וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגדים מבית: ללבנונים מתחיל להימאס מנסראללה

26.5.2013 / 22:20

העם הלבנוני לא נותר אדיש למחיר שהמדינה משלמת נוכח התערבותו של חיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה, דוגמת נפילת הגראדים היום בביירות. "נסראללה מלבה את מלחמת העדות"

שיגור רקטות הגראד למרכז העצבים של חיזבאללה ברובע הדאחייה בביירות בו ממוקמים מפקדות של הארגון ובתי הפעילים הוא רק סימפטום לתופעה רחבה יותר, במסגרתה מאבד הארגון השיעי את הלגיטימיות שלו במדינה.

חיזבאללה, מתוך מחויבות לפטרונו האיראני ולמען הציר הרדיקלי החליט לעשות כמעט הכול כדי לשמר את הציר מדמשק לביירות ולהגן על אסד בגופם של לוחמים שנקברים בחשאי ברחבי בלבנון בכפרים השיעים. העדות השונות בלבנון נזהרו מלתקוף את חיזבאללה בתחילת המהומות בסוריה - אך בחודשים האחרונים המצב השתנה.

כדור השלג אותו החל לדרדר נסראללה בעצמו, כשקיבל את ההחלטה להקריב את לוחמיו למען אסד, מתגלגל במהירות ועשוי לסחוף אחריו קבוצות גדולות בלבנון נגד חיזבאללה. נסראללה נמצא בשלב זה במלכוד. מצד אחד הוא רוצה לשמר את השקט היחסי בלבנון ולמוסס את הביקורת נגד ארגונו שאוחז בנשק, ומצד שני הוא רוצה לרצות את אדוניו במשטר האייתולות.

נפגעים ברובע הדאחייה בביירות לאחר ירי שתי רקטות גראד, מאי 2013. רויטרס
זירת נפילת הגראדים הבוקר בביירות/רויטרס

העם הלבנוני שהתאפק עד כה החל להרים ראש. הוא מזהה כי יש באפשרותו לשנות את המציאות הביטחונית-פוליטית בלבנון. הסונים טוענים בגלוי כי חיזבאללה כארגון שיעי, טובח באחיו הסונים בסוריה. אחת הדמויות הדומיננטיות בעדה הסונית בלבנון, השייח' הסלפי אחמד אל-אסיר מצידון, החל לבקר בחריפות יוצאת דופן את חיזבאללה והעומדים בראשו על מעורבותם בנעשה בסוריה. לדבריו, נסראללה מלבה את מלחמת העדות בלבנון, וחיזבאללה ותנועת אמל רומסים את כבוד הסונים. אל אסיר, הצליח בדבריו לסחוף קבוצות גדולות של סונים בערים שונות ברחבי לבנון - מה שהגביר את הלחץ על חיזבאללה.

אם לא די בכך, בחודשים האחרונים נרשמות התנגשויות אלימות בכל רחבי לבנון: בטריפולי שבצפון, בצידון שבדרום, בבקעא שבמזרח, בגבול הסורי-לבנוני ובביירות שבמרכז. גורמים בכירים במערכת הביטחון בישראל, בגיבוי הערכות אמריקאיות, טוענים כי השינויים בסוריה והאלימות הגוברת בלבנון - שמצרה את צעדיו של נסראללה כמו תנועת מלקחיים - עשויים להוביל את רוח השינוי של האביב הערבי אל לבנון.

זה עשוי להיות מצב ביטחוני מסובך שכן לבנון כבר ידעה מלחמת אזרחים עקובה מדם שנמשכה שנים ארוכות, אשר השפיעה באופן ישיר על המצב הביטחוני לאורך הגבול הישראלי. החודשים הקרובים בסוריה ובעיקר בלבנון יהוו מבחן לא רק עבור בשאר אסד אלא גם עבור נסראללה שמנסה לנווט את ארגונו שכרגע נתקל בסלעים לחוף מבטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully