וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיום ראשון: שביתה ב-53 המכללות הטכנולוגיות

18.10.2013 / 1:14

מטרת ההשבתה למחות על היעדר משא ומתן מול משרד האוצר על העברת הכספים הנדרשת למוסדות, שבהם לומדים 24 אלף סטודנטים. "הבהרנו לשרים שקצנו מההבטחות, הגיע זמן המעשים"

המכללות הטכנולוגיות מחריפות את מאבקן: פורום המכללות הטכנולוגיות הודיע אתמול (חמישי) כי ישבית את הלימודים בכל 53 המכללות ברחבי הארץ החל מיום ראשון הקרוב. זאת במחאה על כך שטרם נכנסו למשא ומתן מול משרד האוצר בנוגע להעברת כספים שדורשות המכללות על מנת להמשיך לפעול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבטיח לנסות לפעול. שר הכלכלה מבקר באוהל המחאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת השבוע הקימו ראשי המכללות מאהל מול משרד האוצר ומשכן הכנסת, ואף פתחו בשביתת רעב שהופסקה בעקבות הבטחה למשא ומתן, אולם כשזה לא נפתח, היא חודשה. השבוע התקיים דיון בנושא בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בראשותו של ח"כ חיים כץ (הליכוד-ביתנו). במהלך הדיון הבטיח משרד האוצר להיכנס להידברות מיידית עם ראשי המכללות, אולם כאשר זו לא החלה, הם החליטו, בגיבוי התאחדות הסטודנטים הארצית, להחריף את צעדיהם ולפתוח בשביתה כללית במכללות הטכנולוגיות ברחבי הארץ. גם שר הכלכלה נפתלי בנט, שהגיע למאהל המחאה, הבטיח לנסות לפעול לפתרון המשבר, אולם עד לרגע זה, כאמור, עדיין לא נפתח משא ומתן.

"מנהלי המכללות ממשיכים לנהל המאבק בנחישות ובאחריות להצלת ההשכלה הטכנולוגית חרף ניסיונות פילוג מטעם הממשלה", אמרה יו"ר הפורום, ד"ר יוכבד פנחסי אדיב. "הבוקר הודענו לסטודנטים הלומדים לתואר הנדסאי כי החל מיום ראשון ה-20.10.13 יושבתו הלימודים בכל המכללות הטכנולוגיות בישראל, החלטה שהושהתה לבקשת השר לפיד מתוך הבנה כי השר יקדם הסכם כולל. ביממה האחרונה נערך ביקור של השר בנט במאהל, לראשונה מאז תחילת כהונתו. השר בנט הוא הממונה על המערכת הקורסת והאחריות לפתרון המשבר רובצת לפתחו. אנו מכבדים את השרים בנט ולפיד, אולם הבהרנו להם כי קצנו מהבטחות והגיע זמן המעשים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דורשים להפוך את המכללות הטכנולוגיות "מבן חורג לבן בכור" של המערכת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל מכללת כנרת, עידו חגאי, השובת רעב במאהל המחאה, אמר: "אנו מודים לשרים, לסגני השרים ולח"כים מכל סיעות הבית שמגיעים כל העת לתמוך במאבקנו הצודק". לדבריו, "השיח עם הפקידות מגיע בכל פעם למבוי סתום, ולכן פריצת דרך תתרחש רק כאשר ייפרץ מחסום הביורוקרטיה ונוכל להשמיע את עמדתנו המקצועית בפני השרים. יש כאן עניין מהותי של שינוי תפיסת עולם, ולא רק מאבק על מספרים ותקציבים. אנו מצפים למעשים ומקווים שהשר בנט ייתן בית למעל 24 אלף הסטודנטים להנדסאות, ויעמוד בהצהרתו להפוך אותנו מ'בן חורג לבן בכור' של המערכת, כפי שהצהיר טרם השביתה".

עוד בנושאי חינוך:
הורים בחולון מוחים: תנועת הנוער – ליד חנות סקס
בתי הספר השש-שנתיים פתחו בעיצומים
עובדים יותר, מרוויחים פחות: סטודנטים פותחים שנה

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com


וואלה! סקול – ללמוד באינטרנט בכל מקום בכל זמן ובקצב שלך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully