וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוח בסוכת האבלים: הקרע בש"ס מחכה לסוף השבעה

9.10.2013 / 0:04

דרעי כבר יוזם שינויים במועצת חכמי התורה של המפלגה, אלי ישי פועל מאחורי הקלעים לקידום הרב עמאר, ואף שכלפי חוץ סיסמאות האחדות מופצות לכל עבר, מאבקי הכוח כבר החלו

צילום: טל אנגלנדר, עומר מירון, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

רחוב הקבלן 45 בשכונת הר נוף בירושלים הפך אתמול (שלישי) למוקד עלייה לרגל: רבנים, פוליטיקאים, אישי ציבור ומאות מאמינים הגיעו בזה אחר זה לנחם את משפחתו של הרב עובדיה יוסף, שמתקשה להתמודד עם המציאות החדשה שטפחה על פניה עם לכתו. תייר שהיה עובר אתמול בשכונה החרדית היה עלול לחשוב שנקלע לתוך "פסטיבל" מאמינים. ניידות משטרה, עיתונאים, צלמים, ניידות שידור ומנחמים רבים שנכנסים לרחוב ברכבי שרד מפוארים. רק אם היה מפלס את דרכו בין עשרות המנחמים אל מרכז האוהל, היה מבחין בארבעת האחים היושבים זה לצד זה כשהם מבכים את פטירת אביהם כשפניהם נפולות ודמעות בעיניהם.

הרב עובדיה יוסף הלך לעולמו - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
דרעי על עתיד מפלגתו: "לא יהיה פיצול, ש"ס מאוחדת"
מה היה הרב עובדיה יוסף עבור החילונים? / דעה
נתניהו בשבעה על הרב יוסף: "חשב על המשכיות העם"

אלי ישי מגיע לשבעה בבית הרב עובדיה יוסף בירושלים. יותם רונן
קרוב לוודאי שבתום תקופת האבל יישלפו הסכינים. ח"כ ישי בדרכו לתפילה, אתמול בבוקר/יותם רונן

במישור הפוליטי, בש"ס לא מרבים לדבר כעת על היום שאחרי. ואולם, למרות הניסיונות לשדר אחדות בימי השבעה, ניכרת המתיחות ואי הוודאות בתוך המפלגה, וקרוב לוודאי שבתום תקופת האבל יישלפו הסכינים. ח"כ אריה דרעי ביקר אתמול לא פעם באוהל האבלים ורמז על כוונותיו להרחיב את מועצת החכמים של ש"ס שבראשה יעמוד הרב שלום כהן, אחד מחבריה הנוכחים, ותפקידה יהיה לקבל את ההחלטות הפוליטיות בעוד בנו של הרב יוסף, הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, יעסוק בעניינים ההלכתיים והתורניים. ישי עצמו, שפועל מאחורי הקלעים לטובת הרב עמאר, לא התייחס לנושא וציין כי הוא "פועל לאחדות השורות".

בני ביתו של הרב משתדלים להתרחק מעניינים שאינם קשורים בצער על מות אביהם. בסיום התפילה עזבו כולם את האוהל, עלו לביתו של הרב, שם נותרו המומים. "קשה לעכל, קשה לתפוס", אמר אחד מבני הבית, "אנחנו הולכים בתוך הבית, וקשה לנו להתרגל למציאות הזו שהרב איננו. תחושת היתמות קשה לנו מאד".

ולא רק לבני הבית. על פניהם של כל המנחמים ניכרה תחושת הכאב. בשעה 10:00 ירדו הבנים לאוהל המנחמים כדי לקבל את הקהל הגדול, בעוד האחיות התיישבו בחדר צדדי מתחת לבית. בשעה 13:00, לאחר שבמקום ניחמו שורה ארוכה של פוליטיקאים ואישי ציבור, עזבו בני המשפחה את האוהל למנוחה קצרה בבתיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הטחת האשמה בנתניהו

בשעות הצהריים אתמול, לקראת הגעתם של נשיא המדינה, שמעון פרס וראש הממשלה, בנימין נתניהו, רחוב הקבלן שינה את פניו. כוחות משטרה ושב"כ הגיעו למקום, בניין המגורים הוקף במחסומים והכניסה לבניין נחסמה. נשיא המדינה שמעון פרס הגיע ראשון לבית הכנסת הממוקם מתחת לביתו של הרב, שם חיכו לו בני המשפחה. "חיממת לנו את הלב", אמר לו הרב אברהם יוסף, אחד מבניו של הרב עובדיה. "בהספד שנשאת אתמול, ריגשת אותנו. שפכת אור על נקודות רבות בחיים של אבא שרבים לא הכירו. אהבתו של אבא לך ולעם ישראל נבעה מתוך יראת שמיים", אמר.

נשיא המדינה בביקור התנחומים אצל משפחת יוסף, היום. 8 באוקטובר 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
המשפחה התרגשה מהספדו. הנשיא בבית הרב, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

גם הנשיא לא הסתיר את הקשר והיחסים ההדוקים שהיו לו עם הרב יוסף. "קשה היה להכיר באמת את אבא", אמר להם, "הוא אהב את עם ישראל אהבת אמת ולא חשב שאנחנו שני עמים אלא עם אחד, ורצה מאד לאחד אותו". לדברי הנשיא, הרב יוסף "התאמץ להיות חלק מהעם דווקא משום שהיה גבוה ברוח. העם הקדיש לו את ההספד היפה ביותר כשעלה בהמוניו לירושלים. הוא אהב את העם והעם אותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשאל על סוגיית הגיוס. נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בטרם הגיע ראש הממשלה, נכנסו למקום השר סילבן שלום, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, איש העסקים יצחק תשובה שהתגאה בקשריו עם הרב יוסף ועוד רבים אחרים. לניחום האבלים הגיע נתניהו מלווה ברעייתו שלא ויתרה על חיבוק התמיכה ליהודית יוסף, כלתו של הרב ומי שכונתה בעבר "האישה החזקה בש"ס".

במהלך הניחום, פנה הרב דוד יוסף, בנו של הרב, לנתניהו והטיח בו האשמות על הניסיון לגייס בחורי ישיבות ועל הפגיעה התקציבית בישיבות ובכוללים. "אבא מאוד נפגע. הוא שאל למה אתם מגייסים בחורי ישיבות ופוגעים כך בעולם התורה, והוא לא קיבל תשובה". נתניהו התפתל, לא השיב, והשיחה על דמותו של הרב יוסף נמשכה. כעבור מספר דקות הפנה שוב הרב דוד את השאלה לעבר נתניהו: "אני מרגיש שזה כמו צוואה של אבא. הוא נפגע מכך שפוגעים בבחורים ובעולם התורה". גם הפעם נתניהו לא השיב.

(עדכון ראשון: 23:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully