וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלומי לחיאני הואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים

1.10.2013 / 14:24

שלושה שבועות לפני הבחירות המוניציפליות, לבית משפט השלום בתל אביב הוגש כתב אישום נגד ראש עיריית בת ים בחמש פרשות שונות, בהן פרשה של קבלת שוחד בסך 900 אלף שקל ב-2005

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד

הפרקליטות הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ובמתן עדות שקר. לחיאני נאשם בכך שהיה ערב באופן אישי לחובות של מיליוני שקלים שצברו חברות קבלניות שבבעלותו, ופעל ביחד עם אחיו אבי לקבלת כספי שוחד מגורמים שניהלו קשרים עסקיים עם עיריית בת ים, על מנת לעמוד בהסכמים שכרת עם בנקים שונים וכדי להימנע מפשיטת רגל. לטענת הפרקליטות, בין השנים 2004-2005 קיבל לחיאני כספי שוחד בסך 900 אלף שקלים.

על פי הפרקליטות, לחיאני ואחיו פנו לעזרא דוש, בעלים של רשת מרכולים מצליחה בעיר בת ים, ובמקרה שני לאבנר קריאף ולגיסו, עובד דודטחי, בעליהם של "קפה ג'ו", מסעדת "גרגירים" ועסקים נוספים בעיריית בת ים, בבקשה לקבל מהם הלוואות בסך מאות אלפי שקלים. השניים ידעו כי בעלי העסקים יסכימו להעניק ללחיאני את ההלוואות, בשל התלות העסקית שלהם בעיריית בבת ים. אבי לחיאני חשוד גם שקיבל מדוש כ-150 אלף שקלים כדי שישפיע על עובדי עיריית בת ים לטובתו.

ראש עיריית בת ים גם צפוי לעמוד לדין בגין מרמה והפרת אמונים. לטענת הפרקליטות, לחיאני ניצל את מעמדו, את תפקידו ואת סמכויותיו כראש העיר, ופנה לשורה של עובדים בכירים בעיריית בת ים בבקשה שייקחו הלוואות עבורו מבנק איגוד בסכום כולל של 440 אלף שקלים. הכספים נמסרו ללחיאני ושימשו להחזר חובותיו לבנקים. בשל יחסי הכפיפות והמבוכה שבסירוב לפנייתו, נאלצו העובדים להיענות לבקשתו של ראש העיר, ובגינה נחשף כל אחד מהם לחוב בן עשרות אלפי שקלים כלפי הבנק, לאורך כמה שנים. כמו כן, הוא מואשם כי פעל בניגוד עניינים בכך שהיה לכאורה בעל מניות בחברה המפיצה מקומון בעיר בת ים, בשעה שהעירייה התקשרה עם אותו מקומון ברכישת שטחי פרסום.

ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני מגיע לביתו של החייל תומר חזן שנרצח בגדה. דרור עינב
לא ברור איך כתב האישום ישפיע על עתידו כראש עיר/דרור עינב

בשבועות האחרונים נערך ללחיאני שימוע, על מנת להבטיח שכתב האישום יוגש לפני הבחירות המוניציפליות, שייערכו ב-22 באוקטובר. בחודש אפריל האחרון הודיעה הפרקליטות כי בכוונתה להעמיד את לחיאני לדין בכפוף לשימוע שנערך לו. בנוסף, החליטה הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד בעלי תפקידים אחרים בעירייה, בהם אבי לחיאני, אחיו של ראש העיר.

לפני שבועיים החליטו שופטי בג"ץ להדיח באופן מידי מתפקידם את ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, ואת ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, שנגד שניהם הוגש כבר כתב אישום, חודש לפני הבחירות המונציפליות. לא ברור איך הדבר ישפיע על לחיאני, אולם במקרה של גפסו ורוכברגר לא נמנע מהם להתמודד על ראשות העיר בבחירות הקרבות על אף המשפטים המתנהלים נגדם.

עוד בנושא:
האופוזיציה בבת ים נגד "אנשים": "עובדת בשביל לחיאני"
התנגדות להשתתפות שלומי לחיאני ב"רוקדים עם כוכבים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully