וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיראן משבחים את רוחאני - אך לא על השיחה עם אובמה

2.10.2013 / 13:13

רוחאני כינס את הממשלה ואת הפרלמנט לישיבה משותפת ראשונה. יו"ר המג'לס עלי לריג'אני, איש אמונו של חמינאי, שיבח את רוחאני - והתעלם מהשיחה שמביכה את הממסד השמרני-דתי

רויטרס עריכה: טל רזניק

(בסרטון: נאום רוחאני באו"ם)

המג'לס (הפרלמנט) של איראן הביע תמיכה רשמית בעמדתו של הנשיא חסן רוחאני בשובו לטהראן מניו יורק, שם נאם בעצרת האו"ם ושוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב ברק אובמה.

התמיכה מצד חברי המג'לס - הנשלט על ידי נאמני המנהיג העליון עלי חמינאי, מהווה - איתות נוסף לכך שרוחאני זוכה לאישור מצד הממסד חרף העמדה המתפשרת שהציג בביקורו בארה"ב. חמינאי עצמו טרם הגיב פומבית לנאומו של רוחאני בעצרת האו"ם.

אתמול התקיימה ישיבה משותפת של ממשלת איראן עם המג?לס, לראשונה מאז נבחר רוחאני לנשיא. 230 חברי פרלמנט, מתוך 290 בסך הכל, חתומה על הצהרה המביעה תמיכה ברוחאני בשל "הייצוג הנאמן של איראן כמדינה חזקה ושוחרת שלום, השואפת לדיאלוג אזורי ובינלאומי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוחאני עם יו"ר הפרלמנט עלי לריג'אני, אמש. התמיכה מחמינאי נעצרת בשיחה עם אובמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוחאני תידרך את חברי הפרלמנט על רשמיו מביקורו בארה"ב ועל הפגישות שקיים בשולי עצרת האו"ם, בהן עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, בהן נידונה תכנית הגרעין של איראן.

יו"ר המג'לס, עלי לריג'אני - שמרן דתי בעל כוח רב במערכת הפוליטית באיראן ואומר-דברו של המנהיג העליון חמינאי - שיבח את נאומו של רוחאני בעצרת האו"ם. עם זאת, הוא נמנע מלציין את שיחת הטלפון שניהל הנשיא האיראני עם אובמה.

שיחת הטלפון הביכה את הגורמים השמרניים באיראן. שלשום נמתחה ביקורת בנושא מצד מפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי, שאמר כי רוחאני היה צריך לסרב לשוחח בטלפון עם אובמה.

לקריאה נוספת
מפקד משמרות המהפכה: "רוחאני היה צריך לסרב לאובמה"
ארה"ב: "ניתן להגיע להסכם עם איראן תוך כמה חודשים"
נאום רוחאני באו"ם: מתנגד לנשק גרעיני, מוכן למשא ומתן מיידי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully