וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי הספר השש-שנתיים יפתחו הבוקר בעיצומים

15.10.2013 / 2:11

ועד הפעולה של בתי הספר השש-שנתיים הודיע על המהלך במחאה על החלת הרפורמות "אופק חדש" ו"עוז לתמורה". במסגרת העיצומים לא יתקיימו בחינות ולא יוגשו ציונים

המנהלים והמורים החברים בוועד הפעולה של בתי הספר השש-שנתיים (הכוללים חטיבת ביניים ותיכון) הודיעו כי יפתחו הבוקר (שלישי) בעיצומים - זאת במחאה על החלת הרפורמות "עוז לתמורה" ו"אופק חדש" בבתי הספר השש-שנתיים. על פי החלטת הצוותים החינוכיים באותם מוסדות לימוד, לא יתקיימו מהיום בחינות, לא יוגשו ציונים, לא יועברו למשרד החינוך דיווחים ודוחות בקרה הנוגעים לשתי הרפורמות ולא יוחתמו שעוני הנוכחות בבית הספר. כמו כן אומרים בוועד הפעולה של בתי הספר השש שנתיים כי ימשיכו לנסות ולהיפגש עם ראשי משרד החינוך על מנת לדון בנושא.

תרגיל רעידת אדמה בבית הספר "פרנקל" בגבעה הצרפתית בירושלים, אוקטובר 2012. עומר מירון
העיצומים יימשכו עד להודעה חדשה/עומר מירון

עם פתיחת שנת הלימודים מחו מורים ומנהלים בבתי הספר השש-שנתיים על חידוש הסכם "אופק חדש" על ידי הסתדרות המורים, שכן לטענתם הוא אינו כולל התייחסות למעמדם. עוד טענו המורים והמנהלים כי משמעות המהלך היא פגיעה אנושה במבנה בתי הספר השש-שנתיים.

"הדרישה שלנו היא לשמור על המסגרת השש-שנתית, לכבד את אחדות העבודה של המורים ולא לעשות אפליה, אך היא לא מיושמת", אמר בסוף חודש אוגוסט זאב דגני, מנהל גימנסיה הרצליה בתל אביב, בשיחה עם וואלה! חדשות. "אני חושב שהנהלת משרד החינוך לא מגלה מנהיגות בעניין הזה, ואנחנו מרגישים אכזבה כלפיהם. אני חושב שאסור היה לעשות את זה, זו פגיעה אנושה בניסיונות שלנו לשמר את המבנה השש-שנתי. הדרישות שלנו כרגע רחוקות מלהתממש", הסביר דגני.

בית ספר בויאר בירושלים, יוני 2011. עומר מירון
ועד הפעולה ימשיך בניסיון להיפגש עם נציגי ראשי משרד החינוך/עומר מירון

הסערה התעוררה בעקבות הכרזת הסתדרות המורים על חידושו של הסכם אופק חדש, שמשאיר למעשה את המצב הבעייתי כפי שהוא בבתי הספר השש-שנתיים לשנתיים נוספות. ואולם בהסתדרות הסבירו כי ביקשו לסגור את ההסכם לפני הקפאת השכר במגזר הציבורי. במסגרת ההסכמות שאליהן הגיעו בהסתדרות, הוחלט כי כל הגננות יקבלו 36 שעות על עבודה נוספת שהן עושות מחוץ לשעות הלימודים - ישיבות, מסיבות ועוד, בדומה לעובדי ההוראה ב"אופק חדש".

כמו כן, מורים-מחנכים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים יקבלו אוטונומיה בנוגע לאופן ניהול שעת החינוך שלהם, בעוד שעד היום המחנכים היו מחויבים לשבת עם תלמידים בשעות החינוך שלהם, וכעת הם יכולים להחליט מה הם רוצים לעשות בשעה הזו. בנוסף, בעלי תפקידים בחטיבות הביניים - רכזי שכבה, רכזי מקצוע ועוד, יקבלו תשלום נוסף על מילוי תפקידם, בדומה לתפקיד בחטיבה העליונה. בשלב השני הטבה זו תורחב גם לבעלי תפקידים בחטיבות הביניים.

מבחינת המנהלים, סוכם על מודל מורכבות חדש שיקבע את שכרם בהתאם לקריטריונים קבועים, ולעובדי הוראה הלומדים לתארים אקדמיים תינתן האפשרות לבחור בין מענק שעות לבין קבלת החזר בגין שכר הלימוד. עד כה קיבלו המורים 60 שעות שנתיות קבועות, וכאשר היו עוברים מכסה של 180 שעות, היו מקבלים העלאה בדרגת השכר בגובה של 7.5%. כעת, יכולים המורים להמיר את השעות הללו בקבלת החזר בגין שעות הלימודים שלהם.

עוד בנושא
המורים זועמים: לא נשתוק על חידוש "אופק חדש"
רגע לפני פתיחת השנה: ארגון המורים בסכסוך עבודה
שנה לתום הרפורמה: 92% מהילדים בגנים הציבוריים

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

וואלה! סקול – ללמוד באינטרנט בכל מקום בכל זמן ובקצב שלך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully