וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ונצואלה הורה לגרש 3 דיפלומטים אמריקנים

1.10.2013 / 3:46

במהלך משדר בטלוויזיה הממלכתית האשים הנשיא ניקולאס מדורו את השלושה כי נפגשו עם מנהיגי אופוזיציה והתכוונו לעודד אלימות במדינה. "לכו הביתה! יש לכם 48 שעות לעזוב!"

נשיא ונצואלה ניקולאס מדורו, אמר אמש (שני) כי הוא הורה לגרש שלושה דיפלומטים אמריקנים, שאותם האשים כי נפגשו עם מנהיגי אופוזיציה וכי התכוונו לערער את ביטחון המדינה. "הודעתי לשר החוץ להמשיך בהליך לסילוקם המיידי מהמדינה", אמר מדורו במהלך משדר בטלוויזיה הממלכתית, והוסיף: "מוקצבות להם 48 שעות לעזוב את המדינה. צאו מוונצואלה! גרינגוס (כינוי לזרים, לרוב דוברי אנגלית), לכו הביתה! לא ארשה כל פעילות שמטרתה לעודד אלימות במדינה הזו". לפי שעה לא נמסרה מהשגרירות האמריקנית בקרקאס תגובה לדברים.

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו. רויטרס
האשים את וושינגטון ב"מלחמה כלכלית" נגד ארצו. מדורו/רויטרס

לפני כעשרה ימים טענה הממשלה בקרקאס כי ארצות הברית מנעה ממטוסו של מדורו לטוס דרך המרחב האווירי שלה מעל פורטו ריקו בדרכו לביקור בסין. "הרשויות האמריקניות הודיעו לנו כי איננו מורשים לטוס במרחב האווירי שלהן", אמר שר החוץ של ונצואלה, אליאס חאוחה. "אנו רואים בזאת תוקפנות אמריקנית נוספת נגד ממשלת ונצואלה".

בשבועות האחרונים גינה מדורו את ה"מלחמה הכלכלית", המגובה לטענתו על ידי וושינגטון, שהביאה למחסור במוצרים ולהפסקות חשמל בארצו. ואולם מבקריו של מדורו טוענים כי הבעיות נובעות מפיקוח בלתי יעיל על המטבע המקומי ומחוסר השקעה ברשת החשמל במדינה.

בחודש יולי הודיעו ונצואלה ומדינות נוספות בדרום אמריקה כי החליטו להשיב את שגריריהן מצרפת, ספרד, איטליה ופורטוגל במחאה על יירוט מטוסו של נשיא בוליביה, איבו מוראלס כמה ימים קודם לכן. ההחלטה התקבלה במהלך ועידת המנהיגים של מדינות מרקוסור - הגוש המסחרי של אמריקה הדרומית, שהתקיים במונטווידאו, בירת אורוגוואי. "נקטנו כמה פעולות בניסיון לספק תשובות לציבור, וכן כדי לקבל התנצלויות מהמדינות האירופיות שהעליבו את אחינו איבו מוראלס", נימק מדורו את ההחלטה.

לקריאה נוספת
מדינות בדרום אמריקה: "נשיב שגרירינו מאירופה"
נשיא ונצואלה: "לפעמים אני ישן לצד קבר צ'אווס"
בית חם? ונצואלה הסכימה להעניק מקלט מדיני לסנודן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully