וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: השמדת הנשק הכימי החלה במהירות, מודים לאסד

שר החוץ האמריקני נפגש עם עמיתו הרוסי לברוב ואמר כי המשטר הסורי ראוי להערכה על שיתוף הפעולה שלו. "זו התחלה טובה", אמר. השניים ינסו לכנס בקרוב ועידת שלום נוספת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית אומרת כי נשיא סוריה בשאר אסד ראוי להערכה, בשל שיתוף הפעולה שלו עם המאמצים להשמדת הנשק הכימי שברשותו. שר החוץ ג'ון קרי דיבר הבוקר (שני) באינדונזיה לצד עמיתו הרוסי סרגיי לברוב, ואישר כי פקחי האו"ם ואנשי הארגון למניעת נשק כימי (OPCW) החלו להשמיד אמש את מאגרי הנשק של סוריה. לא ידוע היכן פועלים הפקחים.

"התהליך החל במהירות שיא", אמר קרי, "אנחנו מלאי הערכה לשיתוף הפעולה הרוסי, וכמובן גם להיענות הסורית", הוסיף. לדברי קרי, יש משמעות רבה לכך שפירוק הנשק החל שבוע בלבד אחרי שמועצת הביטחון אישרה את ההסכם האמריקני-רוסי. "למען האמת, צריך לתת קרדיט גם למשטר אסד. זו התחלה טובה, ואנחנו מעריכים את זה".

שרי החוץ ג'ון קרי וסרגיי לברוב. באלי, אינדונזיה, 7 באוקטובר 2013. רויטרס
קרי ועמיתו הרוסי לברוב, הבוקר באינדונזיה/רויטרס

קרי אמר כי ארה"ב ורוסיה מנסות לקבוע תאריך לוועידת שלום בז'נבה, ככל הנראה בשבוע השני של חודש נובמבר. בוועידה, אם תתקיים בתמיכת ממשלת סוריה והאופוזיציה הסורית, ידונו דרכים ליישום ההכרזות מוועידת ז'נבה הראשונה מיוני 2012, לפיה יש להקים ממשלת מעבר בסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ארה"ב תשמיד חלק מהנשק הכימי מחוץ לסוריה

לפי ההסכם הרוסי-אמריקני, מרבית הנשק הכימי של צבא סוריה יושמד עד אמצע 2014. אתמול מסר גורם ב-OPCW כי אנשי הארגון משתמשים "בכלי רכב כבדים כדי לרמוס ולהרוס את ראשי הקרב הכימיים, את הפצצות ואת ההתקנים הקבועים והניידים לערבוב הנשק".

לפי ה"ניו יורק טיימס", פרט להשמדה הפיזית של הנשק הכימי, מרכיב נוסף בתכנית הפירוק יכלול שימוש במערכת ניידת שפותחה עבור הפנטגון, ושככל הנראה תמוקם מחוץ לסוריה. בסוף השבוע דווח כי ממשלת נורבגיה התבקשה להקצות שטחים לפירוק מאגר הנשק הכימי של סוריה. באוסלו לא הגיבו לדיווח.

לקריאה נוספת
פקחים בינלאומיים החלו להשמיד את הנשק הכימי בסוריה
איך בכלל מפרקים נשק כימי, וכמה זמן זה לוקח?
פרסום בגרמניה: איראן מאחסנת מטוסי קרב סוריים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully