וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים בחולון מוחים: תנועת הנוער – ליד חנות סקס

15.10.2013 / 15:02

מאות חניכי סניף "הנוער הלאומי" שהוקם לפני 50 שנה נאלצים להיפגש במבנה קטן ומלוכלך, ליד חנות שמושכת אליה "אנשים מפוקפקים". העירייה: "מתכוונים להקצות קרקע חלופית"

האם הייתם שולחים את ילדיכם לתנועה שהסניף שלה ממוקם מול חנות לאביזרי מין? ראשי תנועת "הנוער הלאומי" והורים לחניכים בסניף חולון זועמים על העירייה, שלטענתם מסרבת בתוקף להקצות להם שטח לקיום פעילות התנועה. זאת למרות שחניכי הסניף, 400 במספר, נאלצים לקיים פעילות שוטפת במבנה קטן מאוד השוכן ליד כביש ראשי וסמוך לחנות לאביזרי מין שנפתחה שם לפני כמה שנים.

הסניף נמצא ברחוב סוקולוב בעיר זה 50 שנה. לדברי חברי הסניף, המבנה הרעוע לא יכול להכיל יותר מ-15 חניכים בו-זמנית, דבר המהווה בעיה לסניף המונה כ-350 חניכים בשכבות גיל שונות. לטענת חברי הסניף, המקום מלא עכברים וג'וקים, ממוקם ליד מגרש חניה עמוס וללא שטח פעילות חיצוני עבור החניכים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כ-350 חניכים בשכבות גיל שונות. סניף התנועה בחולון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, לפני כמה שנים הוקמה סמוך למבנה חנות לאביזרי מין, שלטענת חברי התנועה מושכת אליה מספר גדול של "אנשים מפוקפקים", כלשונם, העוברים דרך רחבת הסניף, מציקים ומביטים באופן עוין ומטריד בחניכות ובמדריכות של התנועה. בשל מיקום המבנה וגודלו, לעתים קרובות נאלצים החניכים לשחק בקרבת הכביש הראשי או ליד החנות.

ראשי התנועה אמרו כי כל בקשותיהם מהעירייה לקבלת מבנה חלופי נדחו על הסף בטענה שאין כאלה. זאת על אף שרק לאחרונה זכה שבט הצופים בעיר למבנה חדש. "סניף הנוער הלאומי בחולון הוא אחד הסניפים הוותיקים של התנועה", הסביר מנהל הסניף, קובי עזרן. לדבריו, "מדובר במבנה קטן יחסית בגודל של 70 מ"ר לתנועה שבימים ההם מנתה פחות ממאה ילדים. בשמונה השנים האחרונות מונה הסניף 350 ילדים, ולאורך כל התקופה הזו אנחנו חוזרים ומבקשים מהעירייה לתת מבנה ראוי לסניף". לטענת עזרן, בסניף יש תא שירותים אחד בלבד, וסמוך לו ישנים חסרי דיור רבים. "גם ההורים פנו לעירייה מספר פעמים לא מבוטל. פנו אל ראש העיר ברמה האישית, אבל עדיין לא קיבלנו שום תגובה. הוא לא דיבר עם ראשי התנועה, לא הכריז על תאריך למעבר – הכל באוויר".

שיכורים וגללי עכברים

עזרן סיפר כי בשל הליקויים במבנה, החליטו הורים רבים להפסיק לשלוח את ילדיהם לסניף התנועה. "היו הורים שבגלל גודל המקום, בגלל המיקום והצפיפות החליטו שזה פשוט לא מתאים לילדים שלהם והפסדנו הרבה חניכים בגלל זה. מעבר לזה, אין לנו אפשרות להתפתח כסניף. יש ילדים שרוצים להגיע לפעילות, אבל פשוט אין לנו מקום". הוא הוסיף כי מדובר בסניף איכותי מאוד של התנועה, "שלא מקבל את ההכרה שמגיעה לו, ועוד בעיר שנחשבת ל'עיר הילדים'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסניף לא מקבל את ההכרה שמגיעה לו, ועוד ב'עיר הילדים'". חניכי התנועה על רקע החנות לאביזרי המין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתי, אם לצעירה שהייתה חניכה בתנועה עד לפני זמן לא רב, סיפרה כי נהגה לבקר פעמים רבות בסניף, שם ראתה מראות קשים: "יש שם בעייתיות עם המבנה עצמו. קשה לשמוע את כל השיכורים שיושבים שם ולראות את הגללים של העכברים. המקום נורא קטן וצפוף וזה סניף גדול מבחינת חניכים. זו תנועה מאוד איכותית. הייתי שם די הרבה פעמים וראיתי סניף לא מסודר ולא ראוי לאכלוס בני נוער". את הפעילות, לדבריה, מעבירים החניכים במגרש החניה בשל היעדר מקום.

"פנינו לעירייה, כתבנו מכתב, ולא נענינו. נראה לי שראש העיר לא מספיק מעריך את תנועת הנוער הזו. זה היה הבית השני של הבת שלי, היא מאוד אהבה את החבר'ה שם. היא נהנתה ללכת לשם בתור חניכה וגם בתור מדריכה. הייתי ממליצה עדיין להורים לשלוח את הילדים לתנועה, אבל התנאים בעייתיים".

העירייה: "יש קדימות להקמת גני ילדים"

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי העירייה "מעניקה תמיכה עצומה לתנועות הנוער הפועלות, בעיר כולל 276 אלף שקלים בשנה למימון רכזי תנועות הנוער בעיר ו-200 אלף שקלים לפרויקטים שונים בתנועות הנוער. העירייה גם מתחזקת באופן שוטף את מבני תנועות הנוער ואף הקצתה תב"ר (תקציב בלתי רגיל, מ.ר) מיוחד להצטיידות. מתוך החשיבות הגדולה שמייחסת עיריית חולון לתנועות הנוער, היא בין הרשויות המקומיות הבודדות שמעסיקה במשרה מלאה רכזת עירונית לתנועות הנוער במחלקת הנוער העירונית. לאחרונה אף הורה ראש העיר להקצות משאבים לסבסוד בני נוער נזקקים, שאינם יכולים לשלם דמי חבר לתנועות הנוער".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מהעירייה נמסר כי היא "הקימה במהלך השנים שורה של מבנים חדשים מתקציבה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נמסר מעיריית חולון: "למרות שאין זה מחובתה או מתפקידה של העירייה להקים מבנים לתנועות נוער, עיריית חולון הקימה במהלך השנים שורה של מבנים חדשים מתקציבה לטובת תנועות כמו 'בני עקיבא', 'השומר הצעיר' ושבט 'עומר' של 'הצופים', שעלות הקמתם מסתכמת בעשרות מיליוני שקלים. בימים אלה ממש בונה העירייה מבנה חדש לשבט 'ארנון' של 'הצופים' בעלות של 8.5 מיליון שקל מתקציבה".

בנוסף לכך אמרו בעירייה: "בישיבת מועצת העיר שנערכה לאחרונה, בה נכחו גם ראשי תנועת הנוער הלאומי, הודיע ראש העירייה כי בכוונתו להקצות קרקע עבור סניף חדש לתנועת הנוער הלאומי. ואולם, כידוע בשל הצורך ליישום מיידי של חוק טרכטנברג על פי החלטת הממשלה – על העירייה הוטל להקצות קרקעות פנויות להקמת עשרות גני ילדים לגילאי שלוש באופן מיידי ולכך יש קדימות. עם השלמת משימה זו יוקצו שטחים לצרכים הנוספים כגון סניף הנוער הלאומי".

עוד בנושא חינוך:
בתי הספר השש-שנתיים פתחו בעיצומים
המורים זועמים: לא נשתוק על חידוש "אופק חדש"
מיוחד: המסלולים האקדמיים הכי נחשקים בארץ

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com


וואלה! סקול – ללמוד באינטרנט בכל מקום בכל זמן ובקצב שלך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully