וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בשבעה על הרב יוסף: "חשב על המשכיות העם"

8.10.2013 / 16:34

ראש הממשלה פקד את ביתו של הרב עובדיה יוסף וספד לו באוזני קרוביו. "הוא לא דאג לעצמו ולא חשב על עצמו. הייתה לו דאגה כללית, שילוב מיוחד בין יהדות ואנושיות", אמר נתניהו

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

"הרב עובדיה יוסף דאג לכל נזקק, לכן היה גדול בתורה אבל לא רק בה", כך אמר היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע לנחם בבית משפחתו של הרב המנוח בירושלים. "הוא לא דאג לעצמו ולא חשב על עצמו", אמר ראש הממשלה, "הוא חשב על ההמשכיות של עם ישראל ומורשת ישראל".

הרב עובדיה יוסף הלך לעולמו - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
אלי ישי: ש"ס אחרי מות הרב יוסף היא לא אותו הדבר
כך תיראה ש"ס ביום שאחרי הרב עובדיה יוסף. המהדורה המלאה
ח"כ תמנו-שטה בטור דעה: תודה לך מרן, בשם העדה האתיופית

"הייתה לו דאגה כללית וגם דאגה פרטנית, שילוב מיוחד במינו בין יהדות ואנושיות", המשיך נתניהו להספיד את הרב יוסף. במהלך ביקורו סיפרו לו קרובי משפחתו של הרב על מקרה שבו טיפס הרב על סולם כדי להגיע לספר שחשק ללמוד. לדבריהם, הרב יוסף למד במשך שעות בעודו עומד על סולם, וכשסיים את לימודו היה שקוע כל כך בתוכן הדברים, ששכח שהוא עומד על סולם, מה שגרם לנפילתו. "גאון לימודי", ענה נתניהו לבני המשפחה האבלים, "המשך השרשרת של חכמי בבל וירושלים, ושל הרב יוסף קארו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו ורעייתו בית הרב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך ניחום האבלים של ראש הממשלה, שאל הרב דוד, בנו של הרב יוסף, את נתניהו על הניסיון לגייס את בחורי הישיבות ועל הפגיעה התקציבית בישיבות: "אבא שאל, למה אתם מגייסים בחורי ישיבות ופוגעים בעולם התורה?".

נכדו של הרב יוסף, יונתן יוסף, סיפר לוואלה! חדשות על סבו. "הוא ליווה אותנו בעצה בתושייה בכל עניין", הוא סיפר. "הוא נתן לי עצה לאחר בר המצווה, ואמר 'אם אתה רוצה לדעת איך נהיים הרב עובדיה – תדע שמה שלא נכנס דרך העין תכתוב, וכך תזכור את הלימוד'. יישמתי את ההוראה ואמרתי לו שאני חייב לו תודה". יונתן ציין כי לא ניתן לכמת במילים את כל סיפור חייו של הרב. "כמה שנספר זה יהיה המעטה בערכו", אמר.

יוסף הנכד סיפר גם על סבו כרב, ואמר כי בכל פעם שהיה מגיע לביתו, התמונה הייתה קבועה: "הבן אדם היה יושב וכותב. הוא היה מכין כל שיעור מראש, לא שולף מהמותן. הוא היה מורה, דלתו הייתה פתוחה בפני כל האנשים. שפתו הייתה שפתם של כל האנשים, כל אחד השיג את התועלת מהשיעור. לסכם בשתי מילים: 'סבא, דרכך ניצחה'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"זה לא מנהיג פוליטי, זה מעל ומעבר לזה"

יממה לאחר מותו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, אמר מוקדם יותר יו"ר המפלגה אריה דרעי: "חשבתי אתמול כל הלילה למרות העייפות הנוראה – מה הוא רוצה מאתנו?", המשיך דרעי, "וברור לי מעל כל ספק – לקום, להתחזק ולהמשיך את המורשת שלו, להמשיך את כל מוסדות החינוך שלו, להמשיך להפיץ את התורה שלו, להמשיך לקרב, להמשיך להפיץ את היהדות, להמשיך להיות מלוכדים".

הוא ציין כי על אף היותו של הרב מנהיג של תנועה פוליטית, כל מי שהכיר את גדלותו ידע כי "זה לא איזשהו מנהיג פוליטי, זה מעל ומעבר לזה. הכוח שלו נבע מכוח גדלותו שלא היה כדוגמתו כבר מאות שנים". דרעי הוסיף כי אין לו ספק שאם היו מעכבים את הלוויה או מארגנים אותה קצת יותר, היו מגיעים עוד יותר אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully