וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 שנות מאסר לנערה שסייעה ברצח דנה בנט

גלעד גרוסמן וקובי מנדל

15.3.2010 / 12:06

י' שהייתה בת 15 בעת הרצח, הודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון. בשל גילה והיותה עדת מפתח במשפט נגזרו עליה 14 שנות מאסר ו-30 חודשי מאסר על תנאי

אחמד עבאס

(צילום: אחמד עבאס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר (שני) הבוקר 14 שנות מאסר (שני) על י' בת ה-21, שהודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון בסיוע לרצח של הנערה דנה בנט וברצח האזרחית הצ'כית סילביה מולרובה ששהתה בארץ כמתנדבת. ביהמ"ש גזר עליה בנוסף 30 חודשי מאסר על תנאי.

אמה של דנה בנט, ויקי אמרה לאחר מתן גזר הדין כי ל-י' מגיע מאסר עולם והיא מבחינתה רוצחת שכן היא לא מנעה את המעשה. לדברי בנט, י' החליטה לחשוף את הפרשה רק מכך שהיא חששה מזה שיחיא פרחאן, הנאשם המרכזי בפרשה, ישתחרר מהכלא וירצח אותה. בנט אמרה כי "אם באמת הדבר העיק על מצפונה, אחרי הרצח של התיירת הצ'כית היא היתה בשיחת טלפון אחת מונעת את הרצח של הבת שלי. מבחינתי היא רוצחת כי היא לא מנעה את המעשה. זה לא מספיק 14 שנים היא היתה צריכה לקבל מאסר עולם. היא עוד כמה שנים תשתחרר ותוליד ילדים".

צפויה להעיד במשפטו של פרחאן

השופטים נחמה מוניץ, שאהר אטרש ועאטף עיילבוני קבעו שי' ידעה על כוונתו של פרחאן לרצוח את בנט. על פי קביעתם, היא אמנם לא לקחה חלק פעיל ברצח, אך שיתפה פעולה עם פרחאן לכל אורך הדרך, צפתה בכל מעשיו וסייעה לו לגרור את גופתה של דנה אל מתחת לגרוטאת רכב והתלוותה אליו לקניית דלק, שסייע לו להצית אש בבגדיה ובגופתה של בנט. בנוגע לרצח התיירת, השופטים קבעו כי היא התלוותה אליו ואף הציעה לו להטביע את מולרובה במי הנחל כדי להחיש את מותה. עוד עלה כי לפי הוראת פרחאן, עמדה י' על רגליה של מולרובה וסייעה לפרחאן בגרירת והנחת אבנים גדולות על גופתה.

"התנהגותה של הנאשמת במהלך ביצוע מעשי הרצח האלימים והאכזריים של סילביה ודנה, קור הרוח שלה לאחר מעשי הרצח והמשך הקשר שלה עם המבצע העיקרי, מלמדים על מסוכנותה הרבה. בהתנהגותה רמסה הנאשמת עד עפר את הערך של קדושת חיי אדם", כתבו בגזר הדין.

במקור הואשמה י' ברצח, אולם הפרקליטות הסכימה להסדר הטיעון בשל גילה הצעיר וכן בשל היותה עדת מפתח, שהובילה את המשטרה לפיענוח הרציחות. י' הייתה בת 15 בעת ביצוע מעשי הרצח ומחרתיים היא צפויה להעיד במשפטו של פרחאן.

לפי כתב האישום שהוגש נגדה, י' ובן זוגה עדואן יחיא פרחאן, הבחינו בבנט בת ה-15 בשעת לילה מאוחרת, בעודה יורדת ממונית שירות שהסיעה אותה מעבודתה כמלצרית, חזרה לבית דודה בטבריה. השניים החליטו כי י' תצא מהרכב ותציג עצמה כעובדת בבית מלון השייך לפרחאן, ותבקש מבנט לבוא ולעזרה בכוח אדם למספר שעות מצומצם.

עוד עולה מכתב האישום, כי לאחר שבנט נכנסה לרכב, החל פרחאן בנסיעה לעבר שביל עפר סמוך למושב מגדל. בהגיעם סמוך למטע זיתים במקום, עצר פרחאן את הרכב וירד ממנו בתואנה כי עליו להטיל את מימיו וי' אף היא ירדה מהרכב בתואנה דומה. דנה, אשר חששה להישאר לבדה ברכב בלי י', ביקשה להתלוות אליה, אלא שמיד בצאתה מהרכב, הלם פרחאן באגרופו בפניה. דנה התחננה על חייה ומיד לאחר מכן הלם פרחאן שוב בפניה באגרופו בכוח וגרם להתמוטטותה. פרחאן קרע את חולצתה של דנה, משך בכוח את חזייתה וחנק אותה באמצעות החזייה, עד שגרם למותה, כל זאת כאשר י' עומדת בסמוך וצופה במעשים.

עדכון ראשון: 10:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully