וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר אברג'יל בארה"ב - המשפט בארץ יימשך בהיעדרו

גלעד גרוסמן

30.6.2011 / 14:03

פרקליטו של העבריין מאיר אברג'יל, ביקש מביהמ"ש לבטל את כתב האישום שהוגש נגדו בארץ, מאחר שמרשו הוסגר לארה"ב. הבקשה נדחתה: "זכויותיו של הנאשם לא נפגעות בשל היעדרו"

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה דחה היום (חמישי) את עתירתו של העבריין מאיר אברג'יל לבטל את כתב האישום שהוגש נגדו לפני כשנה וחצי בגין הפעלת הימורים בלתי חוקיים באינטרנט. הבקשה הוגשה בעקבות הסגרתו של אברג'יל לארה"ב.

אברג'יל נאשם יחד עם האחים ראובן ועזרא (שוני) גבריאלי בכך שבמשך כשנתיים ארגנו וערכו הימורים בלתי חוקיים בבתי קפה אינטרנט, בפיצוציות ובקיוסקים. כאשר הוגש כתב האישום, כבר פעלו בפרקליטות להסגרתו של אברג'יל לארצות הברית יחד עם אחיו יצחק. עו"ד אבי עמירם, שייצג את אברג'יל בהליך ההסגרה, ביקש לבטל את כתב האישום שמתנהל נגדו בארץ מכיוון שאברג'יל לא יכול להגן על עצמו בזמן שהוא בחו"ל, שהייה שנכפתה עליו על ידי הפרקליטות. אברג'יל טוען עוד כי בכך שהוא נאלץ להתמודד עם כתב אישום מורכב וסבוך כשהוא איננו בארץ יש פגיעה בזכויות היסוד שלו ובית המשפט אינו יכול להתעלם מהסיטואציה יוצאת הדופן שנוצרה בפרשה זו.

השופטת ורדה מרוז קבעה בהחלטתה כי עו"ד עמירם, שהגיש את הבקשה בתור "ידיד בית המשפט", אינו רשאי לפעול בשם אברג'יל, וכי רק הסנגוריה הציבורית, שמייצגת את אברג'יל כעת, היתה יכולה להגיש בקשה זו. השופטת הוסיפה כי בשל ריבוי הנאשמים והאישומים בפרשה, ובשל היקפו הרב של החומר שבה, המשפט מתנהל לאט ועדיין לא נקבעו מועדים לשמיעת ראיות. "במצב דברים זה, ממילא, זכויותיו של הנאשם לא נפגעות בשל היעדרו. ייתכן, כי לכשיבשילו התנאים לקביעת מועדי הוכחות והנאשם טרם ישוב לישראל, כי אז, יהא ראוי לשקול התליית ההליך נגדו, לבל תפגענה זכויותיו". מהסיבות הללו הבקשה נדחתה.

"זהו תקדים מסוכן ופגיעה אנושה בזכות יסוד של נאשם להיות נוכח בהליך פלילי המתנהל נגדו, ומכה אנושה לזכותו להדוף אישומים כה חמורים התלויים ועומדים נגדו, דבר המנוגד לחוק", אמר עו"ד עמירם בתגובה. הוא הוסיף כי בכוונתו להתייעץ עם אברג'יל בשאלה האם לערער על ההחלטה.

עוד בנושא:

המשפט בארץ, אברג'יל בארה"ב: "לא יכול להתגונן"
הערעור נדחה: האחים אברג'יל יוסגרו לארה"ב
הדיווח על כתב האישום נגד אברג'יל והאחים גבריאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully