וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעור המסייעת לרצח דנה בנט - "מעשה מזוויע"

גלעד גרוסמן

4.1.2012 / 10:28

י' שהורשעה לפני כשנתיים בסיוע לרצח דנה בנט וסילביה מולרובה ערערה על הרשעתה ועונשה וטענה כי בית המשפט לא התחשב בנסיבות חייה. בית המשפט העליון דחה את הערעור: "רצח בלי הסבר"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט העליון דחה הבוקר (רביעי) את הערעור שהגישה י', בת זוגו של עדואן יחיא פרחאן, שנידונה לפני כשנתיים ל-14 שנות מאסר. י' הודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון בסיוע לרצח של הנערה דנה בנט ובסיוע לרצח האזרחית הצ'כית סילביה מולרובה ששהתה בארץ כמתנדבת.

"המעשים אשר לביצועם סייעה המערערת הינם מזוויעים ומחלחלים, בגינם ניטלו חייהן של שתי צעירות ללא כל סיבה או הסבר", כתבו השופטים בפסק הדין. "מעשי הרצח בוצעו באכזריות, אלימות ובקור רוח, אשר כאמור לא היה כל מניע בצדם, אלא רצח לשם רצח. קדושת חיי האדם הינו ערך מרכזי המצוי בתשתית קיומה המוסרי והערכי של החברה. ראוי כי על הרומס ברגל גסה את קדושת החיים יוטל עונש אשר יהא בו כדי לשקף את הסלידה ממעשים אלו".

בת זוגתו של עדואן פרחאן , רוצח דנה בנט, ינואר 2012. מגד גוזני
מעשי הרצח בוצעו באכזריות, אלימות ובקור רוח". י' בבית המשפט/מגד גוזני

י' ופרחאן הבחינו בבנט בת ה-15 בשעת לילה מאוחרת, בעודה יורדת ממונית שירות שהסיעה אותה מעבודתה כמלצרית לבית דודה בטבריה. י' פנתה אליה וסיפרה לה שהיא ופרחאן מחפשים חדרנית לעבודה בבית מלון. לאחר שבנט נכנסה לרכב, הסיעו אותה השניים למטע זיתים, שם תקף אותה וחנק אותה למוות באמצעות חזייתה. לאחר מכן סייעה י' לגרור את גופתה של בנט אל מתחת לגרוטאת רכב. כמו כן, י' סייעה ברצח התיירת מולרובה, ואף עמדה על רגליה בזמן שפרחאן חנק אותה.

במקור הואשמה י' ברצח, אולם הפרקליטות הסכימה להסדר הטיעון בשל העובדה שבעת ביצעו הרציחות הייתה בת 15 בלבד, וכן בשל העובדה שהיא זו שהובילה את המשטרה לפיענוח הרציחות. י' גם העידה נגד פרחאן, וסיפרה בפירוט על מקרי הרצח בהם לקחה חלק. "התנהגותה של הנאשמת במהלך ביצוע מעשי הרצח האלימים והאכזריים של סילביה ודנה, קור הרוח שלה לאחר מעשי הרצח והמשך הקשר שלה עם המבצע העיקרי, מלמדים על מסוכנותה הרבה. בהתנהגותה רמסה הנאשמת עד עפר את הערך של קדושת חיי אדם", כתבו שופטי המחוזי בגזר הדין.

למרות העונש הקל יחסית, ערער פרקליטה של י', עסאם טנוס, על העונש לבית המשפט העליון. בערעור טען כי בית המשפט המחוזי לא התחשב מספיק בנסיבותיה האישיות של י', בעובדה שגדלה ללא הורים, ובעובדה שהכירה את פרחאן בגיל 15, והוא השתלט על חייה, התעלל בה וכלא אותה בביתו עם אשתו. בנוסף, הוא טען שהיה מקום תת משקל רב יותר לעובדה שי' היא זו שפנתה למשטרה וחשפה את מקרי הרצח המזעזעים.

עוד בנושא:

עונשו של פרחאן: 3 מאסרי עולם ועוד 12 שנה
14 שנות מאסר לנערה שסייעה ברצח דנה בנט
פרחאן: י' וחבריה הם רוצחיה של דנה בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully