וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מבצע ההסגרה של האחים אברג'יל

האחים מאיר ואיציק אברג'יל מועברים בשעה זו לנתב"ג, משם ימריאו לארצות הברית על מנת לעמוד לדין בגין מעורבות ברצח, סחיטה והלבנת הון. אם יורשעו, ירצו את עונשם בישראל

מבצע ההסגרה של ראשי משפחת הפשע, האחים יצחק ומאיר אברג'יל, לארה"ב החל בצהריים (רביעי), עם הוצאתם מבתי הכלא בהם היו כלואים. איציק אברג'יל יצא מכלא רימונים והועבר לנמל התעופה בן גוריון, שם יוסגר לשלטונות ארצות הברית. בהמשך יועבר לנתב"ג מאיר אברג'יל, שהיה כלוא בכלא איילון.

במשטרה שמרו בסוד את השעה המדויקת בה ימריאו השניים לארצות הברית יחד עם המרשלים האמריקאים שיגיעו לארץ, על מנת למנוע ניסיון לחלצם או לפגוע בהם. יחד עימם יוסגרו לארה"ב גם שלושת מקורביהם: ששון בראשי, משה מלול, וישראל אוזיפה. החמישה יואשמו בבימ"ש בקליפורניה בעבירות חמורות של רצח, סחיטה, אלימות והלבנת הון.

לפני כחודש דחה בית המשפט העליון את ערעורם של האחים על ההחלטה להסגירם לארה"ב. לאחר מתן פסק הדין, אמר פרקליטו של מאיר אברג'יל, עו"ד אבי עמירם, כי "חיכינו וציפינו לכך שבית משפט העליון יהיה הסכר לפני ההסגרה, אבל משניתן פסק הדין אנחנו צריכים להתמודד עם כתב האישום בארה"ב". הוא הוסיף שכתב האישום שהוגש נגד מאיר צומצם מארבע פרשיות לפרשיה אחת – סחיטתם של האחים חי ואסי ועקנין, וכי שניהם לא מעידים נגדו.

התחייבות שלא ייגזר עונש מוות

הממשל בארה"ב התחייב כי במידה שיורשעו האברג'ילים וייגזר עליהם מאסר, הם יוחזרו לישראל על מנת לרצות כאן את עונשם. בנוסף ניתנה התחייבות כי לא ייגזר עליהם גזר דין מוות.

האחים אברג'יל מוגדרים על ידי המשטרה בישראל כראשי ארגון פשע. באוגוסט 2008 הודיעו הרשויות בארה"ב שהן מבקשות את הסגרתם של השניים בעקבות כתב אישום שהוגש לבית משפט בקליפורניה, בעקבות חקירה שנמשכה שש שנים, וייחס לחמישה עבירות של הלבנת הון, סחיטה באיומים, סחר בסמים, רצח והשתייכות לארגון פשיעה.

יצחק אברג'יל, כך נטען בבקשת ההסגרה, עמד בראש ארגון פשיעה, "היה מעורב בשלבים מכריעים של העבירות, והוא היה בעל הסמכות כלפי יתר הנאשמים". התביעה בארה"ב ייחסה לו עבירות של רצח, סמים, איומים והלבנת הון. הרצח המדובר הוא רציחתו של סוחר הסמים סמי אטיאס, שהיה קשור לרשת להפצת סמים בראשה עמדו אברג'יל ומלול. "מלול פנה ליצחק אברג'יל על מנת לבקש את רשותו ואישורו לביצוע הרצח. אברג'יל נתן את רשותו ואף הציע עזרה", נכתב בבקשת ההסגרה. למאיר יוחסו עבירות של הלבנת הון, סחיטה ואיומים.

עדכון ראשון: 2:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully