וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע שערוריית ההדלפות: מפקדי ה-NSA הולכים הביתה

17.10.2013 / 13:04

בסוכנות לביטחון לאומי הבהירו שהגנרל קית אלכסנדר ביקש לפרוש כבר בחודש מרץ. גם סגנו יעזוב בקרוב. זו הזדמנות לאובמה לשפר את תדמית הארגון שריגל אחרי מיליוני אזרחים

קית אלכסנדר, מפקד הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב (NSA), עוזב את תפקידו, אחרי שישה חודשים בהם הגן על החלטת הממשל לרגל באופן נמרץ אחרי אזרחי המדינה ברחבי העולם.

אלכסנדר, גנרל ארבעה כוכבים, יפרוש מתפקידו אחרי שימונה לו מחליף בתחילת 2014. הוא אותת על כוונתו לפרוש עוד לפני שהחלו להתפרסם הדלפות מסמכי סנודן.

ואולם, ההפתעה היא שגם סגנו של אלכסנדר, ג'ון כריס אינגליס, יסיים גם הוא את תפקידו בסוכנות. לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, הוא יפרוש בסוף השנה הבאה.

מדובר בהזדמנות עבור הנשיא ברק אובמה לחולל שידוד מערכות בסוכנות, שנפגעה עמוקות מההדלפות של אדוארד סנודן, אנליסט לשעבר שחשף את סודותיה הכמוסים ושוהה כעת במוסקבה.

מנהל ה-NSA הגנרל קית אלכסנדר. יולי 2013. Flickr / Dan Stuckey, Creative Commons
מפקד ה-NSA קית אלכסנדר בחודש יולי האחרון/Creative Commons, Flickr / Dan Stuckey

דוברת הסוכנות, ואני ויינס, אמרה כי לפרישתו של אלכסנדר אין קשר להדלפות שהתפרסמו בתקשורת, וכי הוא תיאם את התפטרותו עם שר ההגנה צ'אק הייגל כבר בחודש מרץ.

אחד המועמדים המובילים להחליף את אלכסנדר בתפקיד הוא הגנרל מייקל רוג'רס, המפקד כיום על הצי השישי - מפקדת הסייבר של חיל הים האמריקני.

אלכסנדר עמד בראש ה-NSA מאז 2005, והיה מנהל הסוכנות בתקופה הארוכה ביותר ברציפות. סגנו, אינגליס, התמנה לתפקיד שנה לאחר מכן.

השבוע הודיע גלן גרינוולד, שפרסם את מסמכי סנודן, כי הוא עוזב את העיתון הבריטי "הגרדיאן" כדי להצטרף למיזם תקשורת חדש יחד עם מייסד eBay פייר אומידיאר.

עוד על מסמכי סנודן
ארה"ב אוספת מיליוני כתובות מחשבונות דוא"ל בעולם
אביו של סנודן בא לבקרו: "ראוי לפרס נובל לשלום"
אחרי ארה"ב: גם קנדה ריגלה אחרי התעשיות בברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully