וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: עצרנו 4 בני אדם בחשד לחבלה במתקן גרעין

6.10.2013 / 12:00

ראש סוכנות הגרעין עלי אכבר סאלחי אמר כי הארבעה "נלכדו בתום חקירה סמויה ולפני שהספיקו לבצע את זממם". הוא לא פירט באיזה מתקן נעצרו ומי אחראי לשליחתם

צילום: רועי עידן, עריכה: גדי וינסטוק

איראן עצרה ארבעה בני אדם בחשד לחבלה במתקן גרעיני. ראש סוכנות הגרעין של איראן, עלי אכבר סאלחי, אמר הבוקר (ראשון) כי סוכנויות הביטחון במדינה עקבו אחר הארבעה ועצרו אותם "לפני שהצליחו לבצע את זממם".

"הארבעה נעצרו על חם ואנחנו חוקרים אותם כעת", אמר סאלחי. לדבריו, הם נעצרו בתום חקירה סמויה. סאלחי לא מסר בדבריו באיזה מתקן גרעיני נעצרו הארבעה ולא מסר את זהותם של החשודים או מטעם מי הם פעלו.

ביום רביעי נקבר באיראן קצין משמרות המהפכה מוג'תבא אחמדי, שלפי דיווחים מקומיים חוסל בשבת שעברה. לפי דיווח ב"טלגרף" הבריטי, שהתבסס על אתר מקומי בעיר כרג', אחמדי היה "מפקד כוח הסייבר" של איראן. אולם, דיווח זה לא זכה לאישור במקומות אחרים.

מתקן להעשרת אורניום סמוך לעיר נתנז, אירן, אפריל 2007. Hasan Sarbakhshian, AP
לא נמסר היכן נלכדו הארבעה. המתקן להעשרת אורניום בנתנז/AP, Hasan Sarbakhshian

לפני שלושה שבועות עצר השב"כ סוכן איראני של משמרות המהפכה, כשברשותו צילומים של שגרירות ארצות הברית בישראל. מחקירת כוחות הביטחון עולה כי האיראני, עלי מנצורי, גויס על ידי כוח "קודס" - היחידה למבצעי חוץ של משמרות המהפכה, הגוף האחראי לפיגועי טרור רבים ברחבי העולם. מנצורי נכנס לישראל בזהות בלגית תחת השם אלכס מנס.


חדשות אחרונות על איראן
אישום נגד המרגל האיראני: צילם מתקן ביטחוני מסווג
אובמה: "איראן רחוקה שנה לפחות מייצור פצצת אטום"
צפו במפגן העוצמה הנדיר ב"שבעה" של איש הצללים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully