וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה גולשת לביירות: רקטות נורו למעוז חיזבאללה

26.5.2013 / 8:01

הרקטות נורו הבוקר בלבנון, לרובע דאחייה הנשלט על-ידי הארגון השיעי. עדי ראייה דיווחו על ארבעה פצועים. לא ברור מי אחראי לירי וייתכן שמדובר במורדים הסורים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שתי רקטות התפוצצו הבוקר (ראשון) בדרום ביירות בירת לבנון, בשכונות הנשלטות על-ידי אנשי חיזבאללה. הן התפוצצו נחתו בסוכנות רכב בשכונת מאר מיכאל ברובע דאחייה. עדי ראייה דיווחו על ארבעה פצועים - עובדים שישנו במקום. לא ברור מצבם.

מקורות ביטחוניים בביירות אמרו כי מדובר ברקטות בקוטר 107 מ"מ. שר הפנים של לבנון, מרואן שרבל, בא לזירת הפיצוץ, ואמר כי הרשויות יודעות מהיכן שוגרו הרקטות. "מדובר בפעולת חבלה", אמר, "הרקטות שוגרו מאזור מבודד מכיוון דרום-מזרח". הוא הוסיף כי "יש לקוות שמה שקורה בסוריה לא יקרה בלבנון".

טרם ידוע מי שיגר את הרקטות ואף ארגון לא קיבל אחריות לירי. ייתכן שמדובר במורדים הסורים הנלחמים נגד משטר אסד שביקשו לנקום באנשי חיזבאללה. אנשי הארגון השיעי מסייעים למשטר הסורי להילחם נגד האופוזיציה, בפרט במערכה על העיר קוסייר. מלחמת האזרחים הסורית זלגה בשנה וחצי האחרונות גם ללבנון וגבתה שם קורבנות רבים. ביום שבת עלה ל-25 מניין ההרוגים בקרבות רחוב בטריפולי, בתום שבוע של לחימה עדתית בעיר.

פיצוץ ברובע דאחייה, ביירות, אחרי ירי רקטות לעבר אנשי חיזבאללה. מאי 2013. רויטרס
בית שניזוק מרסיסים ברובע דאחייה, הבוקר בביירות/רויטרס
פיצוץ ברובע דאחייה, ביירות, אחרי ירי רקטות לעבר אנשי חיזבאללה. מאי 2013. רויטרס
פצועים ברובע דאחייה, הבוקר אחרי ההפצצה/רויטרס

אמש נשא מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאום טלוויזיוני לציון יום הנסיגה הישראלית בדרום לבנון, ובו שיבח את תפקודו של הנשיא הסורי, בשאר אסד, והעניק לו תמיכה מוחלטת. נסראללה תיאר את ידידו הסורי כ"עמוד השדרה של ההתנגדות", והדגיש כי ארגונו לא יאפשר לשלטון אסד ליפול.

"לא נשב בחיבוק ידיים", אמר נסראללה. "לסוריה יש ידידי אמת באזור שלא יאפשרו לה ליפול לידיהן של ארצות הברית, ישראל וקבוצות המורדים הסוניות". מזכ"ל חיזבאללה אמר עוד כי ארגונו מחויב לצד שבו בחר בעימות. "נמשיך עד סוף הדרך. אנו מקבלים את האחריות הכרוכה בכך, וגם את הקורבנות ואת ההשלכות של עמדתנו. אנו נהיה אלה שיביאו לניצחון, בעזרת האל".

נפגעים ברובע הדאחייה בביירות לאחר ירי שתי רקטות גראד, מאי 2013. רויטרס
מכוניות שניזוקו בזירת ההתפוצצות, הבוקר ברובע הדאחייה בביירות/רויטרס
נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ביירות, לבנון, מאי 2013. AP
נאומו של חסן נסראללה, אמש בביירות. "נמשיך עד הסוף", הזהיר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully