וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצח דנה בנט, יחיא פרחאן, זוכה מרצח חברו לתא

בית המשפט העליון קיבל את ערעורו של פרחאן באחד משלושת מעשי הרצח שבהם הורשע וזיכה אותו מחמת הספק. הערעור בשאר העבירות נדחה, והוא ירצה שני מאסרי עולם מצטברים

הרכב של שלושה שופטי בית המשפט העליון קיבל הבוקר (רביעי) את ערעורו של יחיא פרחאן ברצח העציר אהרון סימחוב, והוא זוכה מהעבירה מחמת הספק. עם זאת, השופטים, אליקים רובינשטיין, צבי זילברטל ודפנה ברק-ארז, דחו את ערעורו בנוגע לחטיפתן ורציחתן של התיירת מצ'כיה סילביה מולרובה והנערה דנה בנט. המשמעות היא שאחד ממאסרי העולם שהוטלו עליו יבוטל, ופרחאן ירצה שני מאסרי עולם מצטברים ו-12 שנות מאסר נוספות שנגזרו עליו בגין אונס של נערת ליווי.

פרחאן הורשע בשלושת מקרי הרצח ובאונס בשנת 2010. האישום הראשון עסק ברצח של הנערה דנה בנט בת ה-15. גופתה של בנט, שנעלמה בשנת 2003, נמצאה סמוך לטבריה במאי 2009. על פי כתב האישום נגד פרחאן ובת זוגו י', השניים הבחינו בבנט בשעת לילה מאוחרת, בעודה יורדת ממונית שירות שהסיעה אותה מעבודתה כמלצרית, בחזרה לבית דודה בטבריה. השניים שכנעו את בנט להיכנס לרכב, ואז הם נסעו למטע זיתים סמוך למושב מגדל. שם, הלם פרחאן באגרופו בפניה, בעודה מתחננת על חייה. פרחאן קרע את חולצתה של דנה, משך בכוח את חזייתה וחנק אותה באמצעות החזייה, עד שגרם למותה, כל זאת כאשר י' עומדת בסמוך וצופה במעשים.

כחודש לפני שרצח את בנט, רצח פרחאן גם את סילביה מולרובה, תיירת מצ'כיה ששהתה בארץ כמתנדבת. מכתב האישום בפרשה עלה כי פרחאן הגיע לפאב בחוף דוגית, שם בילתה סילביה. כשהבחין בה יוצאת מהפאב לתפוס טרמפ בחזרה למושב שבו התגוררה, ניצל פרחאן את העובדה כי הייתה בגילופין, הסיעה יחד עם י' חברתו לנחל צלמון, שם אחז בשערות ראשה וחנק אותה למוות באמצעות כבל דק שנשא עמו. לאחר מכן הכניס פרחאן את ראשה למי הנחל, ומשחדלה לנוע, הורה פרחאן לי' להניח אבנים על גופתה של סילביה על מנת שלא תצוף.

רצח בנט: נחשפו  מכתבי האהבה של הנאשמים. אבישי גולן
פרחאן במהלך משפטו/אבישי גולן

האישום השלישי ייחס לפרחאן את הרצח של שכנו לתא המעצר. מכתב האישום עלה כי במרץ 2004, כאשר פרחאן היה עצור בתחנת משטרת נתניה, החליט לרצוח את שכנו לתא, מאחר שזה שיתף פעולה עם המשטרה והפליל אחר בעדותו. נטען כי פרחאן הכה את סימחוב במקלחת התא, ואז חנק אותו בחוט שהוציא ממכנסיו ותלה אותו באמצעות החוט, אותו קשר אל סורגי חלון התא.

פרחאן ערער לבית המשפט העליון על הרשעותיו בכל האישומים. בין היתר, הוא טען כי חוקרי המשטרה מנעו ממנו להיפגש עם עורכי דינו, כי הוכה על ידי השוטרים וכי נמנעו ממנו תרופות ושעות שינה במהלך חקירתו. בנוגע לרצח של בנט, טען פרחאן כי חברתו י', שהעידה נגדו במשפט, אינה אמינה "לנוכח אישיותה 'כמי שמוכנה להפליל אדם חף מפשע' וכמגישה 'סדרתית' של תלונות שקריות".

מקווים להקל על התמודדות המשפחות עם הכאב

בנוגע להרשעתו ברצח סימחוב, קבע היום בית המשפט כי על אף שפרחאן הודה תחילה במעשה ואף שחזר אותו, לא נמצאו די ראיות לאישוש ההודאה באופן המבסס את אשמתו מעבר לכל ספק. "אין ניתן להכריע ברמת הוודאות הנדרשת בפלילים, שהמערער המית את סימחוב, ועל כן אציע לחברי לזכותו מחמת הספק, ומחמת הספק בלבד, מעבירה זו", כתב השופט אליקים רובינשטיין בפסק הדין.

בשאר האישומים, הוחלט, כאמור, לדחות את ערעורו של פרחאן. "משקלן של הודאות המערער ברצח דנה גבוה, ונמצאו ראיות חיצוניות התומכות בהן... לא נמצא איפוא מקום להתערב בהכרעתו של בית המשפט המחוזי, לפיה המערער רצח את דנה", נקבע בפסק הדין, ודברים ברוח דומה נכתבו גם בנוגע לרצח של התיירת ולאונס של נערת הליווי.

"פסק דיננו זה לא יביא נחמה ומזור למשפחותיהן של סילביה ודנה, שאיבדו את היקר להן מכל, כל אחת מהן עולם ומלואו, איבדה שאין לה תמורה. עם זאת נקווה כי סיומם של ההליכים המשפטיים יקל, ולו במעט, על ההתמודדות היומיומית עם השכול והכאב", נכתב בפסק הדין.

עוד על הפרשה:
נדחה ערעור המסייעת לרצח דנה בנט - "מעשה מזוויע"
עונשו של פרחאן: 3 מאסרי עולם ועוד 12 שנה
בית המשפט הרשיע את רוצחה של דנה בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully