וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקן: טעיתי כשלקחתי כסף מדכנר, הוא חיזר אחריי

גלעד גרוסמן

8.10.2013 / 13:41

היום השלישי לעדותה בפרשת הולילנד התמקד ביחסיה של ראש לשכת אולמרט עם עד המדינה המנוח. היא הכחישה קיום רומן או שוחד, אך סיפרה כיצד ביקש לקנות את אהבתה באמצעות מתנות

צילום: אבי חי, עריכה: יאיר דניאל

"השוחד היחיד שניתן בפרשה הזו הוא ממדינת ישראל לשמואל דכנר", כך אמרה הבוקר (שלישי) שולה זקן, במסגרת יום עדותה השלישי בפרשת הולילנד. לטענתה, עד המדינה המנוח דכנר חיזר אחריה כיוון שחשב כי כך יקדם את ענייניו במסדרונות השלטון, אולם היא עצמה הבינה את הדברים בשעתו כחיזור רומנטי בלבד, ובכל מקרה לא נענתה לדכנר.

"טעיתי כשנתתי לקשר איתו לסובב אותי. טעיתי כשלקחתי ממנו כסף, כשקיבלתי ממנו מתנות", אמרה זקן בבית המשפט המחוזי בתל אביב. "בגלל שהוא היה יכול לתת לזה פרשנות שבזמן אמיתי הוא לא עשה אפילו קמצוץ. בזמן אמת הייתי יכולה להבין רק שהוא מחזר אחרי כגבר לאישה. עכשיו אני מבינה שהוא שייך את זה לדברים כאלה (שוחד - ג"ג). אני עובדת בשירות המדינה 30 שנה, לא קרה לי דבר כזה".

שולה זקן מגיעה להעיד במשפט הולילנד בבית המשפט המחוזי בת"א. נמרוד סונדרס
"ידעתי לאיזה גבולות אני יכולה ללכת אתו כאישה נשואה". זקן, היום/נמרוד סונדרס

זקן, ששימשה כראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נאשמת בקבלת שוחד מדכנר, וששימשה כצינור להעברת כספים ממנו לאולמרט. עדותה היום התמקדה ביחסיה עם דכנר, במתנות שהעביר לה ובאפשרות שקיימו רומן. זקן הכחישה כי דכנר העניק עשתה עבודה עבור דכנר בתמורה למתנות, והדגישה כי אולמרט לא ידע על כך דבר.

בשבוע שעבר עזבה את אולם הדיונים בזעם לאחר שלא זכתה לגיבוי המלא לו ציפתה מראש הממשלה לשעבר בעדותו בפני בית המשפט, צעד אשר עורר את תקוות התביעה לתהפוכה בעדותה של מי שהייתה יד ימינו של אולמרט. אולם ביום ראשון האחרון התייצבה זקן ונתנה את גרסתה לאירועים, תוך שהיא ממשיכה להכחיש את האשמות התביעה, וציינה כי אמנם יש בידה "מלא סודות על אולמרט", אך הם אינם פליליים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הייתה הרבה רומנטיקה אבל לא היו יחסי אישות"

זקן העידה כי שמחה על הקשר עם דכנר מאחר ולא שוחח עמה על נושאי עבודה. היא גם אמרה שנמשכה אל חוכמתו. עם זאת, היא הכחישה הבוקר באופן מפורש את הטענות בדבר רומן ביניהם. "הוא ביקש לקנות את אהבתי ואת תשומת לבי. ידעתי את זה כבר אז, אבל ידעתי איזה גבולות אני יכולה ללכת אתו כאישה נשואה, ואני מודה לקדוש ברוך הוא שלא נסחפתי עם זה", אמרה. "הייתה הרבה רומנטיקה, הייתה אהבה גדולה, אבל לא היו יחסי אישות".

בעדותה סיפרה זקן כי חיפשה את קרבתו של דכנר גם מפני שהיה איש חזק. השופט דוד רוזן תהה מדוע דמות בעלת עוצמה פוליטית כמוה הייתה צריכה אדם כדכנר ואמר: "אנשים מחפשים את הכוח, אבל את הכוח. אין מישהו חזק ממך. כולם מחפשים את קרבתך. את השמש, את במרכז העולם. כולם סביבך. את מחפשת את אותו האיש עם המקל? את ליד מלך העולם - ראש הממשלה, שר בכיר, ראש העיר ירושלים. את מסתכלת על האיש הזה? מה את צריכה אותו?". לכך השיבה זקן: "אני זכיתי ביושר בכינויים אישה חזקה ואשת הברזל. עשיתי את העבודה שלי בצורה הטובה ביותר, אבל מה שלא עשיתי לא ילבישו עלי. האדון שאתה ראית פה, האיש עם המקל, לא היה האיש שהכרתי. אתה רואה כאן איש שמכר את נשמתו לשטן, שהוא עשה עסקה עם מדינת ישראל כדי להציל את עצמו". השופט מחה על השימוש בביטוי למכור את הנשמה לשטן, וזקן הסבירה כי ההסדר בין המדינה לדכנר לא היה ראוי בעיניה. "לראות 'מדינת ישאל נגד שולה זקן', עם זה אני לא יכולה לישון. אני ראיתי שליחות בלשרת את מדינת ישראל. לעשות עסקה עם המדינה זה נהדר, ברגע שאתה עושה עסקה טהורה ואמיתית, מכובדת וחוקית", אמרה.

מסמכים של שולה זקן המשמשים כראיות במשפט הולילנד. נמרוד סונדרס
התביעה קיוותה כי הסכסוך עם אולמרט יביא לתהפוכה בעדות זקן/נמרוד סונדרס

זקן הסבירה כי קבעה פגישות בין אולמרט לדכנר בנוגע לפרויקט הולילנד מכיוון שזו היתה עבודתה. "כל מי שפנה אלי, הוא לא היה צריך להיות שמוליק דכנר או חבר שלי, לכולם סייעתי לא משנה מי - איש עסקים בכיר או אזרח מהשורה. אני לא עבדתי אתו על הפרויקט. הוא היה צריך לשחד אותי כשהיו אנשים מקצועיים שמחליטים עם הגשר יהיה 10 מטרים או 20 מטרים? אני יכולה להחליט על דבר כזה?".

זקן הגדירה את דכנר בתור "החברה הטובה" שלה. "הייתי בודדה. הוא נישק אותי וחיבק אותי, שמתי את ראשי על כתפו, הוא ניגב את דמעותיי", אמרה. עוד סיפרה על מסעדות שהלכו אליהן ומתנות שקנה לה. "לא חשתי אהבה של אישה אל גבר, אבל אהבתי אותו. הוא גרם לי להרגיש משהו מיוחד. היום אני מתביישת", אמרה. היא סיפרה כי פגישתה האחרונה עם דכנר היתה ב-2009, לאחר שהושעתה מעבודתה בעקבות פרשת טלנסקי. לדבריה, נפגשה עם דכנר בדירת מגורים, אולם הפגישה נפסקה אחרי זמן קצר. "הוא שאל אותי איך אני מתמודדת עם טלנסקי. היתה פגישה קצרה כי הוא התנהג לא יפה. ידעתי אז שלא אפגש אתו יותר. בדירה הזאת לא עושים פגישות עבודה, זו לא דירה של פגישות עבודה", אמרה.

אהוד אולמרט מגיע להעיד במשפט הולילנד בביהמ"ש המחוזי ת"א. נמרוד סונדרס
"אולמרט לא ידע על המתנות או הכסף, ודכנר ידע זאת". היום בבית המשפט/נמרוד סונדרס

בשלב מסוים בעדות תהה השופט רוזן על המתנות היקרות שרכש עבורה דכנר. "את אומרת שחיבקת אותו ונתת לו אהבה, ועל זה הוא שילם כמה מאות אלפי שקלים בזמן שיש לו מאהבת שהוא השקיע בה מעל שלושה מיליון שקל? הרי התביעה תגיד שדכנר לא מטומטם, והוא לא השקיע מאות אלפי שקלים בשביל חיבוק, אלא בשביל לשחד את אולמרט. את הולכת אתם", אמר. "אפשרות שניה זה שהוא שילם עבור שירותיך כאישה, וזה ברור למה הכוונה, ואת דוחה את זה מכל וכל. דכנר הוא מוכר קונה. אני לא חושב שזה המצב". זקן השיבה: "ככה הרגשתי בזמן אמת. הוא לא ביקש ממני כלום. אהוד אולמרט לא ידע על המתנות או הכסף, ודכנר ידע שאולמרט לא יודע על כך. אני ראיתי אדם שאהב להיות אתי. הוא לא שילם על עבודה כי אני לא עשיתי עבודה בשבילו. לא יכולתי לעשות עבודה בשבילו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully