וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד המרגל האיראני: צילם מתקן ביטחוני מסווג

אלכס מנס, אזרח בלגי יליד איראן, נאשם שגויס על ידי המודיעין האיראני במטרה לרגל בישראל ולפתח תשתית פיקטיבית. בין היתר, נאשם שהעביר למפעיליו מסמכים על האבטחה בנתב"ג

צילום: יוסי ציפקיס, טל אנגלנדר; עריכה: גדי וינסטוק

לבית המשפט המחוזי בלוד הוגש היום כתב אישום נגד אלכס מנס (עלי מנצורי) אזרח בלגי יליד איראן בן 55, הנאשם בריגול וסיוע לאויב במלחמה. על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד אורלי בן ארי מפרקליטות מחוז מרכז, מנס גויס בשנה שעברה על ידי המודיעין האיראני במטרה לרגל בישראל. כדי לעשות זאת הוא נכנס לישראל שלוש פעמים וניסה לפתוח חברה אשר תשמש תשתית עסקית פיקטיבית לפעיל של המודיעין האיראני שהיה אמור להגיע לישראל בעתיד.

בשנת 2005 התחתן הנאשם עם אזרחית בלגיה ומכוח נישואיו היה זכאי לקבל אזרחות בלגית. בשנת 2006, לאחר קבלת האזרחות הבלגית, התגרש הנאשם. באותה שנה, בבלגיה, שינה הנאשם את שמו לשם "אלכס מנס" על מנת לטשטש את זהותו המוסלמית. בבעלותו מספר חברות באיראן, בבלגיה ובטורקיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נכנס לישראל שלוש פעמים וניסה לפתוח חברה אשר תשמש תשתית עסקית פיקטיבית לפעיל של המודיעין האיראני/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת הפרקליטות, מנס נפגש פעמים רבות עם גורמי מודיעין איראניים אשר הדריכו אותו כיצד לפעול. בחודש פברואר 2012, הגיעו אנשי המודיעין האיראני, חאג'י חאמיד וחאג'י מוצטפא למשרדו של מנס במפעלו בעיר קאראג' באיראן. המפעילים הציגו עצמם כאנשי מודיעין איראני, ואמרו לנאשם כי הם מעוניינים שיבצע "משימה" עבורם. בהמשך נפגש עמם פעמיים נוספות. הוא העביר לידי מפעיליו מסמכים שונים שחיבר בהם כאלה על נהלי האבטחה בנמל התעופה בן גוריון, תצלומים של הנמל ושל שגרירות ארה"ב וכן של מתקן ביטחוני מסווג.

באפריל אשתקד, כך לפי כתב האישום, נפגש באיראן מנס עם אחיו, מנצור מנצורי, אשר אף הוא פעל בעבר עבור המודיעין האיראני, ועם בכיר במודיעין האיראני בשם מהדי חאמבבאי, אשר הציג עצמו כמנהל של מפעילים במודיעין האיראני ושם הוא תודרך כיצד לפעול. בין השאר הורו לו מפעיליו להסתיר את זהותו האיראנית ולדבוק בטענה שהינו איש עסקים בלגי גם במקרה שייתפס. כמו כן הורו לו לנסוע לישראל אך ורק דרך מדינה אירופית ולא דרך טורקיה, על מנת למנוע את חשיפת זהותו ומשימתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סיפר על נהלי האבטחה בנמל התעופה

מנס הגיע על פי כתב האישום לישראל לראשונה ביולי אשתקד תוך שימוש בדרכונו הבלגי. לאחר ששהה מספר ימים בישראל שב לבלגיה וניסה ליצור קשר עם מפעיליו מחנות אינטרנט קפה, אולם ללא הצלחה. לאחר מכן שב לאיראן ונפגש עם המפעילים שלו. הוא סיפר להם על נהלי האבטחה בבן גוריון. הוא שב לישראל בינואר השנה תוך שימוש בדרכון חדש ואז צילם תמונות במתחם נמל התעופה. הוא התמקם בחדר במלון ישרוטל בתל אביב משם צפה על שגרירות ארה"ב וצילם מספר תמונות של השגרירות וכן צילם מתקן ביטחוני מסווג. לאחר מכן שב לאיראן ונפגש שוב עם המפעילים.

בחודש שעבר הוא הגיע לישראל בפעם השלישית וניסה לחתום על חוזה עסקי עם לקוחות ישראלים כדי לפתוח את העסק הפיקטיבי. הוא נעצר על ידי שירות הביטחון הכללי כאשר הגיע לנתב"ג במטרה לעזוב את הארץ. תחילה הכחיש כל קשר לאיראן וסיפר כי הינו איש עסקים בלגי. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. מבקשת המעצר עולה כי בחקירותיו קשר עצמו למודיעין האיראני. כמו כן נמצאו צילומים בטלפון הסלולרי שלו שצילם בישראל. עוד נכתב כי יש חשש כי אם ישוחרר ממעצר הוא ינסה להשתמש באזרחותו הבלגית ולהימלט מישראל.

עוד באותו נושא:
ההחלטה על פרסום מעצר המרגל האיראני - ”בדרגים הגבוהים"
כך מתנהלת מלחמת המוחות בין כוח קודס לשב"כ
מי הוא המוח שהפעיל את המרגל האיראני?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully