבול המשותף. על פי הדיווח, כמה בני אדם נוספים נפגעו במתקפה. עד כה נהרגה נערה מירי הרקטות ונפצעו מספר בני אדם.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שיבח בשבת את תפקודו של אסד, ואמר כי הוא מעניק לו תמיכה מוחלטת. בנאום טלוויזיוני שנשא לציון יום הנסיגה הישראלית מדרום לבנון, תיאר נסראללה את ידידו הסורי כ"עמוד השדרה של ההתנגדות", והדגיש כי ארגונו לא יאפשר לשלטון אסד ליפול. "סוריה היא עמוד השדרה של ההתנגדות, ואנו לא נשב בחיבוק ידיים", אמר נסראללה. "לסוריה יש ידידי אמת באזור שלא יאפשרו לה ליפול לידיהן של ארצות הברית, ישראל וקבוצות המורדים הסוניות". מזכ"ל חיזבאללה אמר כי ארגונו מחויב לצד שבו בחר בעימות. "נמשיך עד סוף הדרך. אנו מקבלים את האחריות הכרוכה בכך, וגם את הקורבנות ואת ההשלכות של עמדתנו. אנו נהיה אלה שיביאו לניצחון, בעזרת האל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully