וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון ליצחק אברג’יל בארה”ב, ירצה 8.5 שנים

גלעד גרוסמן

8.5.2012 / 8:44

אברג'יל, שהוסגר לארה"ב לפני יותר משנה, הודה בשורה של אישומים בהם קשירת קשר לרצח ועבירות סמים. הוא ירצה ככל הנראה את מאסרו בישראל. עורכי דינו: "הסדר טיעון טוב"

יצחק אברג'יל, מבכירי העבריינים בארץ, חתם הלילה (שלישי) על הסדר טיעון מול רשויות החוק בארה"ב. לפי ההסכם, הוא הודה בשורה של אישומים בהם קשירת קשר לרצח ועבירות סמים, והפרקליטות האמריקנית תבקש לגזור עליו שמונה וחצי שנות מאסר, אותם ירצה ככל הנראה בישראל.

הוא הודה בקשירת קשר לרצח סוחר הסמים סמי אטיאס וכן בכך שעמד בראש ארגון פשיעה. הסדר הטיעון כולל עונש של חמש שנות מאסר שנגזרו עליו בעבר בבלגיה. פרקליטיו של אברג'יל, עורכי הדין שרון נהרי ויורם שפטל אמרו כי מדובר בהסדר טיעון טוב וכי בכוונתם לדאוג שאברג'יל ירצה את העונש בבית כלא בישראל.

ההסדר גובש מספר חודשים לאחר שאחיו מאיר חתם אף הוא על הסדר טיעון בארה"ב, וחזר לישראל. הוא נידון לשלוש שנות מאסר, אותם ריצה עוד לפני שהסתיים המשפט.

לפני יותר משנה: האחים אברג'יל הוסגרו לארה"ב

שני האחים הוסגרו לארה"ב בינואר 2011, אחרי שבית המשפט העליון לדחות את ערעורם בנושא. השניים הוצאו מבתי הכלא בהם היו כלואים תחת מעטה של אבטחה כבדה. יצחק אברג'יל יצא מכלא רימונים ומאיר אברג'יל, שהיה כלוא בכלא איילון הועברו לנמל התעופה בן גוריון. יחד איתם הוסגרו גם שלושת מקורביהם - ששון בראשי, משה מלול, וישראל אוזיפה.

הם הוסגרו לאחר שבאוגוסט 2008 הודיעו הרשויות בארה"ב שהן מבקשות את הסגרתם של השניים בעקבות כתב אישום שהוגש לבית משפט בקליפורניה, בעקבות חקירה שנמשכה שש שנים, וייחס לחמישה עבירות של הלבנת הון, סחיטה באיומים, סחר בסמים, רצח והשתייכות לארגון פשיעה.

עוד בנושא
מהכלא בארה"ב לישראל: כך יצא מאיר אברג'יל לחופשי
החל מבצע ההסגרה של האחים אברג'יל
מאיר אברג'יל בארה"ב - המשפט בארץ יימשך בהיעדרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully