וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשו של פרחאן: 3 מאסרי עולם ועוד 12 שנה

עידן אבני

21.7.2010 / 14:46

לאחר שיחיא פחראן הורשע ברציחת הנערה דנה בנט, התיירת הצ'כית סילביה מולרובה והעציר אהרון סימחוב, גזר עליו ביהמ"ש עונש של 3 מאסרי עולם מצטברים. כמו כן נגזרו עליו 12 שנות מאסר נוספות בגין של נערת ליווי. השופטים: "הרוצח שפל, ראוי שלא יראה שוב אור שמש"

בכר שינאווי

(צילום: שינאווי בכר. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (רביעי) שלושה מאסרי עולם מצטברים על יחיא פרחאן, שהורשע ברציחתם של דנה בנט, התיירת הצ'כית סילביה מולרובה והעציר אהרון סימחוב. בנוסף נגזרו על פרחאן 12 שנות מאסר בגין אונס של נערת ליווי. בגזר הדין כתבו השופטים: "הרוצח שפל, כל כוונתו הייתה רצח לשם רצח. מן הראוי לבל ישוב לראות אור שמש ולדרוך על האדמה. הנאשם מבין את חומרת מעשיו ולכן לא כפר בהם".

לאחר הקראת גזר הדין פרצו בני משפחת בנט בבכי. ויקי בנט אמרה כי "הכאב יימשך ולא ירפה. אני מקווה שעכשיו החיים ייראו אחרת אך אני יודעת שהוא ימשיך ללוות אותנו לכל החיים. הגעגועים לדנה הם געגועים עזים. זה שהוא בכלא לא יחזיר אותה לחיים אבל ימנע ממנו להמשיך ולרצוח".

בבוקר הרשיע בית המשפט בנצרת את פרחאן בשלושת מקרי הרצח, וכן בשתי עבירות חטיפה לשם רצח ואונס. בהכרעת הדין ציינו השופטים כי "מדובר בנאשם מניפולטיבי, קר רוח ומתוחכם".

"הצדק נעשה"

ויקי בנט, אמה של דנה בנט, אמרה לאחר הכרעת הדין כי "השופטים לא אכזבו אותי. ההחלטה היתה מה שחשבתי. הצדק יצא לאור. אין נחמה אבל יש הקלה. הוא יישב מאחורי סורג ובריח ולא יוכל לתפוס בנות נוספות". ויטלי אשורוב, אחיו של אהרון סימחוב שנרצח על ידי יחיא פרחאן, אמר כי "קצת מרגיע. אחרי חמש שנים – הצדק נעשה, אומנם קצת מאוחר. היה לי חשש שיזכו אותו כי המשטרה טענה שאחי התאבד ולי כבר לפני חמש שנים היה ברור שמדובר ברצח".

התובעת במשפטו של פרחאן, עורכת הדין איריס שירן, ביקשה מבית המשפט לגזור על פרחאן עונש של שלושה מאסרי עולם מצטברים על מעשי הרצח בהם הורשע, בנוסף לעונשי מאסר מצטברים נוספים על העבירות האחרות שביצע. "הנאשם הטיל את חיתתו על קורבנות שניצודו על ידו - שלוש בחורות שלא הכירו אותו ולא היה ביניהן כל קשר. שתיים מהן מצאו את מותן ואחת נאנסה, דבר שגרם לה לאבדן הביטחון האישי".

מנגד, סניגורו של פרחאן, עורך הדין פתחי פוקרא, ביקש לשלוח את מרשו לאבחון למפגרים, וכן לגזור עליו עונשי מאסר חופפים. "שותפתו בשני מעשי הרצח, שהייתה שותפה לכל דבר, נשלחה ל-14 שנות מאסר. היא שיתפה פעולה ובלעדיה דנה בנט לא הייתה עולה לרכב, וכך גם התיירת סילביה מולרובה. על מנת לתקן ולו במקצת את הדברים לאור העונש המגוחך שהוטל עליה, אני מבקש מבית המשפט לחפוף את העונשים של פרחאן. מדובר בנאשם שחוות הדעת קבעה כי יש לו הפרעת אישיות אנטי סוציאלית. תפיסת העולם שלו לא דומה לכל אדם נורמלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully