וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגרו שני התיקים נגד ראש עיריית פתח תקווה לשעבר

גלעד גרוסמן

15.10.2013 / 18:30

יצחק אוחיון הואשם בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, אך הפרקליטות קבעה כי אין די ראיות להרשיעו. גם סגנו דאז, אוריאל בוסו, זוכה בשל מחסור בראיות. "החלטה מתבקשת"

כשנה לאחר שהפרקליטות הודיעה על כוונתה להגיש כתב אישום נגד ראש עיריית פתח תקווה לשעבר יצחק אוחיון, הוחלט היום (שלישי) לסגור את התיק בעניינו של אוחיון בשל מצבו הרפואי וחוסר ראיות. בנוסף, הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד סגנו של אוחיון, אוריאל בוסו, לאחר שהוחלט כי אין די ראיות על מנת להוכיח את אשמתו מעל לכל ספק סביר.

הארכת מעצר ליצחק אוחיון, ראש עיריית פתח תקווה, על עבירות טוהר מידות, פברואר 2011. אורי לנץ
התיק נסגר מחוסר ראיות. אוחיון/אורי לנץ

אוחיון נעצר לפני כשנתיים וחצי בעקבות חקירה סמויה של היחידה הארצית לחקירות הונאה, בחשד שקיבל שוחד וטובות הנאה בשלוש פרשיות. בשני מקרים מדובר היה, לטענת הפרקליטות, בקבלת שוחד מאנשי עסקים כדי לקדם פרויקטים בתחום הנדל"ן בעירו.

במקרה הנוסף, מדובר בחשדות לפיהם במהלך קמפיין הבחירות לראשות העיר ב-2008, קיבל אוחיון טובות הנאה כדי לקדם אינטרסים אישיים של שני אנשים שהפכו מאוחר יותר לעדי מדינה בפרשה. סגנו, בוסו, היה חשוד במעורבות באחת מפרשות הנדל"ן. התיק הועבר לפרקליטות ב-2011, עם המלצת המשטרה להעמיד אותו לדין.

"החלטה ראויה ומתבקשת"

בספטמבר אשתקד הודיעה הפרקליטות כי החליטה להגיש כתב אישום נגד אוחיון בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו. הפרקליטות ערכה לאוחיון שימועים בשתי הפרשות, והוחלט שבתיק הנוגע לשוחד בחירות ומינויים פוליטיים, אין ראיות מספיקות להעמיד את אוחיון לדין. במסגרת הליכי שימוע בתיק השוחד טענה פרקליטתו של אוחיון, עורכת הדין רחל תורן, כי בשל מצבו הרפואי אוחיון אינו יכול לנהל הליך משפטי. ממשרד המשפטים נמסר היום כי טענה זו נבדקה ביסודיות, והוחלט בסופו של הליך לקבלה ולסגור את התיק.

לאחר שהתקבלה ההחלטה בעניין אוחיון נבחן שוב חומר הראיות בעניינו של בוסו, והוחלט בפרקליטות המדינה לסגור את התיק בשל העדר ראיות מספיקות. בתיק המשותף לשניים ישנם שלושה חשודים נוספים שהחלטה בעניינם תתקבל לאחר סיום הליכי השימוע שלהם.

עו"ד תורן אמרה כי ההחלטה ראויה ומתבקשת, והיא שמחה על כך שבפרקליטות קיבלו את טענותיו של אוחיון, והחליטו לסגור את התיק. אוריאל בוסו בירך על החלטת בית המשפט, שלדבריו "הגיע לחקר האמת". "אני שמח שהצדק ניצח ושחפותי הוכחה עוד לפני הבחירות", אמר בוסו לוואלה! חדשות. "ראוי שהציבור ייגש לקלפי תוך הכרה בניקיון כפי המועמדים", הוסיף.

פרקליטיו של בוסו, עורכי הדין עופר ברטל דב, גלעד כהן ושרון בן צבי, אמרו כי הם שמחים על החלטת הפרקליטות. "הם הראו עד כמה זה חשוב לקיים שימוע באמת בנפש חפצה ובאוזן כרויה. אנחנו מודים להם על הפתיחות שגילו לאורך כל ההליך. למרות כל ההשמצות שנשמעו במהלך מערכת הבחירות נגד מר אוריאל בוסו, הוכח שכפי שהוא טען תמיד - הוא ישר לחלוטין ומהווה באמת שליח ציבור נאמן ואמין לכל תושבי פתח תקווה".

עוד בנושא
ראש עיריית פתח תקווה יואשם בעבירות שוחד ומרמה
המשטרה: ”יש ראיות - ראש עיריית פ”ת קיבל שוחד”
עדות: כך קנה ראש העיר קולות תמורת כסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully