וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים יציג: מסתננים ייכלאו, אך לא ל-3 שנים

במשרדי הפנים והמשפטים פועלים בניסיון לגבש חוק חלופי לזה שבוטל בבג"ץ בחודש שעבר, שאפשר כליאת מסתננים ל-3 שנים. לפי התכנית שצפוי השר סער להציג, יקוצר הזמן בחצי לפחות

ערוץ הכנסת

בימים אלו עובדים במרץ במשרד הפנים ובמשרד המשפטים על הכנת תסקיר חוק שיקצר את פרק הזמן שבו יותר לכלוא מסתננים, זאת בשל ביטול תיקון החוק למניעת הסתננות על ידי בג"ץ בחודש שעבר. בימים הקרובים צפוי שר הפנים, גדעון סער, להציג תכנית כוללת לטיפול בסוגיית מבקשי המקלט.

בשבועות האחרונים התקיימו כמה דיונים בנושא בין שר הפנים למשרדי הממשלה הרלוונטיים, במטרה לגבש את התכנית שתטפל במכלול ההיבטים. התכנית צפויה לכלול כמה חלקים, בהם תיקון פרק הזמן שיותר להחזיק את מבקשי המקלט במעצר, מה שימנע, לטענת גורמים במשרד הפנים, את חידוש גל ההסתננות לישראל. פרק הזמן עוד לא נקבע סופית, אך מדובר על קיצור פרק הזמן בחצי לפחות – משלוש שנים בחוק שבוטל לפרק זמן של כשנה וחצי, זאת על מנת שיעמוד במבחן בג"ץ.

חלקה השני של התכנית צפוי לכלול דרכים לטיפול במבקשי המקלט השוהים מחוץ לכלא. כמה אפשרויות נבחנות בנושא, בהן הפעלת מתקני השהייה הפתוחים שהוקמו לפני כשנתיים בסמוך למתחם כלא קציעות בדרום, אך לא היו בשימוש עד כה.

הפגנה בשכונת התקווה בה דורשים תושבי דרום תל אביב למצוא פתרון מיידי לבעיית המסתננים. דרור עינב
הפגנה נגד המסתננים בדרום תל אביב/דרור עינב

בדיון שנערך אתמול בוועדת הפנים של הכנסת, עלתה הצעה להפעיל את המתקנים שבהם יסופקו למבקשי המקלט כל צורכיהם, הם יורשו לצאת החוצה אך לא יורשו לעבוד. במקביל, תוגבר האכיפה נגד מעסיקים על מנת למנוע העסקה בלתי חוקית. בימים אלו פועלים במשרדי הפנים והמשפטים בקצב מואץ על מנת לקדם את החקיקה ואת התכנית, ולהעבירן לאישור הממשלה והכנסת עוד במושב הנוכחי.

במועד פסק הדין שניתן בבג"ץ, שהו בבתי הכלא כ-2,000 מבקשי מקלט. על פי הוראת בג"ץ, על רשות האוכלוסין וההגירה היה להתחיל מיד עם קבלת ההחלטה לבחון את תיקיהם של המוחזקים ולשחררם על פני פרק זמן של 90 יום. היום, כחודש לאחר הפסיקה, טוענים בארגוני הסיוע כי לא רק שהרשות לא פועלת לשחרור מבקשי המקלט, אלא היא אף מונעת שחרורים בטענות כאלו ואחרות.

לפניות לכתבת: danawp@walla.com

עוד בנושא:
המדינה מתעלמת מבג"ץ: "לא משחררים מסתננים"
עשרות הפגינו נגד ביטול "חוק המסתננים" בדרום תל אביב
בעקבות פסיקת בג"ץ: זרה ראשונה שוחררה ממעצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully