וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת אירופה קבעה: "ברית מילה פוגעת בזכויות אדם"

רוב הצירים בדיון המועצה קבע כי מדובר ב"פגיעה פיזית בגופם של ילדים, שלא על דעתם", וקרא לאסור מילת ילדים מתחת לגיל 15 ללא הסכמתם. הקהילות היהודיות חוששות מגל חקיקה

סיבה לדאגה לקהילות היהודיות באירופה: "ברית מילה היא מעשה שמפר זכויות אדם, תוך פגיעה פיזית בשלמות גופם של ילדים", כך קבעה אמש (רביעי) מועצת אירופה שהתכנסה לדיון בשטרסבורג שבצרפת, בסיומו הוחלט לאסור מילה של ילדים מתחת לגיל 15, בלא הסכמתם. ההחלטה עברה במועצה ברוב של 78 צירים שתמכו בה לעומת 13 שהתנגדו. 15 בחרו להימנע.

חברי המועצה קראו למדינות אירופה "ליזום דיון ציבורי, שיכלול דיאלוג בין תרבויות ודתות, במטרה להגיע להסכמה רחבה על הגנת ילדים מפני פגיעות פיזיות, בהתאם לסטנדרטים של זכויות אדם". בנוסף, חברי המועצה הוסיפו כי יש להבטיח שלא יבוצעו בילדים הליכים רפואיים שאינם הכרחיים, כל זמן שהילדים אינם כשירים לקבל החלטות על גופם. "יש להגדיר באופן חד-משמעי את התנאים הרפואיים והסניטריים להליכים כמו מילה, שמבוצעת בילדים קטנים ללא כל הצדקה מבחינה רפואית", נאמר.

החלטת המועצה, ארגון ממשלתי שמיוצגות בו רוב מדינות היבשת, התייחסה למילתם של נשים וגברים כאחד. מדובר בארגון שלהחלטותיו אמנם אין תוקף משפטי שמחייב את מדינות אירופה, אולם להמלצותיו משקל שמדאיג את הקהילות היהודיות ברחבי היבשת, שחוששות שהפסיקה החד-משמעית תביא לחקיקה מעשית שתגביל את קיום ברית המילה באירופה. מה גם שההיבט הדתי של המעשה לא הרשים את חברי המועצה, שסירבו לאפשר מעמד מיוחד לברית המילה משום "הזכויות הדתיות של ההורים", והכלילו את המעשה ככל פגיעה בגופו של ילד.

עוד בנושא
תינוק איבד הכרה בברית מילה בחולון, מצבו קשה
קץ לאי הוודאות: גרמניה עיגנה בחוק את ברית המילה
יהודים ומוסלמים בגרמניה מוחים: "עורלה? לא תודה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully