וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד חדש: ברית מילה באומן

2.9.2013 / 10:44

טסים עם התינוקות החדשים לאומן כדי לקיים את ברית המילה. "אנשים ניסו להלחיץ אותנו שהנסיעה יכולה להזיק לתינוק. אני לא מוותר על הזכות, ברית אצל רבי נחמן יועיל ויעזור"

עוד בטרם ימלאו שבעה ימים להיוולדם, יטוסו השבוע תינוקות עם משפחותיהם לאומן שבאוקראינה היישר מחדר הלידה בבית החולים. אבות המשפחות מחסידות ברסלב נוסעים כדי לשהות בסמוך לקברו של רבי נחמן מברסלב בראש השנה. את התינוקות ומשפחותיהם הם מצרפים לנסיעה כדי לערוך את ברית המילה במקום. בעבר, חסיד ברסלב שנולד לו בן סמוך לראש השנה, ניצב בפני דילמה: להיות נוכח בברית המילה בישראל או לנסוע לראש השנה לאומן? הפתרון היה קשה. מעטים ויתרו על הנסיעה ונשארו בארץ, וחלקם מינו שליח כדי למול את בנם ועלו על טיסה לאומן.

השנה, שלושה אבות שנולדו להם בנים, החליטו לנסוע יחד עם התינוק הרך, אמו היולדת ובני המשפחה המורחבת לחגוג את שמחת הברית בסמוך לקברו של רבי נחמן. יוסי גלנט, חסיד ברסלב מצפת חבק בן ביום שישי האחרון בבית החולים "זיו" בצפת. ביום שלישי, ערב ראש השנה, הוא יטוס יחד עם אשתו והתינוק לאומן. "הבטחתי שאם ייוולד לי בן, אני אערוך את הברית באומן", הוא מספר לוואלה! יהדות, "זה יהיה עבורי מעמד מרגש והזכות עולה על הסיכון". את בנו הבכור ושתי בנותיו, ישאיר יוסי להשגחה אצל המשפחה בישראל, "עברנו פרוצדורה קשה. הייתי צריך לדאוג שבית החולים יעביר את המסמכים הדרושים למשרד הפנים כדי להוציא לתינוק את הדרכון. אנשים ניסו להלחיץ אותנו שהנסיעה יכולה להזיק לתינוק. אבל אני לא מוותר על הזכות הזו, אנחנו דבקים במטרה. ברית אצל רבי נחמן זה דבר שרק יועיל ויעזור. אם התינוק יידע שהוא נימול באומן, זה יקשר אותו לרבנו, באף שנה, הוא לא יוותר על הנסיעה אליו".

יצחק גוטליב מבית שמש התבשר אתמול כי אשתו ילדה בן. מאז עושה גוטליב מאמצים כדי שיוכל לערוך את הברית לבנו הנולד באומן. מצד אחד, הוא לא מעוניין לוותר על הנסיעה ומצד שני הוא גם לא יוותר על ההשתתפות בברית לבנו. הוא התייעץ עם מומחים על הסכנה הרפואית הכרוכה בנסיעה עם התינוק, וצפוי להחליט ברגע האחרון, "אם אני לא אסע לאומן, אכעס על עצמי מאד", הוא מסביר, "אשתי מוכנה שאני אסע ואמנה שליח למול את בני. זה יהיה קשה מאד עבורה אבל היא תתגבר על זה בשביל הראש השנה שלי באומן".

משפחתו של אברהם (שם בדוי) הביעה התנגדות נחרצת לקיום הברית באומן, זו גם הסיבה שביקש כי שמו האמיתי לא יופיע בכתבה. "הם לא מבינים את הזכות הגדולה בכך. כל אדם צריך לעשות כל שביכולתו שבנו יהיה קשור לרבי נחמן מברסלב כבר מגיל קטן. אשתי שמחה מאד שהיא ילדה סמוך לחג כדי שהברית תיערך גם על קברו של הצדיק".

סביר להניח כי בשנים הבאות, בריתות על קברו של רבי נחמן, יהפכו לתופעה רחבה בקרב חסידי ברסלב. אולם, למרות זאת, כבר יש שמתנגדים לה, המוהל הרב אבי זרקי תהה כיצד הורים הופכים את התינוקות שזה עתה נולדו לצעצוע, "האם הוא משחק ילדים? מה יקרה חלילה אם בדרך חזרה הוא ידמם בעוד אביו השיכור רוקד באומן לקול מצהלות ההמון?. מה המסר החינוכי המועבר כאן? שאפשר לזרוק את המצווה הכי חשובה על מנת לדאוג בצורה אגואיסטית לבילוי השנתי באומן?".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully