וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: רבין קרא "להתמודד עם רוצחי השלום"

12.10.2013 / 12:25

ערב עצרת הזיכרון ה-18 להירצחו של ראש הממשלה, וואלה! חדשות מביאה לכם דברים שאמר רבין כשנה לפני ההתנקשות בחייו. וגם: מפת חסימות הכבישים המלאה לקראת העצרת בתל אביב

צילום מסך

כמדי שנה, תיערך הערב (שבת) עצרת הזיכרון במלאת 18 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. לרגל העצרת, וואלה! חדשות מביאה לכם קטעים מנאום נדיר שנשא רבין בוועידת תנועת הנוער העובד והלומד, במה שנראה כיום כצוואתו, אולי האחרונה, לבני הנוער.

"לא ארבה היום בדברים מסיבה אחת: אני צריך היום לתדרך את המשלחת שתצא מחר לתוניס לחידוש המשא ומתן לשלום", אומר רבין בפתח נאומו. "אני מאמין שבחודש הבא, אחרי חג הפסח, יום הזיכרון לחללי צה"ל, חג העצמאות ה-46, לאחר מכן יחודש המשא ומתן לשלום עם ירדן סוריה ולבנון. אבל תזכרו - אין שלום בלי ביטחון כשם שאין ביטחון מלא בלי שלום".

רבין המשיך ובמשפט שכמו בישר את הבאות, קרא לבני הנוער להתמודד עם רוצחי השלום. "עדיין אנחנו במאבק על השלום והדבר הראשון שאני מצפה מהתנועה הזו ומרבים רבים במדינה – התמודדו עם רוצחי השלום. התמודדו עם רוצחי השלום הערבים והיהודים (...) לרוצחים הרוצים בחיסול הסיכוי לשלום. אתם חייבים להיות אלה, כי בכך עתידכם".

"העצרת פתוחה לכל מי שהמדינה שלנו יקרה לו"

בעצרת, שתתקיים הערב בכיכר רבין בתל אביב תחת הכותרת "זוכרים את הרצח – שומרים על הדמוקרטיה", צפויות להשתתף מרבית תנועות הנוער, תנועת "דרור ישראל", התאחדות הסטודנטים הארצית וארגונים נוספים. את העצרת ינחה השחקן משה איבגי, וינאמו בה, בין היתר, נכדו של רבין, יונתן בן ארצי, הרבנית הדסה פרומן, יאיר צבן שהיה שר בממשלתו של רבין, והרב זאב קרוב. גם בתו של הרב עובדיה יוסף, עדינה בר שלום, הייתה אמורה לקחת חלק באירוע, אולם היא תיעדר בשל מות אביה. כמו כן, בעצרת צפויים להופיע האמנים שמעון בוסקילה, שירי מימון, אחינועם ניני, אסף אמדורסקי, קובי אוז והגרובטרון.

עצרת לציון 17 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין בכיכר רבין בתל אביב. נמרוד סונדרס
עצרת הזיכרון בשנה שעברה/נמרוד סונדרס

מארגני העצרת מאמינים כי השנה יגדשו ההמונים את הכיכר. "כהמשך ישיר לעצרת הראשונה, אני מאמין שגם השנה המונים יגיעו לכיכר ונראה שוב ציבורים חדשים שמעולם לא הגיעו לעצרות השונות", אומר דוד דרומלביץ', רכז העצרת. "זו עצרת פתוחה לכל מי שהמדינה שלנו יקרה לו, אנשי שמאל ואנשי ימין, דתיים וחילוניים, המטרה שלנו היא ליצור שיח בין קבוצות הרחוקות זו מזו ביומיום הישראלי אך יכולות ורוצות להוות יחד חזית אחידה וחזקה אל מול הסכנות האורבות לנו".

מי שרוממו מחדש את העצרות לזכרו של רבין היו תנועות הנוער שלאחר שנים של דעיכה, שנים בהן גם נשמעו קולות שקראו לא לקיים את העצרת, הצליחו לחדש את האירוע, ובשנה שעברה אף השתתפו בו 30 אלף בני אדם. מזכ"ל תנועת הצופים, גל בן שימול, אמר לקראת העצרת כי "על ידי חיבור של כלל תנועות הנוער בישראל וגופים רבים נוספים, המייצגים את רבדיה השונים של החברה הישראלית, נעודד את חניכינו לעצב זהות יהודית-ישראלית משמעותית ויחד נשמור על הדמוקרטיה הישראלית ונוקיע כל גילויי הסתה וגזענות".

כבישים ייחסמו, החניה באזור אסורה

כבכל שנה, העצרת צפויה לגרום לשיבושי תנועה במרכז תל אביב. החל מהשעה 17:00 ייחסמו לתנועה הצירים הבאים: רחוב אבן גבירול ייחסם לתנועה לשני הכיוונים בין שאול המלך לפנקס, רחוב פרישמן ייחסם לתנועה מכיכר מסריק עד אבן גבירול, שדרות דוד המלך ייחסמו לתנועה מוויצמן עד אבן גבירול, רחוב גורדון ייחסם לתנועה משלמה המלך ועד מלכי ישראל, רחוב מלכי ישראל ייחסם לתנועה לשני הכיוונים מבן גוריון ועד שדרות חן, שדרות בן גוריון מרחוב הדסה ייחסמו לתנועה משלמה המלך ועד אבן גבירול, רחוב בלוך ייחסם לתנועה מארלוזורוב עד אבן גבירול, רחוב ארלוזורוב למערב ייחסם לתנועה מוויצמן עד אבן גבירול, רחוב ארלוזורוב למזרח ייחסם לתנועה מדיזינגוף עד אבן גבירול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

בנוסף, מהשעה 10:00 הבוקר לא מותרת חניית כלי רכב במקומות הבאים: אבן גבירול מצייטלין עד בלוך משני הכיוונים, מלכי ישראל בין כיכר מסריק לאבן גבירול משני הכיוונים, ומלכי ישראל בין בן גוריון עד לפרישמן משני הכיוונים.

לקריאה נוספת
20 שנה חלפו - נתניהו יממש את חזון רבין?
נתניהו בטקס לזכרו של רבין אשתקד: ”זיהה את האיום האירני”
עצרת הזיכרון בשנה שעברה: ”המסר נמחק, עוות ושובש”

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • יצחק רבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully