וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הפגינו נגד ביטול "חוק המסתננים" בדרום תל אביב

בשל החלטת בג"ץ לבטל את תיקון "חוק המסתננים", תושבי השכונות הדרומיות בתל אביב חסמו את הרחובות ההגנה והאצ"ל, וקראו: "בית המשפט שכח אותנו, מכרו אותנו"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

יממה לאחר החלטת שופטי בג"ץ, לפיה תיקון החוק למניעת הסתננות אינו חוקתי, עשרות תושבי דרום תל אביב הפגינו הערב (שלישי) בשכונת התקווה. המפגינים חסמו את צומת הרחובות ההגנה ואצ"ל. המפגינים קראו: "הילדים שלנו אינם הפקרות, אנחנו לא סמרטוטים של מדינת ישראל", וכן "בית המשפט שכח אותנו, מכרו אותנו". חלק מהמפגינים נשאו שלטים, שבהם נכתב: "שופטי בג"ץ, אנחנו פליטים בשכונתנו". כמה מהפגינים קראו קריאות נגד ראש העיר, רון חולדאי.

פעיל הימין וחבר הכנסת לשעבר, מיכאל בן ארי, אמר במהלך ההפגנה: "בית המשפט העליון מנותק, זה יכול היה להיות מצוין לשוודיה. לצערי הפרקליטות לא הגנה על החוק. דבר אחד נשאר – תקנות לשעת חירום". בשל ההפגנה נחסם לתנועת כלי רכב רחוב האצ"ל מדרך לוד עד ההגנה. רחוב ההגנה נחסם מרחוב לבנדה עד משה דיין.

הפגנה בשכונת התקווה בה דורשים תושבי דרום תל אביב למצוא פתרון מיידי לבעיית המסתננים. דרור עינב
מפגינים בדרום תל אביב/דרור עינב

גינת לוינסקי הצמודה לתחנת המשטרה, שקקה היום בנתינים זרים, תושבים ותיקים וכוחות משטרה. "המשפטיזציה גורמת לנו לאבד את יצר ההישרדות", אמר לוואלה! חדשות נחמן, תושב דרום העיר, בעקבות החלטת בג"ץ כי תיקון החוק המתיר להחזיק מסתננים במשמורת לתקופה של לפחות שלוש שנים, פוגע באופן שאינו מידתי בזכות החוקתית לחירות הקבועה בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. לדבריו, "יש הרבה חוקים שנוגדים את חוק כבוד האדם וחירותו כמו חוק הגנת הדייר, ואת זה הממשלה לא מבטלת. בית המשפט לא אומר לממשלה 'תטפלו בזה'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה בשכונת התקווה בה דורשים תושבי דרום תל אביב למצוא פתרון מיידי לבעיית המסתננים. דרור עינב
"מכרו אותנו". מפגין בדרום תל אביב/דרור עינב

נחמן, שהפנה אצבע מאשימה כלפי רשויות המדינה, טען: "בתור אזרח של המדינה אני מודאג מהמצב, ואני שם לב שלמדינה יש שיטה - מה שכואב לה היא מטפלת בו, אך מה שכואב לאזרח, היא אומרת 'שימשיך לכאוב'. זו לא דמוקרטיה זה סוג של אנרכיה מעורבת בסוג של דיקטטורה".

הוא הוסיף כי יש להחזיר את המסתננים לארצות מוצאם: "אמרו שעשו הסכם עם אוגנדה, אוגנדה מכחישה, אני חושב שזו פצצת זמן. הדברים האלה קרו גם באירופה, במיוחד בצפון אירופה, בסקנדינביה, ואנשים משלמים על זה היום ביוקר".

תושבי דרום תל אביב זועמים: "המצב הוא פצצת זמן". טל אנגלנדר
נתינים זרים בדרום תל אביב/טל אנגלנדר

הנתינים הזרים המתגוררים בדרום תל אביב, לא מתרגשים מההחלטה של שופטי בג"ץ. "שמעתי על ביטול החוק, אבל מה זה נותן?", תהה ארגאי, תושב אריתריאה המתגורר בשכונת שפירא ועובד בניקיון לפרנסתו. לדבריו, הוא היה מעדיף להתגורר בחיפה, באילת או באזור הדרום – ולא בתל אביב. "כמו חמור אני גר פה. אני משלם עבור בית קטן 2,500 שקלים", אמר ארגאי, שהותיר את משפחתו באריתריאה והגיע לישראל לפני כשש שנים. לדבריו, "האנשים כאן צודקים ב-100%, לא רק 10%. אבל גם לי יש בעיה, איך אני יכול לפתור את הבעיה שלי?".

במשטרה ציינו כי על אף ביטול "חוק המסתננים" על ידי בג"ץ, לפי שעה אין שינוי בפעילות שוטרי מחוז תל אביב. במסגרת תכנית "דרך נחושה" שעליה הכריז מפקד המחוז, ניצב בנצי סאו, תוגברו כוחות המשטרה באזור דרום תל אביב, וכן יחידה 101 של מג"ב הפועלת בשטח. עד כה, שוטרי המחוז שפעלו לפי תיקון "חוק המסתננים", נהגו לפנות לאנשי רשות האוכלוסין וההגירה כדי שאנשיה יעבירו למתקני הכליאה נתינים זרים שנעצרו בחשד לביצוע עבירות או פשעים, במקום להמשיך בהליך הפלילי נגדם, הכולל איסוף ראיות, גביית עדויות והגשת כתב אישום. כך למעשה, חשודים בביצוע עבירות פליליות נאסרו למשך שלוש שנים במתקני הכליאה, מבלי שהורשעו, כדוגמת שני נתינים זרים שנעצרו בחודש אוגוסט בחשד שאנסו אישה ברחוב המסגר בתל אביב, אך הועברו למתקני הכליאה של רשות האוכלוסין וההגירה. כעת במשטרה יצטרכו לשוב ולהתמודד עם נתינים זרים החשודים בפלילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully