וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בישראל מהקיצוץ בסיוע לקהיר: "ארה"ב משחקת באש"

10.10.2013 / 12:00

אמש הודיעו בכירים בוושינגטון על קיצוץ של מרבית הסיוע למצרים. בקהיר זעמו הבוקר: "לא ניכנע ללחץ האמריקני". השר שטייניץ: לא מעריך שעצירת הסיוע תאיים על הסכם השלום

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בירושלים ובקהיר מגיבים בחשש ובזעם לקיצוצים הצפויים בסיוע הצבאי שמעניק ממשל אובמה למצרים. אמש (רביעי) אמרו פקידים בכירים בוושינגטון כי הממשל מתכוון לקצץ מאות מיליונים מהסיוע הצבאי, בשל הדיכוי האלים של תומכי הנשיא המודח מוחמד מורסי.

הסיוע הצבאי למצרים נאמד השנה ב-1.3 מיליארד דולרים. מהסכום הזה כבר הוקפאו בחודש שעבר 585, ואמש נודע כי עוד 560 מיליון דולרים לא יועברו לקהיר. בין היתר ארה"ב תעצור את משלוחי הטנקים הכבדים של צבא מצרים, את מטוסי ה-F-16 שלה, מסוקי האפאצ'י ועוד סוגים שונים של טילים.

שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל, התקשר אמש לעמיתו המצרי, עבד אל-פתאח א-סיסי, השולט בפועל במדינה מאז הדחתו של הנשיא מורסי, ועדכן אותו על החלטת ממשל אובמה.

משרד החוץ הודיע כי מדובר בהחלטה "שגויה" מצד הממשל האמריקני. בהודעה שמסר לרדיו, אמר דובר המשרד באדר עבד אל-עטי כי "מצרים לא תיכנע ללחץ האמריקני, ותמשיך לנוע לעבר דמוקרטיה כפי שנקבע במפת הדרכים.

צבא מצרים. AP
מפגינים משחקים כדורגל מול טנק בקהיר, בקיץ/AP

לפי ה"ניו יורק טיימס", ישראל הייתה מעורבת בקבלת ההחלטה לקיצוץ הסיוע הצבאי במצרים. אמש אמר בכיר ישראלי לעיתון כי ירושלים מבינה את ההחלטה, אך ביקשה לתת לקהיר "הזדמנות נוספת". הבוקר, בכיר אחר שהתייחס לנושא כבר אמר כי "ארצות הברית משחקת באש".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אי אפשר לפרק את הסכם השלום ולהוציא ממנו חלק כזה או אחר", אמר אותו בכיר. "זה סיפור שיש בו הרבה מרכיבים, ולא מדובר רק על ישראל. מדובר בעמדתה של אמריקה בעולם הערבי כולו".

השר לעניינים אסטרטגיים, העריך בשיחת טלפון עם העיתון כי עצירת הסיוע לא תאיים על הסכם השלום עם מצרים. "באופן כללי, חשוב לחזק את מצרים ולתמוך בה", אמר שטייניץ, מבלי להתייחס במפורש להודעה האמריקנית. "מאוד חשוב לייצב את מצרים מבחינה כלכלית ופוליטית. זה חשוב לעולם, למזרח התיכון ועבורנו, אבל קודם כל עבור המצרים עצמם".

על פי ההודעה הרשמית של מחלקת המדינה האמריקנית, לא תהיה פגיעה בכל הנוגע לסיוע שמצרים מקבלת במאבקה בארגוני הטרור ובשמירה על הביטחון בסיני, כמו גם בתחומים אזרחיים כגון בריאות, חינוך ופיתוח המגזר הפרטי.

שאר הסיוע הצבאי, כך נמסר, "יהיה תלוי במעבר לקראת ממשלה אזרחית שתיבחר בבחירות דמוקרטיות, חופשיות והוגנות".

לקריאה נוספת
ארה"ב מקפיאה מאות מיליוני דולרים מהסיוע הצבאי למצרים
כך הידרדר "יום הניצחון על ישראל" למרחץ דמים המוני
סנאטור בכיר: אובמה הקפיא בחשאי את הסיוע למצרים

בהכנת הידיעה השתתפה נטשה מוזגוביה, וושינגטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully