וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפסה טרמפ: ברווזנית שרדה 15 ק"מ בתוך מנוע

היונקת האוסטרלית המשונה כנראה טיפסה לתוך המנוע בעת שהרכב עבר בגשר מוצף בקנברה, והנהג גילה אותה כשנעצר, בריאה ושלמה. מנהל שמורות הטבע המקומי: "אירוע של אחד למיליון"

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

צעיר אוסטרלי שנסע אתמול (רביעי) לבית חברו בבירה קנברה, גילה טרמפיסט מפתיע תחת מכסה המנוע של מכוניתו – ברווזנית שנתקעה במנוע ונסעה עמו את כל הדרך מביתו. למרבית ההפתעה, היונקת המשונה שרדה את הנסיעה, באורך 15 קילומטרים, ואף לא נפצעה. היום כבר שוחררה הברווזנית, שזכתה לשם הילוקס, בחזרה לביתה בערוץ המים בקנברה.

קמרון בלסאוטו בן ה-18 הגיע לבית חברו, ושמע קולות ושריטות מתחת למכסה המנוע. "בתחילה חשבתי שפוסום או משהו עומד לקפוץ על שנינו", סיפר הצעיר. "התווכחנו מי מאתנו יפתח את מכסה המנוע". לתדהמתו, לאחר שפתח את המכסה, גילה בלסאוטו את הברווזנית תקועה בתוך המנוע. כפי הנראה, היא טיפסה לתוכו בעת שהצעיר נסע על גשר מוצף העובר מעל ערוץ הנחל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הילוקס הברווזנית השורדת/מערכת וואלה, צילום מסך

המנהל המקומי של שירות הפארקים והשמורות, ברט מקנמרה, אמר כי מדובר בסיפור הישרדות יוצא דופן. "כיצד הצליחה החיה הזאת לטפס פנימה, להיתלות ולהגיע כל הדרך לתוך קנברה זה סיפור באמת ראוי לציון. אירוע של אחד למיליון", אמר מקנמרה. פקחי השירות אף הטילו ספק בסיפור כשבלסאוטו יצר עמם קשר לראשונה. "החיה שחתה איכשהו וטיפסה למעלה, אולי דרך הגלגל".

כאמור, הברווזנית השורדת שוחררה בחזרה לטבע אחרי החוויה הטראומטית שעברה. "אני רוצה לחשוב שהיא חוזרת למחילתה לספר את הסיפור יוצא הדופן והמרתק של ההרפתקה בנסיעה לעיר הבירה", סיכם מקנמרה.

ברווזן הוא מין יונק ייחודי בעל מקור, ואחד משני היונקים היחידים שמטילים ביצים. החיה המוזרה חיה רק באוסטרליה ובסביבתה. טמפרטורת הגוף שלה נמוכה בהרבה משאר היונקים, והיא חיה בתוך מחילות שהיא חופרת במקורות מים מתוקים.

לקריאה נוספת:
מאכלי ים: תיירים נדהמו לראות כריש זולל לווייתן
תיעוד: תנין ענק אוכל כריש חסר אונים באוסטרליה
המטפל השאיר דלת פתוחה – הטיגריס זינק והרג אותו

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully