וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "לא אתמודד שוב אם ארגיש שהעם לא רוצה בכך"

בראיון לערוץ טורקי, אמר נשיא סוריה שעוד מוקדם לצאת בהצהרות לגבי הבחירות לנשיאות שייערכו באמצע 2014 מפני שארצו עוברת שינויים מהירים. על טורקיה: "מטפחת טרוריסטים"

ירים ידיים? נשיא סוריה, בשאר אסד, מבהיר כי לא יתמודד על הנשיאות בבחירות הבאות אם ירגיש שהעם הסורי לא רוצה בכך. בראיון לערוץ הטלוויזיה הטורקי "HALK", שחלק ממנו פורסם אמש (חמישי), אמר אסד כי עדיין מוקדם לצאת בהצהרות לגבי המשכו בתפקיד וכי "התמונה תהיה ברורה יותר" בארבעת או חמשת החודשים הקרובים כיוון שלדבריו סוריה עוברת שינויים "מהירים" בשטח.

נשיא סוריה בשאר אסד עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. AP
"צר אופקים". אסד וארדואן/AP

אסד מחזיק בכיסאו מאז שנת 2000, אז מת אביו חאפז אסד. הקדנציה השנייה שלו כנשיא סוריה, שאורכה שבע שנים, צפויה להסתיים באמצע 2014. למרות דרישות חוזרות ונשנות מכיוון האופוזיציה הסורית שיתפטר ויעביר את השלטון בדרכי שלום, אסד נהנה עדיין מתמיכה נרחבת בקרב מיעוטים בהם נוצרים ועלאווים. כשנשאל בראיון אם בכוונתו להתמודד על התפקיד בבחירות הבאות, השיב הנשיא הסורי כי אם ירגיש שהעם אינו מעוניין בכך, "לא ארוץ".

בראיון, שישודר במלואו היום, תקף אסד גם את טורקיה ואת ראש ממשלתה, רג'פ טייפ ארדואן, על תמיכתם במורדים ואמר כי שכנתו מצפון מטפחת "טרוריסטים" בגבול. אסד כינה את ארדואן "צר אופקים" ואמר: "זה לא אפשרי לשים טרור בכיסך ולהשתמש בו כקלף כי זה כמו עקרב שלא יהסס לעקוץ אותך בהזדמנות הראשונה. בעתיד הקרוב, הטרוריסטים האלה ישפיעו על טורקיה וטורקיה תשלם על כך מחיר כבד".

לקריאה נוספת
אלוף פיקוד צפון: ”נסראללה שם את כל הקלפים על אסד”
”חיזבאללה לא יקלוט נשק מאסד, הוא מפחד מישראל”
דעה: מי יעזור עכשיו לארדואן להפיל את אסד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully