וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מתנהלת מלחמת המוחות בין כוח קודס לשב"כ

30.9.2013 / 0:01

האליבי של המרגל האיראני שנתפס היה מושלם: לכאורה איש עסקים, בעל דרכון זר ועבר נקי. אלא שעבודת שב"כ הייתה טובה עוד יותר, וחשפה המטרה: להקים בסיס טרור איראני בישראל

רויטרס

דבר מעצרו של עלי מנצורי, החשוד כי ריגל בישראל לטובת איראן, מבטא ניסיון נוסף של כוח קודס של משמרות המהפכה בטהראן להחדיר את זרועות התמנון הארוכות שלו לתוך ישראל, באמצעות סוכן בעל גרסת כיסוי של איש עסקים מן השורה. אלא שחומות ההגנה של שירות הביטחון הכללי שוב בלמו את הכוונה. מדובר במכה קשה לכל ארגון ביון שמשקיע בשכבת הסוכנים את מרב המאמצים והמשאבים בהכשרה, באימון ובהוצאה לפועל.

כוח קודס האיראני הוא ארגון שזוכה לכבוד בקהילות המודיעין ברחבי העולם בשל יכולותיו להכשיר פעילי טרור, סוכנים ומרגלים ברחבי העולם ויעילותם הוכחה בפעילות טרור ברחבי העולם ונגד יעדים ישראלים, בין היתר בהודו ובתאילנד. לצורך המשימה נבחר איש עסקים לא שלומיאלי מחד אך גם לא מבריק מדי מאידך, כדי שלא יבלוט יתר על המידה. העובדה שהוא אוחז בדרכון זר, בשילוב היותו איש עסקים מהווים עבורו כרטיס כניסה למועדון הסוכנים. לאחר שנבנתה לו גרסת כיסוי, ניתן להניח כי החל בהכשרה ובאימון שנמשכו שנים עד לרגע בו הוא קיבל אור ירוק לצאת לפעול בישראל, זאת לאחר שהיה ברור למפעיליו כי הוא מסוגל לבצע את המשימה ולעמוד בחקירות מסוגים שונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איש לא מזלזל בארגון האיראני. ראש השב"כ יורם כהן וראש כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנורות האדומות במטה שירות הביטחון הכללי במרכז הארץ נדלקו, אך לא היה די בכך, שכן מדובר באזרח זר, שבא לכאורה לבצע פעילות עסקית לגיטימית בישראל, ולמרות החששות, פעילות של כוח קודס בישראל נחשפה לאחרונה רק בשנות התשעים. על כן, בשב"כ העלו הילוך: הערכות מצב מסביב לשעון, מאמץ לאיסוף מודיעין איכותי והצלבות של פרטי חקירות עם נתונים שנאספו בארץ וברחבי העולם – כל אלה נעשו במקביל למאמציו של הסוכן עצמו להערים את החוקרים. כשפונים אליו, מציג הסוכן את ניסיונו העסקי, את קורות חייו – ומבהיר שלא דבק בו רבב, ומפנה את החוקרים לנתוני התקשרות לחברה בה הוא עובד.

האליבי של הסוכן מושלם, אבל עבודת הנמלים של השב"כ עוד יותר. כעת לא נותר מקום לספק – מדובר בסוכן בשירות ארגון עוין לישראל. בשל כך מורים בשב"כ על מעבר מחקירה סמויה לחקירה גלויה ולמעצר, תוך עדכון שגרירות בלגיה על הפרשה.

בשלב זה מתחילה מלחמת מוחות. הסוכן פועל על פי כל מה שלמד בהכשרתו על מנת לחמוק ממעצר ולהבהיר כי הוא איש עסקים תמים ולגיטימי שבא לבצע השקעות בישראל. יש רגעים מסוימים בחקירה שבה עלולים החוקרים ליפול בקסמיו, ולהיכנע לפרופיל ולאליבי שמציג הנחקר, אך שיטות חקירה מגוונות, הערכות מצב נכונות, וקור רוח של בכירי השב"כ ואנשי השטח הביאו לקריעת המסכה של הסוכן וחשיפת המזימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

המטרה: להקים בסיס טרור איראני בישראל

החשוד נדחק אל הפינה כדי לקבל ממנו את מרב הפרטים על מנת לבנות את התמונה המלאה. החשש העיקרי הוא לא רק מכוונותיו אלא לשלול את האפשרות שבישראל פועלים תאים רדומים. בתום חקירה ארוכה וממצה בה להערכת החוקרים נאספו מרבית הפרטים על זהותו האמתית של הסוכן, ייעודו ומעשיו עוברת החקירה למישור הפלילי ומעורבת משטרת ישראל ומערכת המשפט.

חיילי משמרות המהפכה בעצרת לרגל יום השנה ה-24 לפרוץ מלחמת אירן-עירק, טהרן, ספטממבר 2004. Vahid Salemi, AP
ניסיון להקים תשתית לבסיס דומה לאלה בעזה, סוריה ולבנון. חיילי משמרות המהפכה באיראן/AP, Vahid Salemi

מהחקירה עולה כי מטרתו של הסוכן הייתה להקים בסיס עבור משמרות המהפכה של איראן בישראל. התשתית העסקית אותה אמור היה להקים הסוכן הייתה אמורה לקלוט בעתיד פעילים אחרים של כוח קודס על בסיס אליבי עסקי שהוא היה אמור לייצר. במצב שכזה היו מתקשים מערכי ההגנה של השב"כ לחשוף אותם. ההערכה בישראל היא כי בכוונת הסוכן הייתה להקים תשתית שתשתמש בעתיד קליטה עבור לוחמים, הקמת מחסנים וקליטת אמצעי לחימה.

כל ארגון ביון שהיה סופג מהלומה שכזו בעצם חשיפת הסוכן שלו היה מקפיא את פעילותו ומתחקר את עצמו לדעת היכן כשל. השב"כ יכול לרשום לעצמו עוד הצלחה במאבק בטרור שמאיים על ישראל ובחשיפת שיטות האיראנים לחדור למדינות זרות ברחבי העולם. אך אסור להתעלם מהמאבק הבלתי פוסק של איראן לייצר טרור מסוגים שונים נגד ישראל לא רק מבסיסים שהוא בנה בלבנון, סוריה ורצועת עזה אלא גם מתוך מדינת ישראל. אסור להתבלבל לרגע: כוח קודס לא התכוון לאסוף מידע מודיעיני נגד מטרות בישראל אלא להקים כאן תשתית איכותית שתסייע בהכנסת לוחמי קודס לישראל באופן תמים לחלוטין לביצוע פיגוע טרור רצחניים במיוחד. אילו הסוכן היה מצליח במשימתו הייתה זו מכה קשה למערכת הביטחון בכלל ולשב"כ בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully