וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק אברג'יל ישוחרר מהכלא לאחר חזרתו מארה"ב?

13.10.2013 / 12:44

בהתאם להסדר הטיעון עליו חתם העבריין הבכיר בארה"ב, במסגרתו עונשו יופחת אם ירצה אותו בישראל, תיאלץ המדינה עם שובו בחודשים הקרובים לקיים לו דיון בוועדת השחרורים

בעוד שהעבריין יצחק אברג'יל מתכונן בימים אלו לחזרה ארצה, מתברר כי עם שובו, ייקבע לו דיון בוועדה שתדון באפשרות לנכות שליש מעונשו. לוואלה! חדשות עוד נודע כי במהלך שהותו בכלא הפדרלי בארצות הברית, משפחתו נתקלה כמה פעמים בסירוב לבקשתם לקבל ויזה אמריקנית, מה שהוביל בסופו של דבר לרצונו לחזור ולהמשיך לרצות את עונשו בישראל.

אברג'יל נעצר באוגוסט 2008 והוחזק בכלא הישראלי עד ינואר 2011. אז הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס, בגין שורה של עבירות - בהן רצח סוחר הסמים הישראלי סמי אטיאס, סחר בסמים, ניהול ארגון פשיעה וכן עבירות נוספות של הלבנת הון ועבירות מס.

לאחר משא ומתן שניהלו סנגוריו עם התביעה האמריקנית, נמחקו חלק מהאישומים נגדו ונגזרו עליו עשר שנות מאסר, הכוללות גם את תקופת מעצרו בישראל במהלך הליך ההסגרה, שהחלה ב-2008. עם זאת, הרשויות בארצות הברית חתמו על הסדר טיעון עם אברג'יל, שבמסגרתו עונשו יופחת לשמונה שנים וחצי בלבד, בתנאי שירצה את מאסרו בישראל. מכאן שבפועל, עם חזרתו לישראל, יוותרו לאברג'יל להשלים עוד שלוש שנים בלבד מהמאסר שנקבע לו. המשמעות היא שבעוד כמה חודשים, כאשר יחזור לישראל, תיאלץ המדינה לקבוע לו דיון בוועדת השליש.

יצחק אברג'יל. AP
במשטרה חוששים ממעגל הדמים בין משפחות הפשע. אברג'יל בעת הסגרתו לארה"ב/AP

לפני כשנה, הועבר אברג'יל מבית המעצר הפדרלי בלוס אנג'לס שבקליפורניה, לכלא פדרלי "טאפט" השוכן במדבריות נבאדה. מדובר באחד מבתי הכלא הנוחים ביבשת, המנוהל על ידי חברה פרטית ואף מסווג ברמה של אבטחה בינונית ומטה, דבר שגורם למרבית האסירים בארצות הברית לבקש לרצות את עונשם שם.

מסיבה זו, ביקש פרקליטו של אברג'יל, עו"ד שרון נהרי, שלא לחזור לרצות את עונשו בישראל. לטענתו, הגעגועים למשפחה, שבאופן קבוע סורבה לקבלת ויזה, הובילו להחלטה לחזור לישראל. הסיבה לאישור הבקשה נעוצה בעובדה שעל פי אמנת ההסגרה בין ישראל לארצות הברית, אסיר יכול לבחור לחזור למדינת האם בעת ההרשעה ולרצות את העונש שם. אחיו מאיר, שנעצר איתו והוסגר אף הוא לארצות הברית, כבר נשפט ושוחרר, ושב להתגורר בישראל.

"אם משפחתו תקבל ויזה - יישאר בארה"ב"

נהרי עצמו מסר כי אברג'יל היה מעדיף להישאר להמשיך לרצות את עונשו בארצות הברית, לולא ההתעקשות של הרשויות שלא לתת לאשתו וילדיו ויזה. "אם תינתן ויזה למשפחתו, הוא יוותר לחלוטין על לחזור ארצה", אמר נהרי לוואלה! חדשות. "כל מסע ההפחדה של המשטרה שהוא חוזר על מנת להמשיך ולהנהיג את ארגונו הוא ניסיון נואש ונואל להשפיע על הרכב ועדת השליש".

על אף הטענות הללו, במשטרה סבורים כי חזרתו של אברג'יל ושחרורו מהכלא יביאו להחמרת מעגל הדמים בין משפחות הפשע בישראל. ארגונו של אברג'יל, על אף שאינו נמצא בישראל, ממשיך לפי המידע המודיעיני להיות הגדול והמסוכן ביותר בישראל. אנשי אמונו, והבכיר ביניהם יעקב (עקא) שמעון, מטילים אימה על אזור המרכז ולפי המידע המודיעיני שבידי המשטרה, מיוחסים לו 14 מקרי רצח שאירעו בשנה וחצי האחרונות. יתרה מכך, כיוון שבתקופה האחרונה אירעו כמה "עריקות" מארגונו של אברג'יל לארגונים מתחרים, ביניהם ארגונו של האחים מוסלי ואמיר מולנר, במשטרה חוששים ממעגל דמים קשה אף יותר.

לקריאה נוספת:
"להיפטר מהבעיה": הצצה נדירה למדיניות החיסולים של אברג'יל
הסדר טיעון ליצחק אברג’יל בארה”ב, ירצה 8.5 שנים
חשד: נעצרה חוליית חיסול שפעלה עבור יצחק אברג'יל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully