וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: "התנגדות אירופה לברית מילה מלבה גזענות"

משרד החוץ בירושלים קרא למועצת אירופה לבטל את החלטתה לאסור מילה של ילדים מתחת לגיל 15 בלא הסכמתם. "כל השוואה למילת נשים היא בגדר בורות מזעזעת או שנאה דתית"

ישראל נגד אירופה: משרד החוץ קרא הבוקר (שישי) למועצת אירופה לבטל את החלטתה לאסור מילה של ילדים מתחת לגיל 15, בלא הסכמתם. "ברית מילה לבנים היא מסורת דתית עתיקת יומין של שתי דתות חשובות, היהדות והאיסלאם, והיא נפוצה אף בקרב חוגים נוצריים", נמסר בהודעה ממשרד החוץ בירושלים. "כל השוואה של מסורת זו למנהג הפסול והברברי הקרוי 'מילת נשים' היא בגדר בורות מזעזעת, במקרה הטוב, או השמצה ושנאה דתית, במקרה הרע".

מועצת אירופה נימקה את ההחלטה, שהתקבלה אתמול בשטרסבורג שבצרפת, בכך שהמילה "היא מעשה שמפר זכויות אדם. הטענות כאילו ברית מילה מזיקה לבריאותם של ילדים או פוגעת בגופם הן טענות שווא, שאינן מבוססות על שום קריטריון מדעי", טענו במשרד החוץ. "ההיפך הוא הנכון. לדוגמה, הודעה רשמית מאוגוסט 2012 מטעם אגודת רופאי הילדים בארה"ב, מצביעה על יתרונות רפואיים של מילת תינוקות בנים".

ברית מילה. AP
"ההחלטה מטילה כתם מוסרי כבד על המועצה כולה". ברית מילה/AP

בירושלים כינו את החלטת המועצה, שהתקבלה ברוב של 78 צירים לעומת 13 מתנגדים ו-15 נמנעים, "התקפה בלתי נסבלת" על המסורת הדתית של התרבות האירופית ועל הרפואה המודרנית וממצאיה. החלטה זו מטילה כתם מוסרי כבד על המועצה כולה והיא מביאה לליבוי רוחות השנאה והגזענות באירופה", נמסר. "אנו קוראים למועצת אירופה לפעול לביטולה ללא דיחוי".

החלטת המועצה, ארגון ממשלתי שמיוצגות בו רוב מדינות היבשת, התייחסה למילתם של נשים וגברים כאחד. מדובר בארגון שלהחלטותיו אמנם אין תוקף משפטי שמחייב את מדינות אירופה, אולם להמלצותיו משקל שמדאיג את הקהילות היהודיות ברחבי היבשת, שחוששות שהפסיקה החד-משמעית תביא לחקיקה מעשית שתגביל את קיום ברית המילה באירופה. מה גם שההיבט הדתי של המעשה לא הרשים את חברי המועצה, שסירבו לאפשר מעמד מיוחד לברית המילה משום "הזכויות הדתיות של ההורים", והכלילו את המעשה ככל פגיעה בגופו של ילד.

עוד בנושא
מועצת אירופה קבעה: ”ברית מילה פוגעת בזכויות אדם”
טרנד חדש: ברית מילה באומן
בדצמבר: גרמניה עיגנה בחוק את ברית המילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully