וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד משמרות המהפכה: "רוחאני היה צריך לסרב לאובמה"

בביקורת פומבית ראשונה מבית תקף מוחמד עלי ג'עפרי את שיחת הטלפון של הנשיא האיראני עם נשיא ארה"ב אובמה, ואמר: "כשם שסירב להיפגש עמו, היה צריך לסרב גם לשיחה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש משמרות המהפכה של איראן, מוחמד עלי ג'עפרי, אמר היום (שני) כי נשיא הרפובליקה האיסלאמית, חסן רוחאני, היה צריך לסרב ולא לקבל את שיחת הטלפון מנשיא ארצות הברית, ברק אובמה. "הנשיא נקט עמדה נחרצת וברורה בזמן ביקורו בארצות הברית", אמר ג'עפרי בראיון לאתר מקומי, אך סייג את דבריו: "אבל בדיוק כמו שסירב להיפגש עם אובמה, הוא היה צריך לסרב לשוחח עמו בטלפון, ולחכות לצעדים קונקרטיים מצדה של ארה"ב".

מפקד משמרות המהפכה של איראן, מוחמד עלי ג'עפרי. Vahid Salemi, AP
תקף את רוחאני. ג'עפרי/AP, Vahid Salemi

"האמירה של המנהיג העליון לפני כשבועיים, בדבר העובדה שאיראן מוכנה לעשות 'גמישות אמיצה', הינו מבחן המיועד לחשוף את פרצופה האמיתי של ארה"ב", הוסיף.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"ארה"ב צריכה לקבל איראן גרעינית"

לדברי מפקד משמרות המהפכה, "הפעולות הקונקרטיות שארה"ב צריכה לעשות הן הסרה של כלל הסנקציות על איראן; שחרור כל הנכסים המוחרמים של איראן מידיה של ארה"ב; ויתור על האיבה והקונספירציות כנגד בני העם האיראני וקבלה של איראן גרעינית והימנעות מהטלת מכשולים בנתיב זה. כל אלה צריכים להיעשות בשלב זה על ידי ארה"ב, והעם האיראני מחכה לממשל האמריקני שיבצע אותם".

מדובר בביקורת הפומבית הראשונה שנשמעת מכיוון בכיר איראני, מאז שיחת הטלפון ההיסטורית בין אובמה לרוחאני בשבוע שעבר, הראשונה בין מנהיגי המדינות מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979. ביום שבת נתקל רוחאני, עם שובו לארצו, בעשרות מפגינים זועמים שביקשו למחות על הטון המפויס שבו בחר כלפי המערב, שהגיע לשיאו בשיחת הטלפון.. המפגינים המתינו לרוחאני שדה התעופה מיד עם הגעתו וניסו ליידות לעברו נעליים, ביצים ואבנים תוך שהם קוראים קריאות "מוות לאמריקה". נהגו ושומרי ראשו הבריחו אותו מהמקום. במקביל, נערכה גם הפגנת תמיכה בנשיא האיראני, כאשר כ-200 בני אדם קראו קריאות "תודה, רוחאני". כוחות משטרה נאלצו להפריד בין שני מחנות המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully