וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: אבדות כבדות לחיזבאללה במערכה על קוסייר

20.5.2013 / 8:34

דיווחים סותרים על גורל העיר האסטרטגית: צבא אסד טוען להישגים משמעותיים, אך המורדים טוענים שהם שולטים בעיר חרף המצור. דיווח: פיצול אידאולוגי בקבוצת המורדים הקיצונית

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לפחות 30 לוחמי חיזבאללה נהרגו אמש (ראשון) בקרבות העזים המתחוללים בעיר קוסייר שבמערב סוריה, בין הצבא לכוחות המורדים. רשת אל-ערביה דיווחה הבוקר כי גופותיהם הועברו לבתי החולים בביירות, וכי בבירת לבנון מטופלים עוד 62 פצועים מבין פעילי הארגון. לפי הדיווח, אחד ההרוגים הוא פאדי אל-ג'זאר, בכיר חיזבאללה שבעבר היה כלוא בישראל ושוחרר בעסקת שבויים. עוד דווח כי 30 לוחמים של צבא סוריה נהרגו בקרבות.

הידיעות על גורל העיר האסטרטגית, מוסיפות להיות סותרות זה כמה שבועות. בשבועות האחרונים השתלט הצבא הסורי על הכפרים הסמוכים לעיר. הנשיא בשאר אסד מקווה להשתלט עליה, כדי לקבל גישה לציר שבין דמשק לאזור החוף העלוואי. המורדים נואשים לאחוז בה כדי לשלוט בציר ההברחה החשוב מלבנון.

ואולם, לפי מרבית הדיווחים, המורדים בעיר סובלים מאבדות כבדות וממחסור באספקה ובציוד צבאי. בשבוע שעבר פוזרו בשמי העיר מנשרים המזהירים את התושבים לעזוב אותה לקראת מתקפה קרובה.

מורדים בעיר קוסייר, סוריה. מאי 2013. AP
מורדים באזור שהופצץ בעיר קוסייר, אמש/AP

סוכנות הידיעות הסורית דיווחה אתמול כי כוחות הצבא "השיבו את הסדר והביטחון" למרבית השכונות בקוסייר, בה מתגוררים כ-20 אלף בני אדם. עם זאת, רשת אל-ערבייה ציטטה לוחמי אופוזיציה שטענו כי הם ממשיכים לשלוט בעיר, חרף מבצע צבאי משולב של הצבא הסורי הסדיר ושל אנשי חיזבאללה, המסייעים למשטר אסד לכתר את הכניסות לקוסייר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מורדים התנתקו מהארגון הקיצוני

בתוך כך, העיתון דיילי טלגרף דיווח על פיצול בקרב הפלג הקיצוני של המורדים, ארגון "ג'בהת א-נוסרה". הארגון הג'יהאדיסטי, שלוחמיו פרוסים בצפון סוריה, נחלק לשתי קבוצות אחרי שמנהיגו הסורי, אבו מוחמד אל-ג'ולאני, נשבע אמונים לפלג העיראקי של אל-קאעדה. זאת, מכיוון שרבים מהלוחמים מרגישים סלידה מהקו הדתי הקיצוני שנוקט הארגון, המוכתב על ידי מנהיג אל-קאעדה, איימן א-זוואהירי.

לפי הדיווח, אנשי הארגון במזרח סורי החלו לכנות את עצמם "מדינת האיסלאם של עיראק וסוריה". הכינוי הופיע לראשונה בסרטונים שהופצו ברשת, שתיעדו הוצאו להרוג של שלושה קצינים מהצבא הסורי בעיר רקה. כמו כן דווח כי בתקופה האחרונה התגברה הלחימה הפנימית בקרב המורדים, והמאבק בקבוצות הסוררות עיכב את היציבה לקרבות במשטר אסד.

לוחם מארגון המורדים הקיצוני ג'בהת א-נוסרה בעיר אל-רקה במזרח סוריה. AP
לוחם של ג'בהת א-נוסרה בעיר רקה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully