וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להיפטר מהבעיה": הצצה נדירה למדיניות החיסולים של אברג'יל

10.10.2013 / 16:00

האצבע על ההדק קלה מתמיד במלחמות העולם התחתון. ניסיונות חיסול שמעולם לא פורסמו ועבריינים שניצלו ברגע האחרון - בעדויות ותמלילי שיחות שבידי וואלה! חדשות. כתבה שנייה

"בא אליי רכז מודיעין ואומר לי 'אתה חייב לעוף מפה, מאילת'". כך תיאר העבריין רמי אמירה בפני חברו את הרגע בו ניצלו חייו, כשהוזהר מפני ניסיון לחסלו. זהו גם תיאור נאמן למדי למציאות בה חי אמירה במשך חודשים, מאז שהחליט "לערוק" מארגונו של איציק אברג'יל. הוא לא הספיק לחיות במציאות הזו זמן רב, כי בסופו של דבר השיגו אותו כדורי המחסלים, בפברואר 2011 בראשון לציון.

אמירה לא לבד. במשך תקופה ארוכה הילכו ראשי ארגוני פשיעה בכירים בכל רחבי הארץ כשהם מאוימים. החל בחגי זגורי, איש המאפיה הבאר-שבעית, דרך העבריין יוסי מלכה, שבעבר היה ראש הכנופייה הירושלמית, וכלה באנשי משפחת חרירי, שגם הם סומנו כמי שיועדו "לשחות עם הדגים". אנשי ארגונו של אברג'יל, כך לפי מידע מודיעיני, גם לא חששו מהעבריין הדרומי המסוכן שלום דומרני, שבשנים האחרונות הפך ליעד מודיעיני משמעותי של חוקרי היאחב"ל.

וואלה! חדשות ממשיך בסדרת הכתבות הנכנסות מאחורי הקלעים של ארגון הפשיעה המסוכן בארץ. אחרי שבשבוע שעבר חשפנו את שיטות הפעולה של "עקא", המנהל את הארגון בהעדרו של "הבוס הגדול" אברגיל הכלוא בארה"ב, השבוע אנחו מציגים עדויות נוספות - בהן תמלילי האזנות ועדויות - המספקות צוהר להבנת "מדיניות החיסולים" של הארגון, שמטיל אימה על שלל הארגונים וממשיך גם בימים אלו לנהל "חשבון פתוח" עם בכירים בעולם הפשע.

הכתבה הראשונה בסדרה:
"עקא, תן אישור" - הצצה לשיטות הפעולה של האיש המסוכן בישראל

זירת הרצח של העבריין רמי אמירה, ראשון לציון, ינואר 2011. נמרוד סונדרס
בסוף כדורי המחסלים השיגו את רמי אמירה. ראשון לציון, 2 בפברואר 2011/נמרוד סונדרס

את הפתח העיקרי למיפוי החיסולים העכשוויים והחשבונות הפתוחים של אברג'יל סיפק התיק האילתי, שנחשף בגל מעצרים לפני שנה בדיוק. במסגרת החקירה, הצליחו החוקרים ורכזי המודיעין של יחידת להב 433 להביא למעצר כמה מבכירי הארגון, ולהגשת שמונה כתבי אישום בעבירות סחיטה באיומים וניסיונות רצח. בין הנאשמים היו גם ראש הארגון האילתי, אילן בן שטרית, וגם "עקא" עצמו, יעקב שמעון (אם כי הוא הורשע רק באחזקת נשק ורכוש גנוב, ו"הסתפק" ב-30 חודשי מאסר). את ההצלחה ב"סגירת התיק" חייבים במשטרה בראש ובראשונה לעד המדינה שגויס למשימה מקרב אנשי הארגון, שפעל בשורותיו בחסות המשטרה במשך תקופה ארוכה - ובסופו של דבר זימר וזימר.

ליל החיסולים הגדול - שנמנע ברגע האחרון

שמו של רמי אמירה עלה לכותרות לפני מעט יותר מחמש שנים, ביולי 2008, אז ניצל מניסיון התנקשות בחייו בבית קפה בחוף טובגו בבת ים. העבריין רונן בן עדי ירה אז לעברו, אך החטיא והרג את מרגריטה לאוטין, שבילתה בחוף עם בעלה ושני ילדיהם (כעבור כשנתיים הורשע בן עדי ונידון למאסר עולם). מדוע ניסו לחסל את אמירה? העבריין שהשתייך לארגונו של אברג'יל החליט בשלב מסוים לא להמשיך להשתייך לארגון, ולמעשה החל בשלבי עריקה ואף בניסיונות התרחקות מהעולם התחתון. הדבר לא עלה יפה - ודמו הותר.

ניסיון החיסול הראשון כאמור לא עלה יפה (ואף עלה בחייה של לאוטין), אך המחסלים לא אמרו נואש. חקירת התיק האילתי חשפה ניסיון נוסף, בליל שישי אחד בשנת 2010, כשנה לפני שהוא אכן חוסל בסופו של דבר. אנשי הארגון, ובראשם בן שטרית ועקא, ידעו כי באותו לילה, זמן קצר לפני חגיגת פסח שהייתה אמורה להיות מוקדשת ל"וועידת פסגה" של העולם התחתון במלון יוקרתי בעיר, כבר נמצא אמירה באותו מלון. גם יוסי מלכה ניאות להגיע לחגיגות פסח במלון, וכך גם איש הכספים הבוגד של הארגון, רפי אלמקייס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רמי אמירה, אחד מבכירי העולם התחתון שחוסל. מעריב
ניסה לצאת מעולם הפשע - ודמו הותר. רמי אמירה/מעריב

הארגון המשומן של אברג'יל תכנן להוציא לפועל "ליל חיסולים" בסגנון "הסנדק": ערב אחד שבו יחוסלו כולם. הפעולה תוכננה ככל הנראה להתבצע בתוך המלון ועלולה הייתה אף לגרום לנפגעים בנפש בקרב אורחי המלון האחרים - אך מרחץ הדמים נמנע ברגע האחרון על ידי עד המדינה הערני, שעדכן את המשטרה. המשטרה עדכנה את אמירה, שהוברח בהסתר יחד עם משפחתו מתוך אילת.

"כיצד אתה יודע שיחיאל מלכה ומאור מהגר (אנשי המבצעים של הארגון - י"א) הגיעו בהוראה של יצחק אברג'יל?", שאל החוקר את עד המדינה באחת החקירות - וקיבל את התשובה הידועה מראש: "כי באותו זמן אני שמעתי את זה מאנשים בארגון, שיצחק אברג'יל מעורב".

החוקר: "בידיעה נוספת שמסרת למשטרה, אמרת שאילן בן שטרית מתכנן לרצוח את יוסי מלכה ובחור נוסף מאזור אשקלון המכונה 'שידו?' (שמעון בן חמו, חייל בכיר של העבריין שלום דומרני וספק ירקות בלתי חוקיים באזור הדרום, שהספיק מאז למות בנסיבות טבעיות - י"א). עוד מסרת שהסיבה היא הנחיה של יצחק אברג'יל שיושב בכלא. מהיכן ידוע לך לגבי הנחיה שניתנה מיצחק לאילן?".

העד: "זה בגדר שמועה בלבד, ההנחיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להוריד את הבן זונה". אילן בן שטרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוקר: "מסרת שאילן בן שטרית נוהג לשוחח עם יצחק אברג'יל שנמצא בכלא, והם מדברים בקודים. מאיפה ידוע לך על כך?".

העד: "אני שומע אותם מדברים בקודים. הכוונה ליצחק ואילן. עשינו סיור שטח. אילן שלח אותי להכנת שטח. ישבתי בלובי של המלון כמה שעות טובות כדי לאמת את הדברים, שרפי (אלמקייס - י"א) נמצא שם, ולא ראיתי את רפי. אחרי כמה שעות חזרתי ואמרתי לו שלא ראיתי את רפי, ואילן אמר לי לחכות לתוצאות אחרות. הכוונה שהיו שם הרבה 'מסוכסכים' שלהם, שזה 'שידו', יוסי מלכה ורמי אמירה - ולפחות שאחד מהם ייפגע. אילן שמע שרמי נמצא באילת. אילן אמר לי ללכת לבדוק. הלכתי לאחד המלונות, נכנסתי ללובי וראיתי את רמי אמירה וקבוצה של ערבים איתו. חזרתי ואמרתי לאילן שרמי נמצא באילת. אילן אמר לי, 'צריך להוריד את הבן זונה הזה כמה שיותר מהר הוא מחובר יותר מידי עם הערבים, יש לו כסף והוא בעיה שצריך להיפטר ממנה'. אילן אמר לי שהוא יסתדר מפה. לפני שעזבתי, ראיתי מישהו עם קטנוע גדול, 250 סמ"ק, שאסף את אילן, והוא ישב מאחורה. אני חייגתי לאחד מהמודיעין באילת ועדכנתי אותו והסברתי לו שאילן כבר יצא והמצב לוהט. המשטרה ידעו שיש לרמי אמירה בעיה באילת. יום למחרת, אותו איש מודיעין סיפר לי שהם הודיעו לרמי בלילה וביקשו ממנו לעזוב את העיר, וככה הוא ניצל".

החוקר: "האם אתה ידעת כיצד נראה רפי אלמקייס?".

העד: "אילן הסביר לי את התיאור שלו. אני ואנשים נוספים עשינו סיור שטח באותו היום במלונות. קיבלנו הוראות מאילן לגבי איתור גם של רפי אלמקייס, גם של רמי אמירה וגם של שידו בן חמו ויוסי מלכה, שהיו כולם במלונות נפרדים באילת באותו פסח".

החוקר: "האם אילן אמר כיצד בכוונתו להוציא את הפגיעה באותם ארבעה?".

העד: "הייתה כבר חלוקת תפקידים. אני התפקיד שלי היה לתצפת, מאור ויחיאל יחד עם האנשים שהגיעו איתם, שאני לא מכיר, היו אמורים לבצע את הירי. אני יודע שהייתה דירת מסתור מוכנה בלב אילת. אני יודע שהיו שניים-שלושה נשקים שהיו באזור ההרים, שהיו אמורים לשמש לפגיעה".

משוגעים פה, משוגעים

כאמור, בסופו של דבר, כיוון שעד המדינה עדכן את המשטרה על הנעשה, סוכלו כל ניסיונות החיסול. אמירה, מלכה, "שידו" ואלמקייס הוזהרו על ידי המשטרה, ואמירה החליט לצאת מאילת. זמן קצר לאחר מכן נקלטה שיחה בין אמירה לשחר בניטה, חבר נוסף בארגון של אברג'יל, שלא היה בסוד העניינים (אך ידע כי דמו של אמירה מותר). בשיחה תיאר אמירה את קורותיו האחרונים, והביע את חשדותיו כלפי חברי הארגון. "אתם הלכתם, באה אליי משטרה לחדר", הטיח אמירה בבניטה. "שרון אחד, הוא רכז מודיעין, ועוד אחד. הוא אומר לי, 'אתה חייב לעוף מפה, מאילת. אמרתי לו, 'מה יש?'. הוא אומר לי, 'אתה חייב לעוף מפה וזה. אתה מהווה פה סכנה לאחרים'".

בניטה: "אני לא יודע".

אמירה: "באמא'שלי. אתה יודע מה, אני המום כבר שבוע. אמרתי לו, 'טוב, אני עם הילדים והאישה פה וכולם וזה. אנחנו קבוצה פה היינו, כל החבר'ה של שלום. אמרתי לו, 'הכול בסדר ברוך ה'. הוא אומר לי, 'לא, אתה לא יוצא למועדון היום. אתה נשאר פה, אוי ואבוי לך לצאת החוצה. אם תצא, אנחנו נעשה לך פאדיחות. ירדתי למטה ללובי, ירדו אחריי השוטרים".

בניטה: "מה אתה מדבר".

אמירה: "כן, מאותו רגע, מאותה השנייה".

בניטה: "וואלה לא יודע. לא שמעתי שום דבר, אפילו לא ידעתי שאתה פה".

אמירה: "שתהיה בריאה".

בניטה: "בדרך כלל שמישהו בא לעיר, תיק-תק יודעים מי מגיע ומי לא מגיע, אתה מבין? לא ידעתי שאתה שם בכלל. דווקא קרא לי הקצין מודיעין לפני זה. קרא לי לפני כמה ימים לפני כן. זיין לי את המוח, אמרתי למישהו איזה משהו, אחרי שעתיים קראו לי לתחנה, אמרו לי, 'אם מישהו יתפרק, זה אתה. אמרתי לו 'לך תזדיין מטומטם'".

אמירה: "על מי זה? על מי זה?".

בניטה: "על איזה ילד אחד, שאח שלו בבית סוהר".

אמירה: "באילת?".

בניטה: "באילת, כן. אמרתי לו, 'נתתי לו איזה מכה, מה זה מכה'. עשיתי לו על הכתף עם היד, אתה יודע".

אמירה: "כן".

העבריין מיכאל מור מובא להארכת מעצר, מרץ 2011. אדריאן הרבשטיין
"לא יודע בכלל מה רוצים ממני". מיכאל מור/אדריאן הרבשטיין

בניטה: "אמרתי לו ככה והלכתי. לקחו אותי, אמרו לי, 'אם הוא מתפרק (מחוסל - י"א), זה אתה. ישר התקשרו למיכאל (מיכאל מור, עבריין מהצפון שניסה לבסס את מעמדו באילת יחד עם אנשי אברג'יל - י"א). מיכאל מתקשר אליי: 'מה קרה? כולם מי קרה, מה קרה. לא יודע בכלל מה רוצים ממני. לא יודע שום דבר'. אמר לי, 'לא, שחר חבר שלנו וזה, תעזוב אותו'. אמרתי לו, 'בסדר'. לא יודע בכלל. לא אמרתי לו כלום, סתם עשיתי לו עם היד על הכתף לך תזדיין, מתפרק מה מתפרק. מי בכלל, מי דיבר איתו. הוא לא שווה סטירה, אתה אומר לי מתפרק".

אמירה: "משוגעים".

בניטה: "משוגעים פה רמי, משוגעים פה".

אמירה: "לגמרי, הא. כל דבר קטן, יעני".

לא בכיוון של שלום, בכלל

בשלב מסוים, עברה השיחה לנושא אחר לחלוטין. בין השאר, החלו השניים לדבר על חיסולו של העבריין שלומי ואזנה, איש מוכר לאנשי המשטרה באילת, שהעז לנסות "לחתוך" לארגון מתחרה. השיחה אף גולשת לנושאים חוצי גבולות אילת, והשניים החלו "לרכל" על אדם מסוכן לא פחות, העבריין הדרומי שלום דומרני, שמטען שיועד לחסלו התגלה בכלי רכב בסוכנות מכוניות באשדוד - מקרה שלא היה מוכר עד החקירה ונחשף כאן לראשונה.

אמירה: "ההוא ההוא שהתפוצץ, אתה מכיר אותו, הוואזנה הזה?".

בניטה: "בטח!".

אמירה: "הוא חבר טוב או מה?".

בניטה: "מה זה, חבר טוב, בן של עיר. אחלה בחור הוא היה. התפרק, מסכן. בדיוק שהתפוצץ קיבלתי טלפון, אמרו לי, 'הילד הלך מסכן'. ילד מסכן. ילד טוב הוא היה".

אמירה (מחליף נושא): "הם הלכו לשים מטען לשלום שמה?".

בניטה: "לשלום, לא יודע, זה לא היה לשים. זה היה משהו לפרק. הם ניסו לפרק איזה מטען. לא הלכו לשים שום דבר".

אמירה: "הא כן?".

בניטה: "כן, הם לא הלכו לשים שום דבר לשום דבר. הם הלכו לפרק. והבעיה שהייתה להם, זה גם לא בכיוון של שלום בכלל. הנסיעה לתל אביב זה לא בכיוון של שלום בכלל".

אמירה: "המידע המודיעיני שהגיע כאילו, הרי...".

בניטה: "המידע מודיעיני שווה לתח... אני אומר לך, לא בכיוון של שלום בכלל. היה להם בלגאנים עם כיוונים אחרים. זה לא קשור לשלום".

לאחר שהרגיש מספיק בטוח, וכשהשיחה כבר הפכה לחברית לחלוטין, חזר אמירה לחקור בנוגע לניסיונות החיסול שכוונו כלפיו. בניסיון לדלות יותר מידע, עימת אמירה את בניטה עם העובדה שזמן קצר לאחר שהוזהר, נתפסו בסמוך למלון ארבעה חשודים. "אתה יודע", הוא אומר, "אותו יום, אני חושב למחרת, שהלכנו, רצינו לנסוע הביתה, נתפסו ארבע חבר'ה בתוך מכונית עם מסכות וגרביים. היו עצורים יום-יומיים שלושה".

בניטה: "כן, כן, אני יודע, נו, שמעתי על זה".

אמירה: "מי אלו? אלו קרובים למי? לנו? למי הם מקורבים אלו?".

בניטה: "לא יודע, לא יודע את השמות בדיוק, אבל אני יודע. שמעתי שנתפסו כמה אנשים עם גרביים וקסדות וקשקושים".

אמירה: "הם חשבו שזה אנשים שלי ( אנשים שניסו לפגוע בו - י"א)".

בניטה: "האמת, שמעתי על זה, אבל לא התעניינתי מי מה למה, זה לא כל כך מעניין אותי, אתה מבין. אני לא נכנסתי לזה, זה לא בתחום העניינים שלי".

אמירה, כאמור, מצא את מותו בדיוק שנה לאחר התקרית באילת, כשחוסל ביריות מרכב חולף בלב ראשון לציון. צו איסור פרסום הוטל על חקירת מותו, אולם ביאחב"ל יודעים היטב מי בדיוק עומד מאחורי החיסול הזה.

אילת נגד באר שבע: הקרב על הבינגו

בזמן ששורה של עבריינים זוטרים החלו למצוא את מותם ברחבי אילת כחלק ממסע החיסולים, תכננו אנשי אברג'יל לקחת לידיהם גם את באר שבע, שתקופה קצרה בלבד לפני כן נשלטה באופן מוחלט על ידי האחים חגי וניבי זגורי. אנשיהם של אברג'יל ועקא ניסו במהלך שנת 2009 להמליך בבאר שבע אדם חדש בשם זאזא צדיק.

"חגי זגורי מסוכסך עם זאזא צדיק על מאבקי שליטה בבאר שבע", זימר עד המדינה. "האינטרס של האילתים, שבגלל ששלומי (ואזנה - י"א) לקח את הבינגו של ניבי זגורי, אח של חגי, ופה נהיה גם בלגן של האילתים על משפחת זגורי. לאילתיים היה אינטרס אישי לקבל מידע עליהם".

העד התבקש לספר בפירוט כיצד ניסו אנשי הכנופיה האילתית לרצוח את חגי זגורי, ובכך, למעשה, "להשתלט" סופית על באר שבע. "יום אחד שלומי ואזנה קיבל טלפון מזאזא צדיק", גולל העד את הפרשה מבלי למצמץ, "שחגי זגורי בדרך לאילת עם אוטו סקודה. זאזא נתן לשלומי את שלושת מספרי האמצע של האוטו. זאזא עקב אחרי הסקודה מבאר שבע עד עין חצבה. בעין חצבה הוא הודיע לשלומי שהם עברו את עין חצבה, וזאזא נוסע חזרה לבאר שבע. חיכינו. היינו בין שמונה לתשעה איש (...). היינו מחולקים לשני רכבים (...). חיכינו עם הפנים לכיוון היציאה מאילת ועמדנו שם בסביבות רבע שעה. זה היה בשעות הערב. היה חשוך. קלטנו סקודה מגיעה מולנו. שלומי אמר לי לעשות פרסה. תכננו שאני אבוא מקדימה, אאט את הסקודה ושהרכב מאחורה יידבק אליו שלא יוכלו לברוח. שלומי היה עם כפפות ואקדח ביד. אחרי שהסקודה עברה אותנו, שלומי אמר לי לעשות פרסה. עשינו פרסה והתחלנו לנסוע אחרי הסקודה, שבעוד כמה מאות מטרים אנחנו מגיעים למחסום. שלומי הוריד את הכפפות בגלל המחסום, ושם את האקדח בביצים (...). עברנו את המחסום והיו כמה רכבים מקדימה. שלומי אמר לי להתחיל להידבק לסקודה בלי שירגישו, והתחלתי להידבק אליה בעדינות. נסענו והגענו למצב שאני כבר עוקף אותה. עדיין לא עקפתי את הסקודה, הגעתי צמוד אליה מאחור ושלומי אמר לי אם הם מאחורינו צמודים. הסתכלתי ואמרתי שכן. התחלנו להיכנס לכביש של הנמל. בינתיים שלומי הוציא את הכפפות והחזיר את האקדח. הגענו בין חוף הדקל לנמל. וידאנו שהם עומדים מאחורינו, ושלומי אמר לי 'תחסום'. נתתי עקיפה לסקודה, הדבקתי אותו לשוליים עם זווית שלא תצליח לברוח, והרכב השני עמד צמוד אליה במצב שהיא לא יכולה לברוח. קפצנו ישר מהאוטו. עמדתי בין הסקודה למזדה וגם מהאוטו השני ירדו - וקלטתי שזה לא חגי. התכנון היה לחטוף את חגי. בגלל זה שלומי לא ירה ישר. ישר צעקתי לשלומי שלא יעשה כלום, כי זה לא חגי. בינתיים ראיתי את האישה מגוננת על הילד וצועקת. שלומי אמר, 'מה לא חגי?!'. אמרו לי זה חגי. אמרתי לשלומי שזה לא חגי וזה אנשים שלא ראיתי אותם בחיים. שלומי אמר 'בן זונה, כמעט פגענו בבן אדם שלא קשור לכלום'. הגבר נהג והאישה הייתה עם הילד מאחורה במושב האחורי. איך ששלומי עלה לאוטו וכולם רצו לרכב השני כדי לברוח משם, אז אמרתי לשלומי, 'איזה מזל שירדתי מהרכב. ואמר לי, 'בטח מזל, כי אם לא, היינו עושים פאדיחה של החיים'".

הגבר והאישה שהיו ברכב היו שני אזרחים תמימים שנקלעו בטעות למאבקי שליטה. השניים הגישו תלונה במשטרה על האירוע - שעצם קיומו מתפרסם כאן לראשונה. רק במזל, במקרה זה, לא נפגעו אזרחים חפים מפשע כתוצאה של מאבקי שליטה בעולם התחתון. בהמשך, בעקבות אותו האירוע, מצא שלומי וזאנה את מותו בהתפוצצות כלי רכב במוסך בבת ים באוקטובר 2009 - ועד היום לא ידוע מי באמת רצח אותו. בתחילה העריכו במשטרה שמדובר בנקמה של אנשי זגורי, אך בהמשך השתנה כיוון החקירה לכיוון של סכסוך פנימי בארגון, ואף נעצרו אנשים מארגונו של אברג'יל, בהם מוטי חסין. הם שוחררו כעבור זמן לא רב, והתיק נותר פתוח.

סיפור על כפפות וכובע גרב

כאמור, באותו "ליל חיסולים" שתוכנן באילת, הותר גם דמו של יוסי מלכה, מראשי "הכנופייה הירושלמית" ואויב ותיק של עקא. זמן קצר לאחר ניסיונות החיסול, יצר מאור מהגר, "חייל" של עקא, קשר עם אלי "קוסם" נעים, יריבו המר של עקא. מהגר ניסה להסביר לקוסם באמצעות קודים את מה שאירע, לאחר שניסיון החיסול של העבריין יוסי מלכה השתבש כשמתכנניו נעצרו. "עצור אני, יא משוגע, אני במעצר בית", סיפר מהגר לקוסם. "חתיכת מניאק אתה, שבוע אתה לא עונה, כבר הלב שלי ירד". כך נמשכה השיחה:

מהגר: "סתם מטומטמים אחושרמוטה. היינו אני, אילן בן שטרית, וא' (עד המדינה - י"א)".

קוסם: "איפה אתה עכשיו?".

מהגר: "אמרתי לך, במעצר בית. תפסו לנו באוטו. שומע? מה זה תפסו, יענו? היה באוטו כובע גרב".

קוסם: "נו".

מהגר: "וכפפות וטלפונים. פתאום, קוסם, יאחב"ל סגרו לך את אילת, הרימו לך מסוק באוויר, רעש אחושרמוטה".

קוסם: "מה? מה קרה? לא קרה כלום כוס אמק, בא לנו לנסוע עם קסדות ועם הזה. מה יש בזה עבירה?".

מהגר: "בתוך האוטו כובע גרב וכאילו, הכול בשקית הם הוציאו".

קוסם: "כובע שאתה שם אותו ברגיל?".

מהגר: "כן, וכפפות. איזה כפפות קוסם, של הכלים. ששוטפים איתם כלים".

קוסם: "נו, אז מה הבעיה שלהם?".

מהגר: "וטלפונים וז'קטים".

קוסם: "הלב שלי הלך".

מהגר: "לא ו.. הם באו, נו, להוא, גם זאתי באילת שם במלון, סגרו לו את המלון. מיליון אנשים באו. 'את מי באת לפרק פה? את מי באת זה?'. לקחו אותנו למעצר אני ואילן רק על הרצפה, צוחקים".

קוסם: "אילן השתחרר?".

מהגר: "כן, כולנו. אילן, אני וא'".

קוסם: "יופי".

מהגר: "אתה מבין? זהו אני יודע, היה שם אחד מהסרסורים (יוסי מלכה - י"א) במלון, באו אליו, הזהירו אותו. אמרו לו: 'באו לתת לך'. מה, אתם מפגרים? חברים שלנו".

קוסם: "נכון".

מהגר: "יעל אומרת, 'כוס אמא של שחר חצרוני (פרקליטו של מהגר - י"א). קוסם, שחתמתי לו על מעצר בית, שלא לקח אותך לבית שלך. טמטמתי אותה כבר".

הקואליציה לחיסול מלכה

בחקירתו, התבקש עד המדינה לדווח על תפקידו ההיררכי של כל אחד מהמעורבים. כך למשל, לדבריו, העבריין יחיאל מלכה שייך לזרוע המבצעית בארגון המסועף של אברג'יל והקבוצה האילתית. "הוא שייך לזרוע המבצעית", הסביר העד. "הכוונה לאילת, ערד, תל אביב, באר שבע". לדבריו, מלכה כפוף ישירות לאילן בן שטרית. כאשר נשאל לגבי חנניה אלמקייס ונועה משה, ציין כי השניים שייכים לזרוע הכספים, כאשר אלו נוהגים לסחוט באיומים, תוך שהם משתפים פעולה עם העבריין הצפוני, מיכאל מור. עוד לדבריו של העד, מאור מהגר הפך לראש המבצעים, והאיש הבכיר ביותר בשטח.

מהגר, לדבריו, משתייך ל"קבוצה הירושלמית", שבראשה עומד עקא. "עקא שותף של אילן, הוא בדרג בכיר מאוד. אני יודע שעקא פועל בפני עצמו ולא שייך לשום דרג". העד הסביר גם את ההשתייכות של העבריין אלירן דרי לקבוצה. לדבריו, הקבוצה של אברג'יל חברה לארגונו של איציק בר מוחא הירושלמי במטרה לחסל את יוסי מלכה. "אין יחסים בין הארגונים של אילן בן שטרית לבר מוחא. הם פשוט חברו יחד לעניין הפגיעה ביוסי מלכה, בגלל שאלירן היה שותף של מאור מהגר בהלוואות, ולכן נקלעו לסכסוך עם יוסי מלכה. איציק בר מוחא, עקא ואילן מסוכסכים עם יוסי מלכה - ולכן כולם חברו ביחד לקואליציה".

בר מוחא, עבריין ירושלמי בכיר, שלח את חייליו למשימה, ובראשם העבריין אלירן דרי - והם הצטרפו לפעולה, תחת פיקודו של מהגר. לפי האישום האילתי, מהגר והאחים חננייב הירושלמיים החליטו לדקור את מלכה בעת שהיו באילת. לפי המידע המודיעיני של המשטרה, השלושה נשלחו לבצע את המשימה עקב סכסוך ארוך השנים בין עקא למלכה. הסיבה המרכזית הייתה שבאחד הימים, במהלך אירוע בר-מצווה של יוסי מלכה, התבטא האחרון כלפי עקא בצורה שאינה מכבדת במונחי העולם התחתון: "עקא הוא סתם נרקומן", אמר בפני חבריו, וכך הצית את הסכסוך.

עד המדינה היה עד לניסיון הדקירה, וסיפר כך: "מאור מהגר בא לאילת עם אבי חננייב ואח של אבי חננייב, לא זוכר את שמו, ואלירן דרי. הם באו לאילן, ואילן הביא למאור ביד סכין גדולה. אני הייתי נוכח בפגישה הזו וראיתי את הסכין. היו איתנו עוד שניים-שלושה אנשים. מאור אמר לאילן שיוסי נמצא במלון והם רוצים להיכנס לשם ולדקור את יוסי. הם אמרו שלכולם יש סכינים ורק למאור לא היה, ואילן נתן לו ואמר שיחזיק כי לאילן יש 'ערך סנטימנטלי' לסכין הזו. הם הלכו למלון וחזרו אחרי איזה עשרים דקות. אני לא הלכתי איתם. הם אמרו שיש שם שמירה או משטרה בחוץ. אילן אמר שזה לא הגיוני, ולא אמור להיות שמירה בחוץ. אילן אמר לי ללכת איתם ולראות אם זה שמירה של המלון או משהו מוזר שם. הלכתי איתם וראיתי בין הרכבים שוטרים מסווים או שומרים עם נשקים. הסתובבנו שם מסביב למלון, ובדיוק אנחנו נוסעים לאט לכיוון היציאה - ואז ראינו בחור גבוה שהולך ברגל (שי שטרית, חברו של יוסי מלכה שהיה באותה עת יחד עימו במלון - י"א). פתאום מאור קלט אותו והם הסתכלו אחד על השני. מאור, אבי ואלירן פתחו את הדלתות ורצו אליו. הם צעקו 'תעצור יא בן זונה, מה אתה בורח כמו זונה'". כשהם ראו שהוא הגיע לכיוון הכניסה למלון והיה שם שומרים או משטרה, הם עצרו והתחילו לקלל אחד את השני. הוא צעק להם, 'אתם באים שלושה-ארבעה על אחד ועם דוקרנים, ואני לבד ואין לי כלום'. הם החזיקו דוקרנים (סכינים - י"א) ביד. הם אמרו לו 'יא בן זונה, אנחנו נבוא אליך לאתר ואנחנו יודעים איפה האתר שלך. והוא אמר להם, 'תבואו מתי שאתם רוצים', והוא צעק לאלירן, 'אתה לא מתבייש, ואתה בא עם הקוקסינל הזה מאור עליי, אנחנו מכירים שנים'. הם אמרו לו שיגיד ליוסי שייצא מהמלון ולא יסתובב עם שומרים כמו קוקסינל, כמו מלשין. אותו אדם נשאר בכניסה והם ראו שאין גישה אליו בגלל השומרים או המשטרה. הם התקדמו לאוטו והמשיכו לקלל אותו. זה קבלן בניין. אני לא מכיר אותו. הם אמרו שהוא שותף של יוסי מלכה. נכנסו לאוטו, נסענו. מאור עצר ליד, והניח שם את הדוקרן שאילן הביא לו - ונסענו".

ובינתיים, בצד השני

המעקב המשטרתי לא פסח גם על שיחת האזהרה של שי שטרית ליוסי מלכה, לפני נסיון החיסול. זמן קצר לאחר שנתקל שטרית בחבורת המחסלים, הוא חייג למלכה ועדכן אותו על ההתפתחויות. "יוסי, בוא רגע, צא החוצה, בוא!", צעק בקול נואש.

מלכה: "מה?".

שטרית: "יוסי, צא החוצה אחי".

מלכה: "למה?".

שטרית: "כולם, כל הצוות שלהם פה, בוא רגע, כולם עם אאודי".

מלכה: "מי? מי?".

שטרית: "אלה, מאור וכולם".

מלכה: "נו".

שטרית: "הם פה בחוץ הא... עם אאודי, איזה חמש (הטעות במקור - י"א) באו עליי".

מלכה: "מה אתה עכשיו ב... ב... שמה או מה?".

שטרית: "אני בכניסה למלון והם באו עליי".

מלכה ברקע: "בוא, בוא נצא רגע, בוא שי פה".

גם במקרה זה ערכה המשטרה מעצרי מנע. כמו במקרה הראשון, גם במקרה זה החליט מהגר לשתף את הבוס עקא במעצרים - והשיחה נקלטה: "עוד פעם הייתי באילת, אני יודע? שיעמם להם שמה, עשו עוד מעצרי מנע, אחי (צוחק). אחי, עקא, נשבע לך אתה לא עושה כלום, אחי, פתאום אתה רואה עוקבים במלונות, בשיחים, בגגות. עכשיו מה? מהלחץ התחילו לעצור אנשים. עוצרים אותם שהבן אדם, אשכרה, יילך, משחררים. קשירת קשר לביצוע פשע, בלי פשע. אתה לא מאמין".

עקא: "מטומטמים חבל על הזמן".

***

פרקליטיו של עקא, עו"ד תמיר סננס ועו"ד שחר חצרוני, הכחישו בשמו את השתייכותו של עקא לאירועים. פרקליטו של מאור מהגר, זוהר ארבל, הכחיש גם הוא את המיוחס למרשו. עו"ד אלי מויאל, בא כוחו של של אילן בן שטרית מסר בתגובה: "הנאשם אילן בן שטרית מכחיש את כל המיוחס לו במסגרת כתב האישום. כבר בשלב המעצר עד תום ההליכים, קבע בית המשפט המחוזי לפחות ביחס לפרשייה אחת של ניסיון לרצח שוטר כי אין ראיות לכאורה, ואנו מאמינים שההרכב שדן בתיק ישכונע גם ביתר האישומים שאין כל ממש".

בא כוחו של אברג'יל, עו"ד שרון נהרי, מסר בתגובה: "יצחק מכחיש את הדברים האמורים, ולדעתנו מדובר בצעד תקשורתי של המשטרה, על מנת להרע את מצבו כשיגיע לכלא בארץ בקרוב ולהכניסו להפרדות".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully