וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: משמח אותנו שישראל זועמת על התחזקותנו

רויטרס

2.10.2013 / 17:32

נשיא איראן אמר כי "חרבה של ישראל קהתה". מוקדם יותר אמר הנשיא התורן של האיחוד האירופי כי ייתכן שבמסגרת הסכם עתידי מול איראן, יתאפשר לה להמשיך להעשיר אורניום

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בנאומו של נתניהו אמש בעצרת הכללית של האו"ם)

נשיא איראן, חסן רוחאני, אומר כי "ישראל כועסת משום שחרבה קהתה ואילו איראן מתחזקת מיום ליום". סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" ציטטה את רוחאני, שהגיב בשיחה עם כתבים לנאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעצרת האו"ם. רוחאני, שדיבר בתום ישיבת הממשלה בטהרן, אמר כי "משמח אותנו שמשטר אלים כזה מתייחס אלינו בשפה גסה".

מוקדם יותר דווח כי מדינות המערב שוקלות לאפשר לאיראן להמשיך בהעשרת האורניום במסגרת הסכם עתידי. ליאנס לינקוויציוס, שר החוץ של ליטא, הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, אמר כי "חלק מהמשחק הוא לאפשר לאיראנים הזדמנות להוכיח שפניהם לשלום".

בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, אמר שר החוץ הליטאי לינקוויציוס כי העמדה המתפשרת עדיין נשקלת. "זה לא סגור, אבל זו אפשרות שראוי לשקול, ללא ספק", אמר, "איננו יודעים איך הדברים ייראו".

ישראל מתנגדת בתקיפות לתפישה הזו. בנימין נתניהו דרש בנאומו באו"ם לעצור את כל תהליך העשרת האורניום באיראן, וטען כי האורניום משמש את תכנית הגרעין הצבאית והחשאית של המדינה. הוא אף דרש להוציא מאיראן את מלאי האורניום שכבר העשירה.

נשיא איראן חסן רוחאני בתום ביקורו בארה"ב. ספטמבר 2013. AP
נשיא איראן חסן רוחאני בשובו לטהראן מביקורו בארצות הברית/AP

איראן טוענת כי מתקני הגרעין שלה נועדו למחקר רפואי ולפיתוח אנרגיה אזרחית, ומסרבת לדרישת מועצת הביטחון של האו"ם לעצור את הליכי העשרת האורניום שלה. סירוב זה גרר הטלת סנקציות חמורות על טהראן.

באיראן אומרים כי העובדה שהמדינה חתומה על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT) מעניקה לה את הזכות להחזיק במתקני גרעין.

ואולם, בשיחות סגורות, פקידים במערב הודו יותר מפעם כי ייתכן שאיראן תוכל להמשיך להחזיק בתכנית גרעין בהיקף קטן, כל עוד היא תאפשר לפקחי האו"ם לסייר במתקניה. סבב השיחות הבא בין איראן לשש המעצמות יתקיים בג'נבה באמצע החודש.

לקריאה נוספת
באיראן משבחים את רוחאני - אך לא על השיחה עם אובמה
מפקד משמרות המהפכה: "רוחאני היה צריך לסרב לאובמה"
ארה"ב: "ניתן להגיע להסכם עם איראן תוך כמה חודשים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully