וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: להשעות ראשי ערים שהוגש נגדם כתב אישום

גלעד גרוסמן

18.10.2013 / 9:00

היועץ המשפטי לממשלה העביר חוות דעתו, שעתידה לעלות כהצעה לתיקון חוק בכנסת. לשיטתו, כאשר ראש עיר או סגנו מואשמים בעבירות על טוהר המידות, יהיה זה "עקרון ראוי" להשעותם

על רקע העתירות הרבות לבג"ץ הקוראות להדיח ראשי ערים שעומד נגדם כתב אישום, שחלקם כבר הודח, עתידה לעלות בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב הצעה לתיקון חוק הרשויות המקומיות, לפיה ראש עיר או סגנו שהוגש נגדם כתב אישום בעבירות עוון או פשע - יושעו מתפקידם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

בחוות הדעת שהגיש היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לשרת המשפטים ציפי לבני הוא ציין כי העיקרון עליו מבוססת הצעת החוק, לפיו ראש ראשות שהואשם בפלילים לא יוכל להמשיך בכהונתו, הוא עקרון ראוי. וינשטיין ציין כי השעיית ראש רשות שהוגש נגדו כתב אישום, כפי שמוצע בהצעת החוק, היא פתרון עדיף על פני העברתו המידית מתפקידו, כפי שנפסק בהתבסס על הדין הקיים. לדברי היועץ, פתרון זה מאוזן יותר כיוון שהוא מאפשר, בתנאים מסוימים, חזרה לתפקיד לעת זיכוי.

יחד עם זאת, הציע וינשטיין להסדיר כמה היבטים בהצעת החוק. לטענתו, ההצעה שקובעת כי סוג העבירות שבגינן יושעה ראש העיר הנאשם הן עבירות מסוג פשע ועוון, איננה מדויקת, ויתכן שהיא כוללת בחובה עבירות שאינן רלבנטיות להכרח בהגנה על טוהר המידות. מאידך, יתכן כי בהעדר התייחסות לחטא, יושמטו עבירות שראוי כי יובילו להשעיה.

וינשטיין קורא גם להתייחס לשאלת תקופת ההשעיה כפועל יוצא של עריכת בחירות מיוחדות. "מחד, אין זה ראוי להותיר את כהונת ראש העיר בידי ממלא מקום לתקופה ארוכה מדי. מאידך, קביעת תקופה קצרה מדי להשעיה שלאחריה יקויימו בחירות מיוחדות, עלולה להוביל במקרים רבים לתוצאה של הדחה, אם וככל שההליך הפלילי יתארך".

עניין נוסף שמעלה היועץ שמצריך מענה במסגרת החוק, הינו דינו של מועמד נאשם, נוכח הבעייתיות שעלתה בבג"ץ בעניין זה. בג"ץ קבע כי ציבורית - אין הדעת נוחה מהתמודדותו של נאשם, אך ציין כי משפטית אין מתווה נורמטיבי המאפשר מניעת התמודדות. כך מציין וינשטיין כי "תוצאה זו עלולה להוביל לשרשרת בעיות, ועל כן ראוי כי הצעת החוק תתייחס גם לנקודה זו, ותכריע ביחס לכלל שראוי להחיל על מועמדים לראשות העיר".

עוד בנושא
נסגרו שני התיקים נגד ראש עיריית פתח תקווה לשעבר
לחיאני לא מתרגש מכתב האישום: "אתמודד בבחירות"
שלומי לחיאני הואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully